Tja, så fik man firmabil... (VW Touareg)
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-12-04 20:43

Jeg har altid hadet VW, ikke fordi jeg egentlig syntes der var noget galt med
bilerne i som så. Men jeg har altid hadet dem fordi de var et transportmiddel, og
ikke ret meget andet. Sådan er det også med min Touareg, man trykker på
fjernbetjeningen og døren låser op med et lille klik og kabinelyset tændes.
Jeg sætter mig ind, herregud jeg sidder da godt. Lækker læderkabine med klima,
navi osv. Men når den begynder at bippe helt vildt bare fordi man drejer nøglen
inden man tager sele på, så begynder den allerede at gå mig på nerverne. Endnu
værre bliver det at jeg skal dreje en knap for at få kørelys på. Jamen, OK, den
ser da ganske præsentabel ud, og kabinen er nydelig. Men hvor er den lækre off-
road feel som den så gerne vil udstråle? Den signalerer cool perlegrus off-roader
med tjek på tingene, men virkeligheden er en frygtelig anden. Den støjer ved
hastigheder over 110 km/t(!). Det er en diesel(hvilket jeg hader mere end VW), den
har 6 gear, som er absolut nødvendige da bilen er TOTALT død uden for 1500-3000
rpm. Og sidst men ikke mindst, når man kører et stykke oppe i sverigesland en mørk
novemberaften, så er det edermame træls at den ene forlygtepærer sprænger, og den
eneste måde det kan klares på, er at hive kareten på aut. værksted...
Men tilgengæld går den 1200 km på en tank...

-M
Der savner sin Sierra.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.145.46)

Fra : Kenneth

Dato : 01-12-04 21:01

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> eneste måde det kan klares på, er at hive kareten på aut. værksted...
> Men tilgengæld går den 1200 km på en tank...
>
> -M
> Der savner sin Sierra.

Giv den dog en chance, så slem kan den da heller ikke, siden der er solgt så
mange af dem?

Hvordan kan det være du har fået firmabil, troede du suste rundt i en Sierra
og var på vej til at købe en Cossi?

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-12-04 21:58

"Kenneth" <mailto:kennomaill@nomai.com> skrev i en meddelelse
"Re: Tja, så fik man firmabil... (VW Touareg)"

> Giv den dog en chance, så slem kan den da heller ikke, siden der er solgt så
> mange af dem?

Jeg ved ikke rigtig. Er altså ikke tilfreds med den. Synes man burde få en bedre
bil til de penge.

> Hvordan kan det være du har fået firmabil, troede du suste rundt i en Sierra
> og var på vej til at købe en Cossi?

En hurtig ændring i jobformuleringen :)
Cossie'en kan være på vej, måske endda lidt tættere end før :)

-M
2004 VW Touareg - Diesel power, without power
1993 Ford Sierra GLX - Cossie wannabe, without Cossieabilities :)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.145.46)

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 23:04

> Jeg ved ikke rigtig. Er altså ikke tilfreds med den. Synes man burde få en
> bedre
> bil til de penge.

Enig.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 23:03

"Kenneth" <kennomaill@nomai.com> skrev i en meddelelse

> Giv den dog en chance, så slem kan den da heller ikke, siden der er solgt
> så mange af dem?

Potensforlængere?

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Klaus G.

Dato : 01-12-04 21:04

> har 6 gear, som er absolut nødvendige da bilen er TOTALT død uden for
1500-3000
> rpm.

Jo ikke bilens skyld at du har fået en lille motor? :)

V10 udgaven skulle være ganske sjov at trille rundt i eller...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-12-04 21:54

"Klaus G." <mailto:klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
"Re: Tja, så fik man firmabil... (VW Touareg)"

> Jo ikke bilens skyld at du har fået en lille motor? :)

Nej, naturligvis ikke. Thank god, det kun er en overgangsbil.

> V10 udgaven skulle være ganske sjov at trille rundt i eller...

Har aldrig prøvet den. Jeg nøjes med 174 dieselponyer...

-M
Der prøvede en Superb 2,5V6 TDI i weekenden, som var omtrent lige så død...
Altså hvad er det med VAG og diesel?

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.145.46)

Fra : Mogens

Dato : 01-12-04 22:05

> [...]

Men uøkonomisk!

> Har aldrig prøvet den. Jeg nøjes med 174 dieselponyer...

Tillykke med den - den må vel være okay...

> -M
> Der prøvede en Superb 2,5V6 TDI i weekenden, som var omtrent lige så
død...
> Altså hvad er det med VAG og diesel?

