Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
portrætfoto tutorials?
Fra : michael bennati scho~

Dato : 18-11-04 23:48

Nogen der har nogle gode links til tutorials om portræt fotografering ?
Ud over at synes lys fra siden ofte giver smukke lys/skyggevirkninger og
fremhæver tredimensionalitet og grafisk virkning, er jeg lidt tom for ideer.

Jeg ønsker at tage kunstnerisk interessante portrætfotos.

mvh Michael

Fra : rosenauer.dk

Dato : 19-11-04 09:56

> Nogen der har nogle gode links til tutorials om portræt fotografering ?

Check http://www.photo.net/learn/portraits/ .. =)

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Lotte M

Dato : 23-11-04 18:58

michael bennati schou wrote:
> [...]
> fremhæver tredimensionalitet og grafisk virkning, er jeg lidt tom for ideer.

Godt link, tja, det må du selv vurdere - en del fotografer har lært helt
grundlæggende portrætlyssætning ved hjælp af:
http://www.lotte-m.dk/fotografi_klassisk_lys.php

- øvelser udi klassisk portrætlyssætning. God fornøjelse
--
Mange hilsner

Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Lasse R. A.

Dato : 23-11-04 22:47

Lotte M <post@lotte-m.dk> wrote in message news:<41a37a28$0$84110$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
> http://www.lotte-m.dk/fotografi_klassisk_lys.php
>
> - øvelser udi klassisk portrætlyssætning. God fornøjelse

Ja og det er god øvelse men måske lidt svært at forstå kun forklaret via linket.

Mvh Lasse

Fra : Lotte M

Dato : 23-11-04 23:30

Lasse R. A. wrote:

> Ja og det er god øvelse men måske lidt svært at forstå kun forklaret via linket.

Hmm, hvad er det du synes er svært? Har du prøvet at klikke på de små
billeder, så du kommer frem til skitserne med de enkelte opstillinger?

--
Mange hilsner

Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Lasse R. A.

Dato : 24-11-04 07:37

Lotte M <post@lotte-m.dk> wrote in message news:<41a3ba02$0$84109$14726298@news.sunsite.dk>...

> Hmm, hvad er det du synes er svært? Har du prøvet at klikke på de små
> billeder, så du kommer frem til skitserne med de enkelte opstillinger?

Jeg er ikke sikker på jeg kan følge kontrast angivelsen. hvordan skal
den beregnes? og hvad med afstand til vægen/baggrund ?

Mvh Lasse

Fra : bertsco

Dato : 24-11-04 18:53

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette>
skrev i en meddelelse news:419d26ac$0$218$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
ideer.

> Jeg ønsker at tage kunstnerisk interessante portrætfotos.

Prøv debnne her, hvis du kan (lidt eller meget) tysk.
http://www.parallaxe.de/

mvh
Bertsco