Olieprisen styrtdykker
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 02-12-04 20:58

Prisen på råolie faldt torsdag til det laveste niveau i tre måneder.
Råolieprisen er nu omkring 13 dollar under rekordnoteringen fra midten
af oktober, hvor en tønde af den amerikanske råolie kostede mere end 55
dollar.

Så hvorfor fanden er listeprisen på en liter diesel i dag 7.99?
Og et andet spørgsmål i samme kategori:
Hvorfor koster diesel'en efterhånden det samme som benzinen? (Satan og
helvede og flere bandeord...) Jeg konverterer sgu snart til raps-olie!

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=271962

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 21:07

> Så hvorfor fanden er listeprisen på en liter diesel i dag 7.99?

Fordi "man" godt vil tjene lidt på salget

> Og et andet spørgsmål i samme kategori:
> Hvorfor koster diesel'en efterhånden det samme som benzinen? (Satan og
> helvede og flere bandeord...) Jeg konverterer sgu snart til raps-olie!

Det har da været annonceret at diesel skal ende med at koste ca det samme
som benzin. De manglende indtægter ved at for mange konverterer til diesel
SKAL jo i statskassen.
Så det at køre diesel er som at tisse i bukserne, glæden varer kort og
bagefter kommer det ubehagelige.

--
Tom

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 02-12-04 21:17

Tom wrote:

> Fordi "man" godt vil tjene lidt på salget

Jojo, men "man" kunne godt sænke prisen og bevare samme fortjeneste, da
råolieprisen som sagt er faldet drastisk.

> Det har da været annonceret at diesel skal ende med at koste ca det samme
> som benzin.

Hvem siger det?

> De manglende indtægter ved at for mange konverterer til diesel
> SKAL jo i statskassen.

Nåja, men staten har vel ikke hævet afgiften særligt for diesel? Og
benzinselskaberne kan vel være temmeligt ligeglade med om staten mangler
penge pga. konvertering til diesel.

> Så det at køre diesel er som at tisse i bukserne, glæden varer kort og
> bagefter kommer det ubehagelige.

Nåja, selvom dieselen skulle blive lige så dyr som benzin, så er
dieselbilerne stadig mere økonomiske, liter for liter.

Men anyway - det er derfor jeg truer med at konvertere til raps-olie.

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 21:27

> Hvem siger det?

Hr Bjørn linkede for ej så længe siden til en officiel .pdf betænkning fra
et eller andet ministerium.

> Nåja, men staten har vel ikke hævet afgiften særligt for diesel? Og
> benzinselskaberne kan vel være temmeligt ligeglade med om staten mangler
> penge pga. konvertering til diesel.

Men de kan jo tjene mer' ved at holde prisen høj. Vi køber jo alligevel
l*rtet

> Nåja, selvom dieselen skulle blive lige så dyr som benzin, så er
> dieselbilerne stadig mere økonomiske, liter for liter.

Hm der er nu ganske mange nye dieselbiler som ikke går ret meget mere på
literen end benzinere. Har da læst om utallige som klapper i hænderne over
deres oliefyr klarer 15-16 Km/l. Min mondeo 1.8 benzin kører ca 14 og kan
også klemmes op på 15-16 hvis kun kører 100 Km/t på motorvej.

> Men anyway - det er derfor jeg truer med at konvertere til raps-olie.

og tisse i bukserne igen )

--
Tom

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 02-12-04 21:42

Tom wrote:

> og tisse i bukserne igen )

No way! Hvis de laver samme nummer med rapsolien, så flytter jeg sgu til
USA, og køber min egen rapsmark. Og supplerer med et mindre arsenal af
våben, så jeg kan forsvare mig, hvis den føderale regering skulle
formaste sig til at prøve at regulere min produktion og forbrug af olie :)
Nåja, og skifter min række-4 ud med en V10 :)

Mvh.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-12-04 22:13

> Hr Bjørn linkede for ej så længe siden til en officiel .pdf betænkning fra
> et eller andet ministerium.

Det lyder betænkeligt med den betænkning. Har du et link?

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 22:26

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41af855d$0$214$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det lyder betænkeligt med den betænkning. Har du et link?

ikke mere, du skal nok have fat i Bjørn Jørvad

--
Tom

Fra : p.jarnbak

Dato : 03-12-04 11:10

> [...]
> deres oliefyr klarer 15-16 Km/l. Min mondeo 1.8 benzin kører ca 14 og kan
> også klemmes op på 15-16 hvis kun kører 100 Km/t på motorvej.

Jep,det er typisk for hdi,de holder ikke rigtigt det der loves.
Palle.

Fra : phk

Dato : 02-12-04 22:24

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dollar.
>
> Så hvorfor fanden er listeprisen på en liter diesel i dag 7.99?

Den var over 7.50 i trekanten Viborg-Ålborg-Århus i går.

Men i Lystrup var den på 6.xx på OK-tanken om eftermiddagen så mon ikke den
er på vej ned?

