Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
spørgsmål ang. nikon 28-200 objektiv.
Fra : Jimmi Wolff

Dato : 16-11-04 11:21

Hej Allesammen

Jeg har lige købt mig et brugt F50 med følgende objektiv, Nikon 28-200
a:3.5-5.6 D.

obejktivet virker kun når det står på blænd 22, det går fra 3,5 til 22. hvis
det står på andet skriver det ERR i displayet. Nogen der kan give en
forklaring på det?

Et andet problem er at jeg ikke kan skrue, den man stiller skarpt med, ud på
uendeligt. Det resultere i at jeg ikke kan stille skarpt på noget der er
længere væk en 5 meter. Den kan heller ikke når den står på autofokus.

M.V.H
jimmi W.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-11-04 11:33

> obejktivet virker kun når det står på blænd 22, det går fra 3,5 til 22.
> hvis det står på andet skriver det ERR i displayet. Nogen der kan give en
> forklaring på det?

Forklaringen på dette er, at blænden indstilles på et af hjulene på dit
kamerahus, tror det er det der sidder ved tommelfingren. Du skal låse
blænderingen på blænde 22 og derefter indstille på kamerahuset.

> [...]
> er længere væk en 5 meter. Den kan heller ikke når den står på autofokus.

Sidder der en knap på objektivet der hedder limit/full, den skal du stille
til full. Det er en knap der begrænser fokusringens vandring, så den
hurtigere fokuserer, hvis du kender den afstand objektet befinder sig i.

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 16-11-04 11:39

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til full. Det er en knap der begrænser fokusringens vandring, så den
> hurtigere fokuserer, hvis du kender den afstand objektet befinder sig i.

Tak for det hurtige svar.

Jeg kan ikke finde nogen knap på Objektivet der minder om det. Der er kun en
knap på ög det er til at fastløse blænden.

Jeg er bange for at det er gået i stykker

M.V.H
Jimmi W.