Campingpas..
Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 14:00

Er lige blevet ringet op af en af mine venner (Mads), der har haft en
længere telefonisk diskussion med DCU vedr det internationale
campingpas.

Han fik at vide, at det _ikke_ ville blive som sidste år, hvor man blot
kunne sende en mail, hvorefter det internationale ville blive tilsendt.

Jeg indbetalte 2005-kontingentet for en måned siden, og ville da blive
noget knotten, hvis jeg skulle betale gebyr e.l. for at få det
internationale (gule/grønne/hvide)...

Det blå "svenske" skulle komme med posten, men det er jo ikke altid man
skal til Sverige..

Nogle der har erfaringer udover Mads?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)

Fra : HC

Dato : 29-11-04 19:26

> Han fik at vide, at det _ikke_ ville blive som sidste år, hvor man blot
> kunne sende en mail, hvorefter det internationale ville blive tilsendt.

Fik han ikke af vide hvordan det så vil blive nå nu han havde en længre
samtale med DCU
Gratis campingpas:
http://www.dcu.dk/indhold/webside.asp?articleguid=753&menuid=4749&areaGuid=2287

Mvh Hans

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 22:07

On Mon, 29 Nov 2004 19:25:40 +0100, "HC" <h@ns.dk> wrote:

>Fik han ikke af vide hvordan det så vil blive nå nu han havde en længre
> [...]
Der står da godt nok:

- Gratis Skandinavisk Campingpas.

- Gratis Internationalt campingpas.

- men jeg refererer kun, hvad han sagde...At når man nu fik det blå
kunne man blot bruge det, også sydpå... men der kan jo gå nogle år før
det rigtigt slår igennem dernede...

Så jeg vil da _meget_ hellere have det internationale end det blå, hvis
man absolut skal vælge...

Desuden har jeg ikke været på nogen svensk plads der krævede det
blå...de fleste svenske pladser jeg har været på (25 +) skulle blot se
et pas - de var da ligeglade, hvilken farve det havde...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen

(Erstat evt. AT med @ hvis du mailer direkte)

Fra : Bjørn Bang

Dato : 05-12-04 13:27

Hej.

"Thore" <dinotecATmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blå...de fleste svenske pladser jeg har været på (25 +) skulle blot se
> et pas - de var da ligeglade, hvilken farve det havde...

Hvis du vil campere f.eks. i Isaberg f.eks. her i vinter skal du have et
"blåt" campingpas og du kan købe et på stedet, det internationale er ikke
nok (eller var det ikke sidste år)
Så der er svenske campingpladser der kræver det.

---------------------------------------
Med venlig hilsen Bjørn Bang
b(slet)bang@ j-l dot dk

Fra : claus b. p.

Dato : 05-12-04 14:37

"Thore" <dinotecATmail.dk> wrote in message
> On Mon, 29 Nov 2004 19:25:40 +0100, "HC" <h@ns.dk> wrote:
>
> Der står da godt nok:
>
> - Gratis Skandinavisk Campingpas.
>
> - Gratis Internationalt campingpas.

Hvis man ser oplysningerne på deres hjemmeside under "bliv medlem", nævner
de kun det skandinaviske.... ?

/Claus

Fra : HansHenrik

Dato : 29-11-04 22:10

Thore <dinotecATmail.dk> wrote in message news:<p07mq01omemv8ab8gad3l3gi3bv6bdbpcg@4ax.com>...
> [...]
> internationale (gule/grønne/hvide)...
>
> Det blå "svenske" skulle komme med posten, men det er jo ikke altid man

Nej men det ligner DCU at snigløbe deres medlemmer. Der har ingen
information været på DCUs hjemmeside eller i medlemsbladet om dette!

Er du sikker på at din ven har forstået udmeldelsen fra DCU ?

MVH
HansH.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 22:25

On 29 Nov 2004 13:09:41 -0800, cdebat@hotmail.com (HansHenrik) wrote:

>Nej men det ligner DCU at snigløbe deres medlemmer. Der har ingen
>information været på DCUs hjemmeside eller i medlemsbladet om dette!

På hjemmesiden står der to linier med både gratis "Blåt pas" og gratis
internationalt pas... men ellers står der ikke noget..

>Er du sikker på at din ven har forstået udmeldelsen fra DCU ?

Ja, det bilder jeg mig da ind...han er da et sundt tænkende menneske, og
vi snakkede lige om det for et par uger siden. Inden han skulle betale
kontingent nu her, ville han lige have fakta...

Jeg betalte for en måned siden, men vil da lige ringe til DCU ved
lejlighed for at være helt og holdent sikker.
Kan jeg ikke få et gratis internationalt kort (eller et årsmærke til det
gamle jeg har)... tja, så mister DCU nok et medlem, der blev meldt ind i
1988...

Fra : Gismo

Dato : 30-11-04 16:46

klip en masse.

De gange vi har camperet i Italien har de
været ligeglade med campingpasset de vil
have det rødbede farvede pas.

Har I andre fundet pladser hvor det accepteres?

Bruger kun passet i DK.

Gismo.

Fra : Kim Olsen

Dato : 30-11-04 17:02

> Bruger kun passet i DK.
>
> Gismo.

Hej

Vi camperer mest i tjekkiet og slovakiet, og de vil ikke have det blå pas.
Vi kan klare os med vores almindelige pas, men det afleverer vi nødigt, og
med det internationale campingpas får vi oftest 10-15% rabat - og det er jo
også værd at tage med, selvom det er billigt i forvejen.

Hilsen
Kim Olsen

Fra : Søren

Dato : 01-12-04 09:48

> [...]
jo
> også værd at tage med, selvom det er billigt i forvejen.

Jeg måtte også aflevere begge vores pas på Lanterna i Kroatien i sommer, de
ene af passene fik vi dog tilbage dagen efter. Jeg havde kun CCS kort med
plus et CCI kort fra sidste år.
Det gik godt men jeg var noget nervøs for at mit pas skulle blive væk. Jeg
mødte også et par danskere der ikke kunne komme hjem til tiden, fordi
receptionen ikke kunne finde det ene af deres pas.

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 01-12-04 14:44

Med fare for, at blive kaldet brokker, så vil jeg da med det samme sige, mit
pas har jeg aldrig afleveret, jeg har i forejen, hjemmefra, kopieret billed
og oplysningssiden, og taget nogen stykker med af dem, enten måtte de tage
dem, eller også kunne de få campingpasset, mit pas, kørekort og andre
dokumenter, giver jeg ikke fra mig.

Du skal bare stå på dit, så giver de sig, det er jo dig der betaler dem, og
ikke omvendt.

Fra : Gismo

Dato : 01-12-04 16:58

Karl-Heinz Hansen wrote:

> mit pas, kørekort og andre dokumenter, giver jeg ikke fra mig.
>
> Du skal bare stå på dit, så giver de sig, det er jo dig der betaler
> dem, og ikke omvendt.

Jeg har været på marina de venezia, og det er min overbevisning
at passet er i bedre hænder hos dem end i CV, når der ikke er
nogen i/ved den.

Jeg har nu haft tæt på 300 overnatninger i Italien og er aldrig
blevet bedt om at vise pas eller kørekort, bortset fra grænsen

De gange jeg har haft brug for passet (tur til slovenien) har jeg
bedt om det og fået det uden probs. jeg har så valgt at lægge
det i receptionen igen, de har ikke forlangt at få det igen.

Gismo