Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogle som har prøvet at få fremkaldt bille~
Fra : Tp

Dato : 17-11-04 17:56

Hej.

Jeg kan se at man nu via Bilka Photo Home Service program kan vælge de
billeder man vil have brændt os så få dem brændt på en cd som man så
afleverer i sin butik. Nogle som har prøvet denne løsning. ?

Hvis jeg nu har så mange billeder at de fylder f.eks. 2 cdrommer kan jeg så
afgive dem af en bestilling som så brændes på 2 cdrommer eller skal jeg lave
2 x 1 bestilling. ?

Mit sidste spørgsmål er. Kan man uploade f.eks. 500 billeder med bilkas
program og hvilket skal man bruge. Prøvede engang et program hvor den gik i
stå efter halvdelen af billederne og så skulle man starte forfra. Kan man
ikke f.eks. uploade de 100 billeder i dag og så forsætte i morgen. Eller
skal man fuldføre sin ordre..

Hvilket program kan i anbefale hos bilka til overførsel. ?

Mvh Tim

Fra : TDN

Dato : 17-11-04 18:37

"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> skal man fuldføre sin ordre..
>
> Hvilket program kan i anbefale hos bilka til overførsel. ?

Hej !

Min personlige erfaring med Bilkas fremkaldelser af standard digitale fotos
er at kvaliteten mildest talt er underlødig. Fordelen ved Bilkas
fremkaldelser er at billederne laves i det format de er optaget i, da de
ikke er i 10x15 fra kameraet, dvs. de fremkaldte billeder er lidt mindre end
10x15.
Sidste gang jeg fik fremkaldt brugte jeg COOP (Kvickly, Super Brugsen, Dagli
Brugsen osv.) det er Fuji der laver dem og kvaliteten er del bedre, men de
kører billederne ud i 10x15 og så risikerer man der mangler en del af
billedet da de skærer det til så det passer til 10x15. Man kan selvfølge
selv tilpasse billedet til 10x15 inden man afleverer dem, men hvis man skal
gennem et par hundrede billeder er det træls...
COOP's fremkaldelse koster vist 0,05 øre mere pr. billede plus et par kr.
mere i ekspeditionsgebyr.

Mvh
Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-11-04 18:46

TDN wrote:
> [...]
> ikke er i 10x15 fra kameraet, dvs. de fremkaldte billeder er lidt mindre end

Jeg synes nu kvaliteten virker ganske udemærket hos Bilka? dog tyder
det på at de kører en levels (eller tilsvarende) på billederne før
de printer.

> selv tilpasse billedet til 10x15 inden man afleverer dem, men hvis man skal
> gennem et par hundrede billeder er det træls...

Årh, det synes jeg nu ikke, bruger du ikke jpegcrops ?

Jeg tror jeg vil prøve COOP næste gang :)

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : TDN

Dato : 17-11-04 18:57

> [...]
> det på at de kører en levels (eller tilsvarende) på billederne før
> de printer.
>

> Jeg tror jeg vil prøve COOP næste gang :)

Bilkas farver ser meget underlig ud som om de er overstyrede, det samme med
hvid som nærmest er gråbeskidt. Det er oplevet på de sidste to fremkaldelser
af ialt ca. 260 billeder. Når jeg printer de samme billeder ud på min
farveprinter (blæk eller laserprinteren på arbejde) så ser de perfekte ud i
farver og hvidbalance så jeg tror ikke det er billederne det er galt med.

Mvh
Thomas

Fra : CS

Dato : 17-11-04 19:16

Bilka og mange andre får fremkaldt billederne hos CeWe color udenfor århus.
Gad vide om Coop ikke også får fremkaldt der - jeg tror det.

Mange fotobutikker får faktisk også fremkaldt dér.

Og nej jeg kan ikke anbefale det, med mindre man ikke ser kritisk på sine
billeder. Man kan være heldig at de rammer så nogenlunde uden farvestik, men
ud af de 5 gange jeg fik fremkaldt der, var der 4 med farvestik.

Så kan det sgu være nok så billigt - det er stadig dyrt for noget skrammel.

Fra : John Poulsen

Dato : 17-11-04 22:04

"CS" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Bilka og mange andre får fremkaldt billederne hos CeWe color udenfor
> århus. Gad vide om Coop ikke også får fremkaldt der - jeg tror det.