Jamen hallo - når dit hjerte er til Alfa, kan man
på ingen måde være vild med VAG. Der er jo en
verden til forskel - set med driverens øjne :)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-12-04 22:37

> Men uøkonomisk!

Uden tvivl, denne her er rimelig på det punkt(+ STOR tank).

> Tillykke med den - den må vel være okay...

Du må lige prøve den ved lejlighed, jeg er lidt skuffet.

> Jamen hallo - når dit hjerte er til Alfa, kan man
> på ingen måde være vild med VAG. Der er jo en
> verden til forskel - set med driverens øjne :)

Jamen, vil også gerne have en cool perlegrus-offroader, - Ved bare at den næste af
den type skal være BMW X5 i stedet.
Og i øjeblikket er der ingen "fede" Alfa'er inden for rimelig økonomisk
rækkevidde, som ny firmabil. - vi ser hvad tiden bringer. Kanske noget svensk?

-M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.148.110)

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 01-12-04 23:18

> Og i øjeblikket er der ingen "fede" Alfa'er inden for rimelig økonomisk
> rækkevidde, som ny firmabil. - vi ser hvad tiden bringer. Kanske noget
svensk?

Mon ikke du kunne have fået GTAen til billige penge? Den røg da for en slik
til det svenske :(

\Mandal

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-12-04 09:22

"Brian Fisker [8900]" <mailto:Mandal@FJERNESedb.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Tja, så fik man firmabil... (VW Touareg)"

> Mon ikke du kunne have fået GTAen til billige penge? Den røg da for en slik
> til det svenske :(

Jo, men efter at have prøvet den, sad jeg tilbage med en underlig fornemmelse af
at, "havde den bare haft baghjulstræk..."

Efter Saab'en vil jeg presse en Lancer EVO igennem ved næste lønforhandling.
Hehehe :)

-M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.148.204)

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 03-12-04 22:43

> Jo, men efter at have prøvet den, sad jeg tilbage med en underlig
fornemmelse af
> at, "havde den bare haft baghjulstræk..."

IMO er de 250 hk også lige i overkanten til forhjulstræk. Hvorfor de er gået
væk fra fordums Q4, kan man jo kun stille spørgsmålstegn ved.

\Mandal

Fra : Jonas R.

Dato : 01-12-04 22:06

Morten Lorenzen wrote:
SNIP
> Har aldrig prøvet den. Jeg nøjes med 174 dieselponyer...

Syndt der er en verden til forskel og den mangler i hvert fald ikke
power....

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-12-04 22:38

> Syndt der er en verden til forskel og den mangler i hvert fald ikke
> power....

Det har jeg også hørt. - Jeg må prøve den "rigtige" en dag.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 23:05

> Det har jeg også hørt. - Jeg må prøve den "rigtige" en dag.

Du bliver skuffet over momentet.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Jonas R.

Dato : 01-12-04 23:10

Henrik B. wrote:
SNIP

> Du bliver skuffet over momentet.

Og hvad bygger du det på? Det er en 2.4 tons bil og i mine øjne fejler
momentet ingen ting.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 23:36

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Henrik B. wrote:
> SNIP

> Og hvad bygger du det på? Det er en 2.4 tons bil og i mine øjne fejler
> momentet ingen ting.

Vidste at den bemærkning ville fremkalde reaktioner. Som jeg skrev i sin
tid, da jeg havde prøvet bilen, så havde jeg en klar forventning om, at man
med det enorme moment, ville have en bil der "trak tænder ud fra bunden".
Det vil den sikkert også gøre, hvis det ikke var for at VW har valgt totalt
at ødelægge dén mulig, ved at give bilen den autosmadrekasse, de nu engang
har valgt. En anden opsætning/programmering af automatgearet vil givetvis
redde det. Men jeg synes at det er monster skuffende at køre f.eks. 80 km/t,
og så træde lidt på speederen, for netop at mærke momentet. Men alt hvad der
sker ved det er, at autokasse gearer ned og tæsker op i omdrejninger.
Skuffende i mine øjne.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Jonas R.

Dato : 01-12-04 23:50

Henrik B. wrote:
SNIP
> [...]
> træde lidt på speederen, for netop at mærke momentet. Men alt hvad
> der sker ved det er, at autokasse gearer ned og tæsker op i

Tja man kan jo bare bruge padel shift og vælge det gear man vil have og
træde til og den trækker nu ret godt og giver et skub tilbage i sædet....

