Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony T3 erfaringer søges
Fra : Johnny B 2000

Dato : 18-11-04 16:57

har lige købt sådan et Digicam ...

er der nogle gode erfaringer med det cam ?
- eller dårlige ?

er der nogen der har nogle gode ideer til noget jeg bare må eje iforbindelse
med sådan et apperat ?

og hvad med xtra memorycard, kan jeg bruge alle mærker ???

--
Johnny [2000 Frb.]
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 18-11-04 18:41

Johnny B 2000 wrote:

> er der nogle gode erfaringer med det cam ?
> - eller dårlige ?

Jeg har et T1. Bortset fra udseendet og et par småting (bl.a. en smule
bedre blitz på T3) er de identiske.

Jeg har været vældig tilfreds med mit køb, men jeg har fra starten
været klar over at det er ringe til billeder med svag belysning. Jeg
bruger det selvsagt til lejlighedsbilleder, men har da leget lidt med
dens macro.

> er der nogen der har nogle gode ideer til noget jeg bare må eje
> iforbindelse med sådan et apperat ?

En Pro stick, så du kan tage video i ordentlig kvalitet.

Måske en bæltetaske eller lignende? Skærmen er ikke beskyttet, så hvis
du bare putter kameraet i lommen, bliver den ridset.

Jeg har bare mit i lommen, lidt i erkendelse af at jeg ikke gider rende
rundt med bæltetaske og fordi jeg synes det ville være dumt med et flå-
frem-og-tag-et-hurtigt-billede-mens-situationen-er-der kamera, som
først skulle pakkes ud af en pose.

Måske en lille lomme-trefod med clips (til de udenforstående: T1/T11/T3
har ikke gevind, så de kan ikke sættes på en almindelig trefod). Jeg
ved de kan fås, men jeg kan ikke huske hvor jeg så det. Jeg ved godt at
T3s cradle kan bruges til montering på stativ, men det bliver for
klodset at rende rundt med i lommen.

En kortlæser, så du kan overføre billederne uden at skulle hjem til din
egen computer.

> og hvad med xtra memorycard, kan jeg bruge alle mærker ???

Jeg kender ikke Transcend, men Sandisk er billigere og Sony udviklede
Memory Stick sammen med dem. Der er ikke noget at betænke sig på der:
Køb et Sandisk kort.

Størrelsen kommer temmelig meget an på hvor meget du vil lege med
filmklip.

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 19-11-04 13:21

" Johnny B 2000" <johnnyb2000SLETDETTE@sol.dk> writes:
> har lige købt sådan et Digicam ...

Tillykke!

> er der nogle gode erfaringer med det cam ?
> - eller dårlige ?

Som Toke har jeg en T1 og er fuld ud tilfreds... Lækkert kamera! Ville
gerne have T3eren, men sådan er det jo bare...

> er der nogen der har nogle gode ideer til noget jeg bare må eje iforbindelse
> med sådan et apperat ?

Det eneste jeg har udover det er et lille læderetui. Se det her:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3827335127

Den beskytter skærmen, og gør ikke kameraet ret meget større at slæbe
rundt på. Haldel over ebay gik uden problemer!

> og hvad med xtra memorycard, kan jeg bruge alle mærker ???

Har selv en 512MB Sandisk Duo Pro - det spiller!

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Johnny B 2000

Dato : 19-11-04 16:43

hi

jeg har selv købt det itui der hedder AJK-THC til T3 fra Sony ... hvor hele
cam'et kan betjenes, men jeg syntes ikke rigtigt at det er godt nok
beskyttet

har påtænkt at købe et 512 mb kort, men syntes de er lidt dyrt .....

men dette cam kan godt nok meget, så et lille kursus i løbet af vinteren er
nok ikke af vejen