Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
køb
Fra : Kjeld Krogh

Dato : 17-11-04 13:42

Hej.
Jeg skal købe et digital kamera, men ved ikke hvad jeg skal vælge. Jeg har
set på Sony DSC V 3 og Canon G 6, er der andre i prislejet 5.000,00 til
6.000,00 som er gode ?, og hvad skal jeg vælge ?
mvh
Kjeld

Fra : max[dk]

Dato : 17-11-04 13:54

> [...]
> set på Sony DSC V 3 og Canon G 6, er der andre i prislejet 5.000,00 til
> 6.000,00 som er gode ?, og hvad skal jeg vælge ?

Hvad med at ofre lidt mere og så købe canon eos 300d? Har du overvejet det?

/Max

Fra : enrico

Dato : 17-11-04 14:36

On Wed, 17 Nov 2004 13:54:14 +0100, "max[dk]"
<maxses_snot_@hotmail.com> wrote:
du overvejet det?

>/Max

Eller du kan købe den udmærkede 10D, jeg har til salg for 6000,- kr.
:)

-enrico

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-11-04 14:56

enrico wrote:

> Eller du kan købe den udmærkede 10D, jeg har til salg for 6000,- kr.
> :)

Hmmm... hvis det er så udmærket, hvorfor sælger du det så...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-11-04 15:58

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmmm... hvis det er så udmærket, hvorfor sælger du det så...?

Fordi man måske ikke har brug for det længere.

Eller man køber nyere udstyr.

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-11-04 16:02

Carsten Riis wrote:

> Eller man køber nyere udstyr.

Hmmm... hvorfor købe nyere udstyr, hvis det man har er udmærket...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-11-04 16:04

> Hmmm... hvorfor købe nyere udstyr, hvis det man har er udmærket...?

Fordi man bare må have det sidste nye....Hans

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-11-04 16:13

Hans Kruse wrote:

> Fordi man bare må have det sidste nye....Hans

Nåhhh... handler det om, at enrico's udmærkede 10D er forældet...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-11-04 16:11

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmmm... hvorfor købe nyere udstyr, hvis det man har er udmærket...?

Hvorfor købe ny bil, når den gamle stadig kan køre?

Hvorfor leger du SpørgeJørgen? Og ved du, hvad der skete med
SpørgeJørgen til sidst?

mvh

Carsten Riis

Fra : Brian Lund

Dato : 17-11-04 16:58

> Hvorfor købe ny bil, når den gamle stadig kan køre?
>

> Hvorfor leger du SpørgeJørgen? Og ved du, hvad der skete med
> SpørgeJørgen til sidst?

Og hvor er de hemmelige amerikanske baser under den Grønlandske indlandsis?

;)

Brian

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-11-04 21:55

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 13.11.04)

Fra : emj

Dato : 17-11-04 14:59

On Wed, 17 Nov 2004 13:41:44 +0100, "Kjeld Krogh" <kbkrogh@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg skal købe et digital kamera, men ved ikke hvad jeg skal vælge. Jeg har
>set på Sony DSC V 3 og Canon G 6, er der andre i prislejet 5.000,00 til
>6.000,00 som er gode ?, og hvad skal jeg vælge ?

Du skal selvfølgelig vælge Olympus C8080.
Hilsen emj

Fra : Kjeld Krogh

Dato : 17-11-04 15:20

Hej
Hvorfor lige netop det kamera ?
mvh Kjeld

Fra : emj

Dato : 17-11-04 23:55

On Wed, 17 Nov 2004 15:20:23 +0100, "Kjeld Krogh" <kbkrogh@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvorfor lige netop det kamera ?
Fordi det er er rigtig godt valg i prisklassen 5000-6000.
Fremragende optik, vidvinkel (28mm) 5 x zoom
Fuld manuel kontrol over indstillinger
Ligger godt i hånden.
Har en glimrende søger, og en skærm, som kan ses i solskin.
Kan rumme to kort af gangen
Batteri, som sildt kan tage 1 GB billeder på en opladning
Kan beses på http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/c8080.html

Hilsen emj

Fra : Kjeld Krogh

Dato : 18-11-04 08:20

Ok
Jeg vil kigge på det, det lyder som et godt kam
tak for dit svar

Fra : Lars Månsson

Dato : 17-11-04 17:41

"Kjeld Krogh" <kbkrogh@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har set på Sony DSC V 3 og Canon G 6, er der andre i prislejet 5.000,00
> til 6.000,00 som er gode ?, og hvad skal jeg vælge ?

Jeg har lige købt en nyt kamera i den pris klasse
mit gammel kamera var et Olympus 2020,så jeg ville have
mere vidvinkel og mere tele ca. 28-200 mm,
det skulle samtidig være rimelig hurtig.
mine kandidater var
Canon 300d prisen var lige høj nok ca 8000-10000 med to linser
Canon pro1 det lå ikke så godt i min hånd som Minolta A2
og så mangle den IS.
Fuji 7000 der var ikke vidvinkel nok og uden IS/AS
Så jeg købte Minolta A2
på plus siden.
den ligger rigtig godt i min hånd,den har en rigtig god søger,
AS ( Anti-Shake ) som virker godt, alle de indstillinger som
du kan drømme om.
på minus siden.
støj. men jeg har prøvet at tage et billede i iso 200 inde i en kirke
og print det ud i A4 og jeg kan ikke se noget støj.
Billederne som den tager er lidt bløde, men mit billede fra kirken en skarpt
nok.
Fast linse, der skulle jeg nok have valgt 300d der er bare det med prisen.

Hilsen
-Lars-