Og hvis man har sat den på sport og laver kick down går den et gear ned og
den vælter ikke ligefrem op i omdr. og man bliver skubbet tilbage i
sædet....

Hehe ja seføli kommer der reaktioner for

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-12-04 23:22

> Du bliver skuffet over momentet.

WHAT - i en V10 TDI!?! Det er da for sindsygt f.eks. i mellemacelleration
fra 80 kmt - den trækker da HELT fra bunden!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Kim

Dato : 01-12-04 23:29

> Du bliver skuffet over momentet.

Ja den har kun 750 nm.

Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 23:04

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Har aldrig prøvet den. Jeg nøjes med 174 dieselponyer...

Har også prøvet V10'eren. Jeg er heller ikke imponeret.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-12-04 08:42

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message

> Jeg nøjes med 174 dieselponyer...

En chip måske kunne hjælpe lidt?

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Jonas R.

Dato : 01-12-04 22:03

Morten Lorenzen wrote:

SNIP
Sådan er det også med
> min Touareg, man trykker på fjernbetjeningen og døren låser op med et
> lille klik og kabinelyset tændes.

Sjovt i en V10 skal man bare tage i døren og den åbner forudsat nøglen er på
personen.

Endnu værre bliver det at jeg skal
> dreje en knap for at få kørelys på.

Igen den lille diesel motor må godt nok være skrabet eller noget. For i
V10'eren har man da godt nok kørelys. Synes det lyder meget mærkeligt at
bilen ikke har kørelys aut.

Den støjer ved hastigheder over 110 km/t(!). Det er
> en diesel(hvilket jeg hader mere end VW), den har 6 gear, som er
> absolut nødvendige da bilen er TOTALT død uden for 1500-3000 rpm.

Egenligt vildt så stor forskel der på V10 og R5'eren

> Men tilgengæld går den 1200 km på en tank...

Hvis du synes den er så dårlig hvorfor har du så valgt den som firmabil?

Jonas R.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-12-04 22:33

"Jonas R." <mailto:hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Tja, så fik man firmabil... (VW Touareg)"

> Sjovt i en V10 skal man bare tage i døren og den åbner forudsat nøglen er på
> personen.

Der er jo også en verden til forskel på de to biler. Ingen tvivl om det. Og
naturligvis er den store model(dyrere model) mere veludstyret end den bette.

> Igen den lille diesel motor må godt nok være skrabet eller noget. For i
> V10'eren har man da godt nok kørelys. Synes det lyder meget mærkeligt at
> bilen ikke har kørelys aut.

Ja, synes også det er underligt. Kigger lige på det igen i morgen. For at få lys i
instrumenter osv, skal jeg også dreje knappen. (Kan det være en tysk
parallelimport?)

> Egenligt vildt så stor forskel der på V10 og R5'eren

Vi må lige mødes en dag jeg er hos Thomas :)

> Hvis du synes den er så dårlig hvorfor har du så valgt den som firmabil?

Ikke valgt, fik den bare. - Er en overgangsbil. - Får en 9-5'er :)

Fra : Jonas R.

Dato : 01-12-04 23:02

Morten Lorenzen wrote:
SNIP
> Der er jo også en verden til forskel på de to biler. Ingen tvivl om
> det. Og naturligvis er den store model(dyrere model) mere veludstyret
> end den bette.

Yeah den gamle har også en tendens til at komme så meget ekstra udstyr i som
muligt....

> Ja, synes også det er underligt. Kigger lige på det igen i morgen.
> For at få lys i instrumenter osv, skal jeg også dreje knappen. (Kan
> det være en tysk parallelimport?)

Noget kunne godt tyde på det da, men er da meget normalt at instrument lyset
er slukket og man har kørelys og så tænder man over på nærlys og der kommer
lys i speedometer etc.

> Vi må lige mødes en dag jeg er hos Thomas :)

Jepper helt sikkert ;)

> Ikke valgt, fik den bare. - Er en overgangsbil. - Får en 9-5'er :)

hehe nej oki :)

www.skumlern.dk/S2forum/Touareg.jpg sådan skal en Touareg sku se ud :)

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 23:08

> Ja, synes også det er underligt. Kigger lige på det igen i morgen. For at
> få lys i
> instrumenter osv, skal jeg også dreje knappen. (Kan det være en tysk
> parallelimport?)

Sådan er det på biler med kørelysautomatik. Det er for at du husker at dreje
lyskontakten om aftene, så der kommer fuld styrke på lygterne.