Nej de gange jeg har prøvet er det et sted i Tyskland, kan ikke lige huske
hvor.... Om det er COOP's butikker, Merlin eller digitalshoppen er
ligegyldig...

> [...]
> men ud af de 5 gange jeg fik fremkaldt der, var der 4 med farvestik.
>
> Så kan det sgu være nok så billigt - det er stadig dyrt for noget

Hrm... Et forslag: En del fotobutikker har investeret i et "gør det selv"
apparat fra Kodak. Du indsætter f. eks. CD eller flashkortet og bestilller
det du ønsker... Det koster f. eks. 10 kr. i opstart og 1.50 kr. /billed. Og
i en kvalitet jeg kan sige god for, i hvert fald hos Photocare, Algade i
Aalborg.

> "TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

Så skal du under alle omstændigheder hente billeder hos den lokale COOP
butik..

John

Fra : Peter Rongsted

Dato : 18-11-04 01:37

"CS" <kamisu@hotmail.com> wrote:

>Bilka og mange andre får fremkaldt billederne hos CeWe color udenfor århus.
>Gad vide om Coop ikke også får fremkaldt der - jeg tror det.

Nej, de bruger Fujicolor

Peter

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-11-04 17:50

> Jeg synes nu kvaliteten virker ganske udemærket hos Bilka? dog tyder
> det på at de kører en levels (eller tilsvarende) på billederne før
> de printer.

[KLIP]

> // Hans
> --
> Photogallery @ http://gallery.nathue.dk
+++++++++++++++++++++

Hej.

Jeg synes også kvaliteten er i orden, men på mine ser det ud som om de har
fået lidt formeget saturation, og sidste gang jeg skulle hente mine
billeder, manglede der 25 ud af 78, så sendte de dem der ind igen, da jeg
skulle hente dem, kunne de ikke finde dem, nu er de efterlyst

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Kell Christensen

Dato : 17-11-04 19:19

Tp <dsl52001@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg kan se at man nu
Det har man kunnet længe

> via Bilka Photo Home Service program kan vælge de
> billeder man vil have brændt os så få dem brændt på en cd som man så
> afleverer i sin butik. Nogle som har prøvet denne løsning. ?
Ja
> Hvis jeg nu har så mange billeder at de fylder f.eks. 2 cdrommer kan jeg så
> afgive dem af en bestilling som så brændes på 2 cdrommer eller skal jeg lave
> 2 x 1 bestilling. ?
Kun 1 CD i hver pose

> [...]
> ikke f.eks. uploade de 100 billeder i dag og så forsætte i morgen. Eller

Når du afslutter får du et ordrenummer og må starte på en frisk med nyt
gebyr.

> Hvilket program kan i anbefale hos bilka til overførsel. ?

Du skal bruge Bilkas eget som du henter på deres side.

Husk at tilpasse størrelsesforhold til de respektive størrelser.

Kvaliteten har hver gang været særdeles flot (Cewe-Color)

Mvh Kell

Fra : RLJ

Dato : 18-11-04 01:13

> Jeg kan se at man nu via Bilka Photo Home Service program kan vælge de
> billeder man vil have brændt os så få dem brændt på en cd som man så
> afleverer i sin butik. Nogle som har prøvet denne løsning. ?

Hvad med at prøve Gabs' Diginet ??

Jeg har fået lavet tusindvis af billeder der og her er kvaliteten i orden.
Du kan sende dine billeder direkte uden brug af specielle programmer
og du kan vælge hvilket format de skal have ( 10 x 13 ell. 10 x 15 cm).
Dog skal du huske, at hvis du bestiller 10 x 15 så blive de beskåret
hvis da ikke dit kamera er i format 3:2 hvilket de fleste "små" digital-
kameraer IKKE er. De er højst sandsynlig i format 4:3 hvilket giver
10 x 13 billeder. Her kan du dog bruge gratisprogrammet JPEGCROPS
først så VED du hvad du får.
Priserne hos Gabs er ikke urimelige. 99 øre pr. billede og et startgebyr
på mellem 20 og 30 Kr.

Kig selv på www.gabs.dk/diginet

hilsen

Ralph