Tur til Italien
Fra : Ewan Pedersen

Dato : 01-12-04 22:16

Hej NG

Vi vil prøve at køre til Italien næste år.

Er der nogen der har camperet i området ved Emilia Romagna, jeg kan se at
der er en del campingpladser der er ud mod vandet. Jeg har været inde og se
på Campeggio Florenz den ligger helt ud til vandet.
Kan den anbefales.
Hvor mange mon køre til Italien med 2.50m CV

Hvordan er vejret i det område omkring sidst i juli
hvad med regnvejr, og myg, jeg har læst at der er mange af dem.

--
MVH/Ewan

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD
Knaus Euro Star Style 551 TF

Fra : Gismo

Dato : 01-12-04 22:53

Ewan Pedersen wrote:
> Hej NG
>
> Vi vil prøve at køre til Italien næste år.

God idé.

> Hvor mange mon køre til Italien med 2.50m CV

Se, det er et godt spørgsmål.

> Hvordan er vejret i det område omkring sidst i juli
> hvad med regnvejr,

Vejret stort set ens i hele po delta'et, rigtigt dejligt men
stadig til at holde ud, men når det viser sig fra den
dårlige side, bliver det dyrt, fik skadet bilen i 1998
og CV i 2003, regningerne var lige i underkanten
af de 40 K, pr. stk. hurra for forsikring.

og myg, jeg har læst at der er mange af dem.

Nemlig ja, rigtig mange, og er en pestilens,
køb myggespray der nede.

Gismo.

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 02-12-04 23:24

Hej Gismo

Det var forhåbentlig ikke af hagl.
Jeg har arbejdet med en som var i Schweiz, der kom der hagl som æg, hele
bilen bulet, de kom igennem forteltet, og han fik det ene af de lille
vinduer smadret, samt det forreste vindue på CV, toppen af CV og bilen
linede overfladen på månen.

--
MVH/Ewan

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD
Knaus Euro Star Style 551 TF

Fra : Gismo

Dato : 02-12-04 23:53

Ewan Pedersen wrote:
> Hej Gismo
>
> Det var forhåbentlig ikke af hagl.

Det var lige præcis det, det var begge gange

Gismo

Fra : Sten Bo

Dato : 03-12-04 12:22

> Det var lige præcis det, det var begge gange
>
> Gismo

Gå over til vintercamping - så er det da kun sne der kommer + islag,
istapper og laviner.
I ku bare blie hjemme, ku I

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 07-12-04 21:46

Hej Sten

Det er jo ikke nemt når man ved at der er 75% chance for regnvejr her, mod
sol blå himmel og myg der nede

--
MVH/Ewan

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD
Knaus Euro Star Style 551 TF

Fra : Søren

Dato : 03-12-04 14:06

> Hvor mange mon køre til Italien med 2.50m CV
Jeg vil tro at næsten en fjerdedel af de tyskere der kommer derned, har en
bred CV. Og det er rigtig mange, Men det er nu rent gæt.

Blev faktisk overhalet af en tysker dernede i sommer. Han kørte med en kæmpe
autocamper på ca. 2,5 meter i bredden, og 3 meter i højden. Derefter var der
en trailer med en Lupo stående på.

Så kør du roligt til italien.

Det kan anbefales at gå efter en campingplads hvor de sprøjter for myg. Det
gør aftenerne noget sjovere/behagelige.

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 07-12-04 21:44

Hej

Ja jeg tror også jeg tager chancen
Fortæller de om sprøjtning på deres hjemmeside for så kan jeg finde det der.

--
MVH/Ewan

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD
Knaus Euro Star Style 551 TF

Fra : Gismo

Dato : 07-12-04 22:03

Ewan Pedersen wrote:
> Hej
>
> Ja jeg tror også jeg tager chancen
> Fortæller de om sprøjtning på deres hjemmeside for så kan jeg finde
> det der.

Jeg har ikke fundet det på nogen af de sidder jeg har besøgt, nok noget
med at man ikke vil træde øko flipperne over fødderne, dog er det blevet
oplyst at den spray der bliver anvendt på den CP (campingplads) vi
besøger, er helt uskadelig.

Mygge prob. er værst efter en regnskyl, da giften er skyllet af træerne,
så snart de sprøjter igen minimeres prob.

Gismo.