> Ikke valgt, fik den bare. - Er en overgangsbil. - Får en 9-5'er :)

Te'løkke med det. Den bli'r du glad for. Hvilke motorstørrelse? Skal den
chippes?

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Jonas R.

Dato : 01-12-04 23:17

Henrik B. wrote:
SNIP

> Te'løkke med det. Den bli'r du glad for. Hvilke motorstørrelse? Skal
> den chippes?

Ja det er jo altid godt med blød hat og cigar....

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 23:38

> Henrik B. wrote:
> SNIP

> Ja det er jo altid godt med blød hat og cigar....

Tjah, præstationsmæssigt kører den fra en Touareg. Derudover er der nogle
mennesker der ikke har behov for at vise sig frem, via deres køretøj.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Jonas R.

Dato : 02-12-04 00:02

Henrik B. wrote:
SNIP
> Tjah, præstationsmæssigt kører den fra en Touareg.

Ja en Aero gør og det er kun med manuel gear, med aut. er den jo ikke lige
så hurtig. Og en bil med 250 hk der kører 0-100 på 6.9 er jo til grin.
Men må jo være fordi det er en saab....

Derudover er der
> nogle mennesker der ikke har behov for at vise sig frem, via deres
> køretøj.

Ja nok derfor de kører saab....

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-04 00:15

> [...]
>
> Ja en Aero gør og det er kun med manuel gear, med aut. er den jo ikke lige
> så hurtig. Og en bil med 250 hk der kører 0-100 på 6.9 er jo til grin.

Opgivelserne er konservative. 6,9 sek. er til grin? Når det er 1700 kg +
personer der flyttes - næppe.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Jonas R.

Dato : 02-12-04 10:10

Henrik B. wrote:
SNIP
> Opgivelserne er konservative. 6,9 sek. er til grin? Når det er 1700
> kg + personer der flyttes - næppe.

Det er da langsomt, bilen er jo dødsyg at køre i. Skulle det være en
sportssedan, den er jo ikke hurtig. Føles som en balje på hjul, den ser da
meget pæn ud, men gab den er kedelig..... Men klart hvis man er gammel og
skal have noget der set lidt pænt ud er den da meget nuttet.....

Fra : Elbarto

Dato : 02-12-04 12:51

> [...]
> meget pæn ud, men gab den er kedelig..... Men klart hvis man er gammel og
> skal have noget der set lidt pænt ud er den da meget nuttet.....

Du har vist ikke været ude og trille i en 95er
Det går pænt fremad og deres 0-100 tid er hvis meget forsigtig opgivet

Elbarto
OZ3BTO

Fra : BJ

Dato : 02-12-04 13:01

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du har vist ikke været ude og trille i en 95er
> Det går pænt fremad og deres 0-100 tid er hvis meget forsigtig opgivet

Den kan da bruges .... i en snæver vending ... dens acceleration...:)

Bortset fra det. Jeg synes nu det er en herlig morfarpotte, bare den ikke
var så snæver på førersædet.

Hvis den ikke havde været det, stod der en Saab 9.5 Aero i stedet for
Volvoen .... og dog..:)

PS: Det er bemærkelsesværdig så få Volvo'er og Saab'er man hører om, der er
smadret til ukendelighed med tab af menneskeliv til følge.

--
Bjørn J.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-12-04 13:08

> PS: Det er bemærkelsesværdig så få Volvo'er og Saab'er man hører om, der
er
> smadret til ukendelighed med tab af menneskeliv til følge.

Nu triller der jo heller ikke særligt mange rundt af dem pga. prisniveauet -
og som gamle brugtvogne har de vel ikke så meget Brian-appeal ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Elbarto

Dato : 02-12-04 13:37

> [...]
prisniveauet -
> og som gamle brugtvogne har de vel ikke så meget Brian-appeal ?

Har kørt saab 95 et par enkelte gange .. vil ikke kalde den en brianbil
den er lidt mere over i morfar stilen
Dog tager den røven på de fleste brianer hvis den ellers får en spand kul
Mindes da at omdrejnings begrænsetren kunne fanges ved de 200kmt i 4. gear
.... Også ellers rykke videre i 5.

Alt i alt en lækker føelse når man ser lade trykket stige og dytten trækker
mere og mere

Elbarto
OZ3BTO

Fra : BJ

Dato : 02-12-04 14:47

KLIP

> Nu triller der jo heller ikke særligt mange rundt af dem pga.
> prisniveauet -
> og som gamle brugtvogne har de vel ikke så meget Brian-appeal ?