--
Per, Esbjerg

Fra : Babba-Papa

Dato : 02-12-04 23:24

Der var engang en bruger ved navn "Lars L. Hansen"
<hop_i_havet@hotmail.com> der skrev:

> [...]
>dollar.
>
>Så hvorfor fanden er listeprisen på en liter diesel i dag 7.99?

Fordi at den pris der er 13 dollars lavere end oktober
sandsynligvis er på råolie til levering i januar eller februar
2005.

Så listeprisen på benzin og dieselolie nu burde afspejle
prisniveauet for råolien for et par måneder siden.

Eler hænger det slet ikke sådan sammen ?
(Altså dyrt indkøbt råolie giver dyr benzin og dieselolie og
billigt indkøbt råolie giver billig benzin og dieselolie...)
- -
Babba-Papa

Jeg går ind for kvindekampen, så længe at den foregår i mudder,
og man kan satse penge på vinderen.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 03-12-04 04:51

Thu, 02 Dec 2004 23:23:48 +0100, skrev Babba-Papa, på 25 linier, i
<gf5vq09b0shjdofvq4eg1ips8n39bpjo8v@4ax.com>, :

> [...]
>2005.
>
>Så listeprisen på benzin og dieselolie nu burde afspejle
>prisniveauet for råolien for et par måneder siden.

Ja den bliver sat ned efter et par måneder
Men sat op sammen med prisstigningen.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Thomas

Dato : 03-12-04 00:17

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Hvorfor koster diesel'en efterhånden det samme som benzinen? (Satan og
> helvede og flere bandeord...) Jeg konverterer sgu snart til raps-olie!

Benzinprisen afhænger først og fremmest af hvor store lagre de enkelte lande
har af benzin. Olieprisen har selvfølgelig også indflydelse, men det tager
som regel noget tid inden den afspejler sig i benzinprisen. Se sådan på det:
Når olieprisen stiger igen, ja så tager det også noget tid inden benzinen
stiger, så det kan jo gå lige op.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-12-04 00:14

> Benzinprisen afhænger først og fremmest af hvor store lagre de enkelte
lande
> har af benzin.

Mnjah - eller bare af arbejdsnedlæggelser som dem vi så i Sydamerika sidste
år.

Priserne påvirkes langt på lagrene gør det.

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-12-04 00:57

On Fri, 3 Dec 2004 00:13:33 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>år.
>
>Priserne påvirkes langt på lagrene gør det.

Har du drukket af natpotten?

Hvad mener du med den sidste sætning? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-12-04 08:46

> [...]
> dollar.
>
> Så hvorfor fanden er listeprisen på en liter diesel i dag 7.99?

Jeg troede jeg havde tanket min første tank diesel billigt, da det var til
7.13, men i går aftes så jeg det til 6.75

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 03-12-04 14:17

Christian B. Andresen wrote:
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> Jeg troede jeg havde tanket min første tank diesel billigt, da det var til
> 7.13, men i går aftes så jeg det til 6.75

Min første tank diesel, tankede jeg i sommers, til kr. 5.56. De gode
gamle dage...

Mvh.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-12-04 14:21

> Min første tank diesel, tankede jeg i sommers, til kr. 5.56. De gode
> gamle dage...

De 7.13 var forresten samme dag (i går morgen).
Er det ikke sådan at dieselprisen er afhængig af fyringsolieprisen og derfor
dyrere når det er fyringstid ?

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 15:58

> Min første tank diesel, tankede jeg i sommers, til kr. 5.56. De gode gamle
> dage...

Ved min første tankning kostede benzinen 4.65 Kr for 98 blyholdig tysk
benzin.

Har dog fået 94 oktan super benzin til langt under 3 Kr pr liter i Polen for
en 15 år siden )

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 03-12-04 16:12

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>Min første tank diesel, tankede jeg i sommers, til kr. 5.56. De gode
>gamle dage...

I sommerens løb har jeg flere gange tanket diesel til 4,74 og det er
ikke mere end 14 dage siden jeg sidst tankede til 6,49.
Men det ser ud til at priskrigen er sat lidt i bero her i december, i
dag koster det 7,64 i Kerteminde.

--
Leonard

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 03-12-04 16:54

Leonard wrote:

> [...]
> ikke mere end 14 dage siden jeg sidst tankede til 6,49.
> Men det ser ud til at priskrigen er sat lidt i bero her i december, i

Det er eddermame SNYD!!! Alt er dyrere her i hovedstaden :(

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 17:00

> Det er eddermame SNYD!!! Alt er dyrere her i hovedstaden :(

Selv Kiosk-Cola er dyrere end i Tyskland

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 03-12-04 18:03

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>Det er eddermame SNYD!!! Alt er dyrere her i hovedstaden :(

Næh, du skal bare se dig for.
Torsdag d. 25. nov så jeg diesel til 6,50 på en lille tank og 400 m.
længere henne stod der 7,70 ved en anden tank - og det var i
hovedstaden, husker ikke lige hvor.

--
Leonard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-12-04 20:14

Lars L. Hansen wrote:

> Det er eddermame SNYD!!! Alt er dyrere her i hovedstaden :(

Og lønningerne er højere :D

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg