Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billigt digital kamera fundet på qxl
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 21-11-04 11:33

jeg er faldet over et TECHNAXX (!) kamera med følgende egenskaber:

Indbygget sensor der klarer 2,0MP (2048x1536)
- Understøtter software opløsninger på 5,0MP
- 1.5" TFT Farve LCD skærm so kan foldes ud
- 4x digital zoom
- 9MB integreret hukommelse
- Shutter hastighed: 1/14 til 1/4000 sek.
- TV udgang
- Styresystem: Windows 98SE, ME, 2000 og XP
- USB tilslutning
- Understøtter MMC/SD kort op til 512MB
- Filformater: jpg, AVI-Video, WAV-Audio
- Dimensioner: 85 x 40 x 68 mm
- Kameraet bruger 2 stk. AA batterier (ikke inkluderet)

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=14794596

Er det noget værd eller hvad skal jeg stille som minimums krav til et kamera
der bare skal bruges til nogle private optagelser af familien.

mvh

Torben

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-11-04 12:20

"Torben Jørgensen" <torben@FJERNDETTEka-net.dk> skrev:

> [...]
> - Filformater: jpg, AVI-Video, WAV-Audio
> - Dimensioner: 85 x 40 x 68 mm
> - Kameraet bruger 2 stk. AA batterier (ikke inkluderet)

Jeg tror roligt du kan regne med, at kvaliteten er endog meget lav, og
du kan dårligt andet end blive skuffet.

> Er det noget værd eller hvad skal jeg stille som minimums krav til
> et kamera der bare skal bruges til nogle private optagelser af
> familien.

Skal du bruge det som still-billedkamera eller til at optage video?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 21-11-04 12:56

jeg skal bruge det til video.

Jeg kan godt se at kvaliteten er meget lav og jeg ikke skal regne med noget
godt kamera, men prisen er jó også tilsvarende lav. De andre der er blevet
solgt er løbet op i omkring 500 kr.

-Torben

Fra : ThomasM

Dato : 21-11-04 13:57

"Torben Jørgensen" <torben@FJERNDETTEka-net.dk> wrote in message
> [...]
noget
> godt kamera, men prisen er jó også tilsvarende lav. De andre der er blevet

Min far har i et svagt øjeblik ladet sig friste af et lille Trust kamera,
som ligner det teknotronix fra qxl på en prik. Kvaliteten af billeder/video
var mildest talt elendig. Hvis du nogensinde har set billeder taget med en
mobiltelefon, har du en idé om kvaliteten - eller mangel på samme.

At undgå (efter min mening)

/ThomasM

Fra : Langgaard

Dato : 21-11-04 14:19

Torben Jørgensen" <torben@FJERNDETTEka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kamera
> der bare skal bruges til nogle private optagelser af familien.

Du kan spare penge ved at købe disse surrogat kameraer brugt, der stås i kø
for at komme af med dem.

Køb mærkevarer, det betaler sig i længden. Det er jo også godt hvis man kan
se hvem der er der er på billederne.
Hvis du sparer penge ved at købe et skodkamera, er du glad her og nu, men
ikke ret længe. Glæden ved at eje kvalitet er vedvarende.

Find et brugt Canon, Olympus eller andet, det er ikke meget dyrere, men
meget bedre.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

"

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-11-04 15:46

In article <newscache$8myi7i$jke$1@news.ka-net.dk>, Torben Jørgensen wrote:

> jeg er faldet over et TECHNAXX (!) kamera med følgende egenskaber:

> 2Mpix, 9MB hukommelse, video.

Når kameraet hedder "Take Nichts" skal man nok holde sig fra det.
Begrænsningen på max 512MB hukommelse indikerer det er ret gammelt, eller
bare med billige overskudskomponenter.

Video er max 10 billeder i sekundeti ved VGA, 30 billeder/sekund ved 1/4 VGA
(webcam mode, max 90 sekunder).

Jeg købte for et årstid siden et Nikon CP 2500 for under 1000 kr af nyt,
med lader. Det har 3x optisk zoom, 2Mpix etc, og tager rimeligt gode billeder.
Så 500 kr er for meget. Hvis du kan få det til 200-250 kr er det i orden,
så kan du altid forære det væk efter 14 dage når du synes det er for ringe.

Fra : Erling

Dato : 21-11-04 19:25

"Torben Jørgensen" <torben@FJERNDETTEka-net.dk> skrev i en meddelelse

> jeg er faldet over et TECHNAXX (!) kamera med følgende egenskaber:
>
> Indbygget sensor der klarer 2,0MP (2048x1536)

En opløsning på 2048 x 1536 svarer til knap 3,2 megapixel??!!

Erling