Det vil jeg da mene der gør.

F.eks. model 850 med og uden turbo.

S80 vil jo også nå et mindre brugtprisniveau med tiden.

Det største problem for Brian er nok at føde potten med benzin, så alle
mellem 200 og 350 hk (alt efter turbomodel og finpudsning) kan være hjemme
på én gang..)

Men du har nok ret i, den ikke sådan lige når ned på 20.000 kr. brugt som
f.eks. en Escort.

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-04 13:42

> PS: Det er bemærkelsesværdig så få Volvo'er og Saab'er man hører om, der
> er smadret til ukendelighed med tab af menneskeliv til følge.

Det skulle da lige være hvis man møder den tyske potensforlænger
"Tow-rack".....

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Jonas R.

Dato : 02-12-04 14:10

Henrik B. wrote:
SNIP
> Det skulle da lige være hvis man møder den tyske potensforlænger
> "Tow-rack".....

Jeg synes seriøst du er eksktremt plat at høre på. Man køber sq ikke en
Touareg som potensforlænger... Så køber man sig nok en porsche eller anden
sportsvogn skal du se.

Og grunden til det store salg af touareg skyldes nærmere gule plader, og
prisen set i forhold til fx cayenne.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-04 15:38

> [...]

> Touareg som potensforlænger... Så køber man sig nok en porsche eller anden

Det er tydeligt at 95% af de personer der kører rundt i en Tow-rack, ikke
har behov for hverken størrelse, plads eller 4x4. Den købes som en "her
kommer jeg" bil.

> Og grunden til det store salg af touareg skyldes nærmere gule plader, og
> prisen set i forhold til fx cayenne.

Hvorfor så ikke bare købe en RAV4, eller Sorento eller lign. hvis ikke det
er for at vise sig frem?

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Jonas R.

Dato : 02-12-04 15:54

Henrik B. wrote:
SNIP
> Det er tydeligt at 95% af de personer der kører rundt i en Tow-rack,
> ikke har behov for hverken størrelse, plads eller 4x4. Den købes som
> en "her kommer jeg" bil.

Du for ret jeg får fred, det er en potensforlænger bil og alle der kører dem
er jubel idioter osv osv og hvad det ellers er du har hentydet.....

> Hvorfor så ikke bare købe en RAV4, eller Sorento eller lign. hvis
> ikke det er for at vise sig frem?

Fordi man måske gerne vil have noget som er lidt mere lækker at transportere
sig i end en japerner øse.....

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-04 16:00

> Fordi man måske gerne vil have noget som er lidt mere lækker at
> transportere
> sig i end en japerner øse.....

Fordommene flyder frit hva'....

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Jonas R.

Dato : 02-12-04 16:09

Henrik B. wrote:
SNIP
> Fordommene flyder frit hva'....

Nej ingen fordomme, har selv eget en japaner. Men kvalitets mæssigt og
hvordan biler føles er der meget stor forskel.

Men du skulle vist nødig snakke om fordomme, når "Tow-rack" ejere har
potensforlængere, og hvad du ellers har kaldt folk der ejer dem. Så synes
jeg egenligt det er dig med fordommene og ikke mig. ;)
Der er altså stor forskel på en touareg og en rav4 indvendigt, fordomme
eller ej.

Har selv ejet en corolla fra 97 og den var så kedelig og intet sigende inden
i. Og det er i forhold til min nuværende s2 fra 92, som er langt mere lækker
indvendigt.

Fra : Frederik

Dato : 02-12-04 15:55

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> PS: Det er bemærkelsesværdig så få Volvo'er og Saab'er man hører om, der
> er smadret til ukendelighed med tab af menneskeliv til følge.
>
> --
> Bjørn J.
Nej, men hvis statistikken gik på tab af elgliv, så var du nok ikke så kæk,
hva! :)

Mvh.

Frederik

Fra : Torben E

Dato : 02-12-04 16:36

> PS: Det er bemærkelsesværdig så få Volvo'er og Saab'er man hører om, der
> er smadret til ukendelighed med tab af menneskeliv til følge.

Det skyldes nok de henvender sig til et lidt mere modent publikum
end feks. civic type R og deslige, med deraf alderledes kørestil.

Torben E

Fra : BJ

Dato : 02-12-04 17:51

KLIP

)

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-04 00:32

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det skyldes nok de henvender sig til et lidt mere modent publikum
> end feks. civic type R og deslige, med deraf alderledes kørestil.

