Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp
Fra : Bjarne

Dato : 17-11-04 22:12

Hej

Jeg har et SD kort hvor jeg ikke kan udlæse mine billeder.

Jeg har downloaded et shareware program der hedder flash File Recover og med
det kan kan billederne hentes igen.

Jeg ville bare høre om nogle af jer der kender et ligende freeware program
der kan det samme.

hilsen

Bjarne

Fra : Tommy Jensen

Dato : 17-11-04 22:30

On Wed, 17 Nov 2004 22:11:46 +0100, "Bjarne" <fudde@jubiimail.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg har et SD kort hvor jeg ikke kan udlæse mine billeder.
>
>Jeg har downloaded et shareware program der hedder flash File Recover og med
>det kan kan billederne hentes igen.

Hvad koster det shareware program? Er dine genskabte billeder ikke
prisen værd? Ja jeg spørger bare for nogen gange undrer man sig over
nærighed blandt folk der rask væk køber dyre kameraer og lignende men
ikke vil ofre et par kroner til software der f.eks. kan redde dem ud
af sådan en situation du lige har været i.

Disclaimer: Jeg ved ikke hvad du har givet for dit kamera eller hvad
pågældende program koster så det er ikke sikkert at ovenstående
generalisering gælder lige dig.

MVH Tommy

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 18-11-04 08:45

Tommy Jensen wrote:

[Flash File Recover]

> Hvad koster det shareware program? Er dine genskabte billeder ikke
> prisen værd?

Hvis valget stod mellem at miste billederne eller betale for
programmet, ville dit spørgsmål være mere på sin plads.

Jeg foretrækker det omvendte spørgsmål: Hvis der eksisterer et
freewareprogram der er lige så godt som (eller bedre end) et
sharewareprogram, hvorfor så købe en licens til sharewareprogrammet?

Tre bud på freeware til at gendanne filer:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/welcome.htm
http://www.woundedmoon.org/win32/driverescue19d.html
http://www3.telus.net/mikebike/RESTORATION.html

Fra : [HCS] 4000

Dato : 17-11-04 23:36

Prøv at se på www.convar.com hvor der er lignende programmer.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Alex Linaa

Dato : 18-11-04 08:49

http://www.z-a-recovery.com/download.htm

Fra : Bjarne

Dato : 18-11-04 20:16

Hej igen

Tak for hjælpen til Toke, Hans og Alex med freeware programmerne, de løste
mine problemer.

Til tommy vil jeg bare sige, at man behøver vel ikke at være nærig for ikke
at smide om sig med penge, hvis der er gratis programmer der gør det lige så
godt. Jeg gemmer pengene til næste gang jeg skal have et nyt kamera

hilsen

Bjarne

Fra : Tommy Jensen

Dato : 18-11-04 20:53

On Thu, 18 Nov 2004 20:16:05 +0100, "Bjarne" <fudde@jubiimail.dk>
wrote:

> [...]
>at smide om sig med penge, hvis der er gratis programmer der gør det lige så
>godt. Jeg gemmer pengene til næste gang jeg skal have et nyt kamera

Shareware programmer er som regel ikke særlig dyre så det vil jeg ikke
kalde at smide om sig med penge hvis det er godt. Og når man nu tænker
på at det shareware program jo rent faktisk genskabte dine billeder så
burde man måske punge ud til programmøren af det program, men det er
bare min holdning.

MVH Tommy

Fra : Bjarne

Dato : 18-11-04 21:38

Hej igen Tommy

Jeg er ikke uenig med dig, men man skal vel også sætte værdien af de billede
jeg skulle bruge op mod at købe softwaren.

Freeware programmer kunne jo også genskabe billederne for mig.

PS. jeg støtter også tanken om shareware, da konceptet for mig at se er
godt, rimelig/meget god software til pengene.

PPS: jeg kunne nemt have taget nogle billeder hvor jeg ville være villig til
at betale, endog temmelig store penge, hvis jeg fik samme problem med at
udlæse billederne.

venlig hilsen

Bjarne

Fra : pc

Dato : 18-11-04 22:02

> [...]
> på at det shareware program jo rent faktisk genskabte dine billeder så
> burde man måske punge ud til programmøren af det program, men det er

Hvad er forskellen om man støtter friware eller shareware
der sidder da en programmør bag ved begge dele.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 18-11-04 22:18

On Thu, 18 Nov 2004 22:02:06 +0100, "pc" <104@c.dkFJERNSPAM> wrote:

>Hvad er forskellen om man støtter friware eller shareware
>der sidder da en programmør bag ved begge dele.

Ingen bortset fra at Bjarne allerede havde nydt godt af shareware
programmet til gendannelse af sine billeder.

MVH Tommy

Fra : pc

Dato : 18-11-04 22:29

> Ingen bortset fra at Bjarne allerede havde nydt godt af shareware
> programmet til gendannelse af sine billeder.
>
> MVH Tommy

der er jo ingen der siger at han behøver at købe
det første han prøver.

Fra : Bjarne

Dato : 22-11-04 17:58

Hej igen

Lige for at afslutte denne snak, en lille slut kommentar.

Tommy, jeg har IKKE nydt godt af shareware programmet.

Med shareware programmet jeg prøvede, kunne man ikke genskabe billederne
uden man købte en licens til programmet, hvilket er fair nok.

Freware programmet tillod at man genskabte billederne og er det ikke bare
dejligt at der nogle gode menesker til stiller deres evner tilrådighed for
os andre dødelige.

Bjarne

"