Fjernelse af trådalger
Fra : Sinkbæk

Dato : 18-05-01 12:17

Hej!

Hvordan bliver man af med trådalger?

Mvh.
Thomas Sinkbæk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-05-01 13:10

"Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> wrote:
> Hvordan bliver man af med trådalger?

Hej !

Tjah - det er et af de spørgsmål, som dukker op her i gruppen jævnligt - så
hvis du kigger lidt tilbage i gruppen, så finder du nok mange svar på
spørgsmålet - men de er nok lidt forskellige, da der nok ikke er nogen
sikker måde, at blive dem kvit på ?

Da jeg havde dem på et tidspunkt for et par år siden, så var løsningen:

Bedre lys i kortere tid - jeg kørte med et Grolux + et dagslysrør i ca 14
timer om dagen - dem skiftede jeg ud med Tritonrør i 12 timer om dagen !

Desuden slap jeg 4 siamesiske Algeædere løs i akvariet - det er en af de få
fisk, der æder trådalger i større stil......

Og det løste mit problem med trådalger - jeg har ikke været plaget af dem
siden !
--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Carsten Straaberg

Dato : 18-05-01 15:24

> Hvordan bliver man af med trådalger?

Som Jan Vestergaard også har nævnt er lyset en vigtig faktor.

Du kan i øvrigt relativt nemt hive algerne op, hvis du har en
ru pind (fx. en blomsterpind). Stik pinden den i algeklumpen,
drej rundt, og hiv op. Det er som regel overkommeligt at holde
algerne nede med den metode.

hilsen
--
| Carsten Straaberg, Virum, Danmark | It begins with a house. |