Ja, bare se på dig knægt.... )))

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Torben E

Dato : 03-12-04 15:53

> Ja, bare se på dig knægt.... )))

Jada, superelitebillist

Torben E

Fra : Jonas R.

Dato : 02-12-04 14:08

Elbarto wrote:
SNIP
> Du har vist ikke været ude og trille i en 95er
> Det går pænt fremad og deres 0-100 tid er hvis meget forsigtig
> opgivet

Jow jeg har været ude og trille en Saab 9-5 og jeg var sq ikke ligefrem
imponeret. Ellers ville jeg nok ikke skrive det....

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-04 13:41

> [...]
>
> Det er da langsomt, bilen er jo dødsyg at køre i. Skulle det være en
> sportssedan, den er jo ikke hurtig. Føles som en balje på hjul, den ser da

Det er tydeligt at du intet kender til Saab'erne.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Jonas R.

Dato : 02-12-04 14:06

Henrik B. wrote:
SNIP
> Det er tydeligt at du intet kender til Saab'erne.

Kender nok ligeså meget til saab som du kender til Touareg.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-04 15:39

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Henrik B. wrote:
> SNIP
>
> Kender nok ligeså meget til saab som du kender til Touareg.

Og så kalder du 9-5 for en SportsSedan....

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Jonas R.

Dato : 02-12-04 15:56

Henrik B. wrote:
SNIP
> Og så kalder du 9-5 for en SportsSedan....

Sorry det var 9-3'eren som var en sportssedan..... 9-5'eren er bare en over
dyr sedan som er langsom.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-12-04 16:20

"Jonas R." <mailto:hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Tja, så fik man firmabil... (VW Touareg)"

> Sorry det var 9-3'eren som var en sportssedan..... 9-5'eren er bare en over
> dyr sedan som er langsom.

Så er det dælme godt jeg får den i stationcar :)

-M
2004 VW Touareg
1993 Sierra GLX
Saab 9-5 2,3T Estate på vej :)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.144.184)

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-04 13:44

> [...]
> meget pæn ud, men gab den er kedelig..... Men klart hvis man er gammel og
> skal have noget der set lidt pænt ud er den da meget nuttet.....

Sikkert, men ikke desto mindre har VW svært ved at følge med. Deres
turbomotorer er da om noget bovlamme. Men det skyldes nok det manglende
moment.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Jonas R.

Dato : 02-12-04 14:05

Henrik B. wrote:
SNIP
> Sikkert, men ikke desto mindre har VW svært ved at følge med. Deres
> turbomotorer er da om noget bovlamme. Men det skyldes nok det
> manglende moment.

Skal jeg ikke udtale mig om har aldrig kørt i VW's 1.8t hvis det er dem du
refererer til?

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-04 15:40

> Skal jeg ikke udtale mig om har aldrig kørt i VW's 1.8t hvis det er dem du
> refererer til?

Jep, er det ikke mest fair, for sammenligningens skyld. Saab har ikke noget
på det Europæiske marked, i Tow-rack klassen.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Jonas R.

Dato : 02-12-04 16:00

Henrik B. wrote:
SNIP
> Jep, er det ikke mest fair, for sammenligningens skyld. Saab har ikke
> noget på det Europæiske marked, i Tow-rack klassen.

Det er fint nok at sammenligne (Swedish Automobiles Always Breakdown) med en
1.8t, men er der igen ikke også forskel på ladetrykket? Kører en saab ikke
med en 0.7 bar ladetryk cirka. Det er dobbelt så meget som en 1.8t og så har
man jo nok forklaringen på det højere moment.
Men vi kan da sagtens blive enige om at en 1.8t er lidt halv kedelig uden en
chip.

Fra : Torben E

Dato : 02-12-04 16:34

> [...]
>
> Ja en Aero gør og det er kun med manuel gear, med aut. er den jo ikke lige
> så hurtig. Og en bil med 250 hk der kører 0-100 på 6.9 er jo til grin.

Tænk, jeg er dybt imponeret af den opgivelse, hvilken anden bil
i den størrelse/vægtklasse, men sådan en lille motor gør det bedre ?

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-04 00:36

> Tænk, jeg er dybt imponeret af den opgivelse, hvilken anden bil
> i den størrelse/vægtklasse, men sådan en lille motor gør det bedre ?

Du skal huske på at Jonas sammenligner præstationer med en 1200 kg's Audi
S2, med et pænt stykke over 300 Hk.

