Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon Ixus 40 kontra Sony cyber-shot T3
Fra : Johnny B 2000

Dato : 20-11-04 10:33

hvilket vil være at foretrække for en fotodumpap som fatter minus ... dvs
det skal være meget nemt at bruge og kunne skyde billedet uden at det tager
5 min. at startet kameraet op samt nemt at betjene.

hvad giver det sidste 1,1 Mpixel ( fra Canon's 4mpixel til Sony's 5,1
Mpixel ) af forbedrelse i billedkvaliteten ???

har nemlig købt T3'eren og er stadig i tvivl om jeg ikke nok bare skulle ha'
taget Ixus40, bla. pga dansk menu og at jeg har en fjollet "håndstilling" på
T3'eren

hjælp søges hurtigt

--
Johnny [2000 Frb.]
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 20-11-04 15:54

On Sat, 20 Nov 2004 10:32:32 +0100, " Johnny B 2000"
<johnnyb2000SLETDETTE@sol.dk> wrote:

>hvilket vil være at foretrække for en fotodumpap som fatter minus ... dvs
>det skal være meget nemt at bruge og kunne skyde billedet uden at det tager
>5 min. at startet kameraet op samt nemt at betjene.

Ixus 40 er hammerhurtigt - også selv om der skal være blitz på - og er
meget simpelt at betjene. Min bror har lige købt et til 2.800 kr. med
dansk brugsanvisning.

>hvad giver det sidste 1,1 Mpixel ( fra Canon's 4mpixel til Sony's 5,1
>Mpixel ) af forbedrelse i billedkvaliteten ???

Det giver ingen billedekvalitet i sig selv, men du kan lave større
forstørrelser med jo flere pixels kameraet har.

>har nemlig købt T3'eren og er stadig i tvivl om jeg ikke nok bare skulle ha'
>taget Ixus40, bla. pga dansk menu og at jeg har en fjollet "håndstilling" på
>T3'eren

Selv om Ixus 40 er meget småt (lidt mindre end T3) ligger den næsten
perfekt i hånden (hvis man altså er højrehåndet og ikke har skovle som
hænder )

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-11-04 16:23

wrote:

> Ixus 40 er hammerhurtigt - også selv om der skal være blitz på -
> og er meget simpelt at betjene.

T3 er hurtigere til at autofokusere og (subjektivt) også overraskende
hurtigt når der skal bruges blitz.

Jeg har ikke stået med et Ixus 40 i hånden, men jeg har prøvet et Ixus
500 og hvis betjeningen er nogenlunde ens, synes jeg klart at Canons
indstillingsmetoder er at foretrække frem for det Sony bruger til T3
(som jeg antager er identisk med T1).

[Fjollet håndstilling på T3]

> Selv om Ixus 40 er meget småt (lidt mindre end T3) ligger den
> næsten perfekt i hånden (hvis man altså er højrehåndet og ikke har
> skovle som hænder )

Som altid er det smart at prøve at holde kameraerne i hånden. Et
irritationsmoment ved T1 er at knappen til macro ligger så man let
trykker på den ved et uheld. Jeg ved dog ikke om den ligger samme
sted på T3.