Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Verdens største digitalfoto
Fra : Fd

Dato : 20-11-04 16:51

Om det er verdens største ved jeg ikke, men tjek det lige.
JEg synes det er lækkert at kunne vælge et punkt ude i horisonten og zoome
ind til det bliver helt tydeligt.

http://www.tpd.tno.nl/smartsite966.html

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-11-04 16:52

On Sat, 20 Nov 2004 16:50:43 +0100
"Fd" <df@dfgdfg.df> wrote:

> Om det er verdens største ved jeg ikke, men tjek det lige.
> JEg synes det er lækkert at kunne vælge et punkt ude i horisonten og
> zoome ind til det bliver helt tydeligt.
>
> http://www.tpd.tno.nl/smartsite966.html

samme link blev sendt den 16/11 under subject 2.5gigapixel

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 20-11-04 16:53

Har været oppe i en tråd længere nede......

Fra : Peer K

Dato : 20-11-04 17:11

Fd wrote:

> Om det er verdens største ved jeg ikke, men tjek det lige.
> JEg synes det er lækkert at kunne vælge et punkt ude i horisonten og zoome
> ind til det bliver helt tydeligt.
>
> http://www.tpd.tno.nl/smartsite966.html

Og se evt. http://www.yawah.com/bluemarble.html

Det er et 2.6Gb billede, der kan zoomes i realtime..

Fra : Michael Lund

Dato : 20-11-04 19:45

> [...]
> Om det er verdens største ved jeg ikke, men tjek det lige.
> JEg synes det er lækkert at kunne vælge et punkt ude i horisonten og zoome

Sjovt, men ikke uden problemer.
Se de ret futuritisk formet biler til venstre.

Mic.

Fra : Brian Lund

Dato : 20-11-04 20:49

> Om det er verdens største ved jeg ikke, men tjek det lige.
> JEg synes det er lækkert at kunne vælge et punkt ude i horisonten og zoome
> ind til det bliver helt tydeligt.
>
> http://www.tpd.tno.nl/smartsite966.html

I en anden tråd for ikke så længe siden blev vi enige om at det ikke var det
størte foto... Dog måske det største digitale panorama billede!

Se bare www.kortal.dk (meget større)

Brian

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 21-11-04 15:23

Nu når vi snakker om disse kæmpe billeder er der så nogen af jer der ved
hvor man finder et sattelit foto at "Rio Negro" i Brasilien???

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 00:30

http://www.mygeo.info/wallpaper/misr_rio_negro_600.jpg

--
mvh kajo

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 23-11-04 18:08

> http://www.mygeo.info/wallpaper/misr_rio_negro_600.jpg

Ja ok det har jeg også fundet flere steder men det er ikke hele Rio Negro.
Hele Rio Negro går faktisk op til Peru....

Er der ikke nogen der ved hvor man kan få sådan et sattelit foto henne???
Det må gerne koste.... Bare det er godt

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 19:22

"Jabbe(4k)" skrev i en meddelelse news:u7Kod.263$jX4.248@news.get2net.dk

> [...]
> Hele Rio Negro går faktisk op til Peru....
>
> Er der ikke nogen der ved hvor man kan få sådan et sattelit foto henne???

måske kan du stykke det sammen fra denne side

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 23-11-04 19:39

> måske kan du stykke det sammen fra denne side
> http://www.yawah.com/bluemarble.html

He he den har jeg også været inde at se på....
Den dur skisme heller ikke....

Jeg har selv fundet http://www.satimagingcorp.com/ så jeg vil prøve om jeg
kan bestille derfra....

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 21-11-04 20:29

Brian Lund wrote:

> I en anden tråd for ikke så længe siden blev vi enige om at det ikke var det
> størte foto... Dog måske det største digitale panorama billede!
>
> Se bare www.kortal.dk (meget større)
>

> Brian

Dette kunne være verdens største analogfoto - i et stykke:
http://www.gigapxl.org/gallery.htm
Ikke samme online zoomfunktion, men pæn opløsning!

Mvh Lars Sch-M