Da vi var på biler i Bella 2002, prøvede vi en Aero med tomatgear. Med
Mogens K, Morten Lorenzen, Thomas Krath og undertegnede, fik vi en 0-100
km/t tid på mellem 7 og 8 sek. Det er ganske pænt med 4 stk. store voksne og
tomatgear. Og væsentlig under det den er opgivet til. Nåh ja, og uden at
være i "Sport mode" i gearkassen.

Derudover er der jo det ved det, at jo mere komfort der er i en bil, desto
mindre mærker man fartresurcerne. Det er klart at den virker knap så
imponerende, som en gammel larmende S2.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Allan Møller

Dato : 01-12-04 22:54

> Endnu værre bliver det at jeg skal
>
> Igen den lille diesel motor må godt nok være skrabet eller noget. For i
> V10'eren har man da godt nok kørelys. Synes det lyder meget mærkeligt at
> bilen ikke har kørelys aut.

I min Passat skal man tænde for lyset for at få lys i instrumentbordet -
egentligt også
lidt irreterende. Men det er vist fordi "kørelyset" kun lyser på "halv
kraft" når det
ikke er tændt inde på kontakten. Måske det mindsker "sliddet" på pærene ?

Mvh. Allan

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 23:07

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kraft" når det
> ikke er tændt inde på kontakten. Måske det mindsker "sliddet" på pærene ?

Lige nøjagtig. Sådan er det lavet på stort alle biler med kørelysautomatik.
Og det med der ikke er lys i instrumentbordet, er for at sikre at man husker
at tænde for fuld styrke om aftenen.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : BJ

Dato : 02-12-04 00:09

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Tillykke med firmapotten.

Hvis den ikke behager dig, kan du så ikke blot sige nej tak og købe en anden
selv..?...

--
Bjørn J.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-12-04 09:19

"BJ" <mailto:dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Tja, så fik man firmabil... (VW Touareg)"

> Tillykke med firmapotten.

Takker.

> Hvis den ikke behager dig, kan du så ikke blot sige nej tak og købe en anden
> selv..?...

Som skrevet andetsteds, er det kun en overgangsbil. Jeg venter på min Saab 9-5
2,3T Estate. :)

Fra : Niels K.

Dato : 02-12-04 11:06

On Thu, 2 Dec 2004 09:19:27 +0100, "Morten Lorenzen"
> [...]

>Takker.

>Som skrevet andetsteds, er det kun en overgangsbil. Jeg venter på min Saab 9-5

ikke værst, det er da lidt en flyder, så må et tillykkevist være på
sin plads??
Er det en utidig forfremmelse der fik dig til at skrotte din Sierra

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-12-04 16:10

"Niels K." <mailto:NielsKvirkerikkehahah@mail.com> skrev i en meddelelse
"Re: Tja, så fik man firmabil... (VW Touareg)"

> ikke værst, det er da lidt en flyder, så må et tillykkevist være på
> sin plads??

Tak tak :)

> Er det en utidig forfremmelse der fik dig til at skrotte din Sierra

Jeg vidste godt det ville komme, men ikke at det gik så hurtigt :)

-M
2004 VW Touareg
1993 Sierra GLX

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.144.184)

Fra : Niels K

Dato : 02-12-04 17:03

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:021b01c4d880$ff5bdb40$>> ikke værst, det er da lidt en flyder, så må et
tillykkevist være på

> Tak tak :)

Du velkommen, altid rart at se lidt mere spændende biler på vejen end den
sædvanlige firmaflåde :)

> Jeg vidste godt det ville komme, men ikke at det gik så hurtigt :)

ok, fortæl fortæl.
Kørende sælger/konsulent?

Fra : BJ

Dato : 02-12-04 12:52

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Som skrevet andetsteds, er det kun en overgangsbil. Jeg venter på min Saab
> 9-5
> 2,3T Estate. :)

Fint, fint .... så er "nødsituationen" jo til at leve med..;)

--
Bjørn J.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 04-12-04 00:10

> Fint, fint .... så er "nødsituationen" jo til at leve med..;)

Ja, det går lige :)

-M

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-04 13:45

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Som skrevet andetsteds, er det kun en overgangsbil. Jeg venter på min Saab
> 9-5
> 2,3T Estate. :)

Er det en 2,3t eller en 2,3T?

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-12-04 16:07

"Henrik B." <mailto:saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Tja, så fik man firmabil... (VW Touareg)"

> Er det en 2,3t eller en 2,3T?

