Hvem ejer bilen?
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 01-12-04 23:30

På min registreringsattest står under "(C) Ejers (brugers) navn og adresse"
står jeg anført med navn og adresse.

I feltet neden under "Flere ejere (brugere)" står min kæreste ved navn, men
uden adresse.

De 2 felter under neden igen "Ejers navn og adresse, hvis ejeren ikke er
bruger" & "Flere ejere" er begge tomme.

Nu skete der det tragiske, at min kæreste døde for nylig og bilen skal nu
behandles i skrifteretten. De spørger om vi begge var ejere. Er vi det eller
var min kæreste kun bruger?

Med venlig hilsen Ole Frederiksen

Fra : BJ

Dato : 02-12-04 00:07

"Ole Frederiksen" <baltzer_FJERN_DETTE_@mail-online.dk> skrev i en
meddelelse news:41ae45d7$0$86730$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Nu skete der det tragiske, at min kæreste døde for nylig og bilen skal nu
> behandles i skrifteretten. De spørger om vi begge var ejere. Er vi det
> eller var min kæreste kun bruger?

Har I i fællesskab optaget et lån for at betale bilen..?

--
Bjørn J.

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 02-12-04 00:30

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Har I i fællesskab optaget et lån for at betale bilen..?

ja

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-12-04 00:41

Ole Frederiksen wrote:

> ja

Mon du ikke også du også skal spørge i juragruppen.

mvh
Henning

Fra : BJ

Dato : 02-12-04 03:01

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mon du ikke også du også skal spørge i juragruppen.

God ide, men da de ejer bilen i fællesskab (banken har sikkert pant i den),
er den nu ikke så svær.

De ejer begge bilen og den ene del tilhører boet.

--
Bjørn J.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-12-04 09:09

BJ telepaterede følgende til sin PC:
> De ejer begge bilen og den ene del tilhører boet.

Blot fordi at de begge har lånt til bilen, behøves de ikke begge eje den...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : BJ

Dato : 02-12-04 12:50

meddelelse news:41aecdb0$0$66401$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Blot fordi at de begge har lånt til bilen, behøves de ikke begge eje
> den...

Hvis banken har pant i den, mon så ikke de begge ejer den, da lånet er
optaget i fællesskab.

Således tilhører noget af afdødes bo.

--
Bjørn J.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-12-04 18:43

BJ telepaterede følgende til sin PC:
> Hvis banken har pant i den, mon så ikke de begge ejer den, da lånet er
> optaget i fællesskab.

Det kan jeg ikke udelukke...

Men du kan heller ikke med 100 % sikkerhed sige at blot fordi lånet er
oprettet i begges navn, er det ensbetydende med at de begge ejer bilen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : BJ

Dato : 02-12-04 23:24

meddelelse news:41af5429$0$66398$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Men du kan heller ikke med 100 % sikkerhed sige at blot fordi lånet er
> oprettet i begges navn, er det ensbetydende med at de begge ejer bilen...

Hvis og hvis og hvis ... min bare mås er spids...)

--
Bjørn J.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-12-04 11:45

BJ telepaterede følgende til sin PC:
> Hvis og hvis og hvis ... min bare mås er spids...)

Godt for dig.
Underlig måde at indrømme, at du ikke havde ret...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : BJ

Dato : 03-12-04 15:18

meddelelse news:41b043d4$0$66406$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Underlig måde at indrømme, at du ikke havde ret...

Du mener da ikke i ramme alvor, du har ret med dine gætterier omkring en
skifteret..?

Hvis skifteretten indkalder gutten i en afgørelse omkring den fælles bil,
tror du så ikke, der er et krav..?

--
Bjørn J.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-12-04 17:27

BJ telepaterede følgende til sin PC:
> Du mener da ikke i ramme alvor, du har ret med dine gætterier omkring
> en skifteret..?

Du skrev, at hvis de havde optaget lånet i fællesskab var det = at de begge
ejet bilen.
Jeg skrev, at det ikke nødvendigvis var rigtigt.

Det er der vel ikke noget forkert i?

Eller mener du virkelig at det er 100 % sikkert at de begge ejer bilen, blot
fordi de har optaget lånet i fællesskab?

Mener du at det ikke kan lade sig gøre, at han ejer bilen helt alene, blot
fordi at de har optaget lånet i fællesskab?

Hvis du svarer "ja" til een af ovenstående spørgsmål, så er vi ikke enige...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-12-04 20:12

Morten Fruergaard wrote:

> [...]
> blot fordi at de har optaget lånet i fællesskab?
>
> Hvis du svarer "ja" til een af ovenstående spørgsmål, så er vi ikke

Det er for panthaver hamrende ligegyldigt hvad og hvem der har og gør. Det
eneste der interesserer dem er at deres pant i køretøjet er urørlig.

Og her skal skifteretten naturligvis agere på panthavers retslige krav.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-12-04 21:02

Hans L. Jørgensen telepaterede følgende til sin PC:
> Det er for panthaver hamrende ligegyldigt hvad og hvem der har og
> gør. Det eneste der interesserer dem er at deres pant i køretøjet er
> urørlig.

Enig...

> Og her skal skifteretten naturligvis agere på panthavers retslige
> krav.

Enig..

Men det er en helt anden sag...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : phk

Dato : 02-12-04 15:26

meddelelse news:41aecdb0$0$66401$14726298@news.sunsite.dk...
> BJ telepaterede følgende til sin PC:
>
> Blot fordi at de begge har lånt til bilen, behøves de ikke begge eje
> den...

Nej, det kan være banken der ejer den ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Allan Bojesen

Dato : 02-12-04 19:43

Ole Frederiksen wrote:
> På min registreringsattest står under "(C) Ejers (brugers) navn og
> adresse" står jeg anført med navn og adresse.
>
> I feltet neden under "Flere ejere (brugere)" står min kæreste ved
> navn, men uden adresse.

Jeg er overbevist om at I begge er registrert som ejere. Fordi:
For 3 måneder skiftede vi bil og for sjov skyld satte jeg min kone på som
ejer på registreringspapiret, men jeg underskrev selv. Jeg drog ind til
motorkontoret for klare omregistreringen, men fik her at vide at jeg ikke
kunne indregistrere min kones bil. Jeg skulle dog blot skrive mit navn
nedenunder konens navn og adresse i feltet, og vupti var jeg medejer og
kunne få lov at betale.
Da registreringsattesten kom stod navnene som du beskriver - konens navn og
adresse i "ejer"-feltet og kun mit navn i "flere ejere"-feltet.

Håber det var svar nok.

Allan Bojesen