Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Øvelse i lyslægning med flash
Fra : Niels Boegh

Dato : 20-11-04 14:11

Jeg vil gerne øve mig på lyslægning med flash, men vil helst undgå at
bruge levende model. Nogle gode ideer til "objekt"? Det er nok med et
hovede, men det skal være i naturlig størrelse? Kan man købe dukker i
1:1? Hvor mon man kan finde f.eks. en model brugt i vinduesudstilling?
Andre forslag (ikke den lille havfrue...)?

På forhånd tak.

Niels

Fra : den ægte fotomand

Dato : 20-11-04 14:23

"Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmail4.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1:1? Hvor mon man kan finde f.eks. en model brugt i vinduesudstilling?
> Andre forslag (ikke den lille havfrue...)?

prøv i den blå avis og se om du kan finde en brugt gine et sted, sådan en
som de bruger i tøjforretninger til at hænge udstillingstøj på.

Vh Per

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-11-04 23:10

den ægte fotomand wrote:

> prøv i den blå avis og se om du kan finde en brugt gine et sted, sådan en
> som de bruger i tøjforretninger til at hænge udstillingstøj på.

Hmm... jeg har aldrig set en gine med hoved...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 20-11-04 23:21

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:
> Hmm... jeg har aldrig set en gine med hoved...

Jeg tror du må se dig lidt bedre for. Jeg har set mange...

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : ThomasM

Dato : 21-11-04 02:25

"Rune B. Broberg" <mihtjel@daimi.au.dk> wrote in message

> Jeg tror du må se dig lidt bedre for. Jeg har set mange...

Niels har ret - mannequiner (?) har hoveder, giner har ikke.

/Thomas

Fra : Lars Troels

Dato : 21-11-04 08:09

Nogle gode ideer til "objekt"? Det er nok med et
> hovede, men det skal være i naturlig størrelse? Kan man købe dukker i 1:1?
> Hvor mon man kan finde f.eks. en model brugt i vinduesudstilling?

Jeg anvender et øvelseshovede, som alle frisørsaloner har til deres elever.
Det er så livagtigt at folk ofte bliver forskrækkede. Det er helt perfekt
til at teste portrætlys - Jeg bruger det faktisk ret ofte.

Lars T.
www.sitecenter.dk/larstroels

Fra : Niels Boegh

Dato : 21-11-04 09:56

On 2004-11-21 08:08:37 +0100, "Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> said:

> [...]
> elever. Det er så livagtigt at folk ofte bliver forskrækkede. Det er
> helt perfekt til at teste portrætlys - Jeg bruger det faktisk ret ofte.

Hej Lars

Det lyder interessant. Ved du også hvor man kan købe sådan et?

Niels