Hvad er forskellen?

-M
2004 VW Touareg (4x4)
1993 Sierra GLX (RWD)
Så du det? - Niks, ingen FWD'ere :)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.144.184)

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-04 16:24

> Hvad er forskellen?

2,3t = 185 Hk.
2,3T = 220 Hk.

Du kender jo allerede bilen.
Og du véd hvordan snork-boblende Bimmer-bilister undgåes... )))

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-12-04 17:00

"Henrik B." <mailto:saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Tja, så fik man firmabil... (VW Touareg)"

> 2,3t = 185 Hk.
> 2,3T = 220 Hk.

Argh, bliver sgu bange for at det er en 2,3t... :(

> Du kender jo allerede bilen.
> Og du véd hvordan snork-boblende Bimmer-bilister undgåes... )))

Ja, frygtelig situation... Godt der er godt plads i ydersporet ;)

-M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.144.184)

Fra : Cosworth POWER

Dato : 02-12-04 22:15

> Argh, bliver sgu bange for at det er en 2,3t... :(

Jeg troede det var en AERO?

1700kg til 185hk? Tror du ikke Toureg'en er federe at køre i og skal heller
ikke tankes så ofte!

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 04-12-04 00:12

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg troede det var en AERO?

Desværre, det troede jeg også... :(

> 1700kg til 185hk? Tror du ikke Toureg'en er federe at køre i og skal
> heller ikke tankes så ofte!

Ved det ikke, kan dog fortælle at efter mange km i Touareg'en, at den kører
ca. 10 km/l, så det er ikke så flot igen. Men på den anden side, det er ikke
mig der skal betale benzin, så hul i det :)

-M

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-04 00:17

> [...]
ikke
> mig der skal betale benzin, så hul i det :)

Benzin..?

)

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-04 00:39

> Argh, bliver sgu bange for at det er en 2,3t... :(

Må man foreslå at du ofrer Kdr. 6500,- hos Maptun i Sverige, og får ombyttet
styreboksen. Så bliver de standard 185 Hk / 280 Nm til 235 Hk / 380 Nm.

> Ja, frygtelig situation... Godt der er godt plads i ydersporet ;)

Ja, temmelig bredt yderspor - plads til 2 biler.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Torben E

Dato : 02-12-04 16:31

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er forskellen?

Størrelsen på T´et

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-04 00:37

> Størrelsen på T´et

Jep, og 35 hypper...

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-12-04 23:09

"Henrik B." wrote:

> Jep, og 35 hypper...

Hmm, hvis T = 220 hk og t = 185 hk, så er en Toyota standard født
med 405 hk, en Toyota Yaris T-Sport har 810 hk, en Audi TT har 440
hk osv.. nice..

Trist for øvrigt at min Alfasud så ikke hedder Alfasut, men da
motoren pt. er ude passer de 0 hk ret præcist..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 04-12-04 01:25

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Trist for øvrigt at min Alfasud så ikke hedder Alfasut, men da
> motoren pt. er ude passer de 0 hk ret præcist..

*LOL* Det er vist kun føreren der er en "sut". )

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-12-04 22:41

"Henrik B." wrote:

> *LOL* Det er vist kun føreren der er en "sut". )

Lige idag passer det egentlig meget godt.. Cheers..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-04 00:19

> [...]
> 1500-3000
> rpm. Og sidst men ikke mindst, når man kører et stykke oppe i sverigesland

Så lige TopGear på TV3. Og tradaaaa......test at Touareg. De var også langt
fra imponerede. Sport-mode var ubrugelig. Comfort-mode gjorde bilen så blød
at det hele sejlede og børn på bagsædet ville kaste op. Der skulle hele
tiden korrigeres på rattet - også for at køre ligeud. Derudover var der
raslelyde fra bagagerummet, en olielampe der konstant lyste m.m.

Konklusionen var: Køb noget andet. F.eks. hvis man vil have kvalitet: BMW
X5. En arbejdshest: Toyota Landcruiser. En bil at køre børnene i skole i:
Volvo XC90.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Steen F.

Dato : 02-12-04 01:22

Henrik B. wrote:
> Så lige TopGear på TV3. Og tradaaaa......test at Touareg. De var også

*LOL* TopGear....

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-04 02:15

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> *LOL* TopGear....

Og samme kommentar kan jeg så komme med, når du finder nogen der siger noget
positivt om bilen. Det er blot endnu en test af bilen. Så kan man vælge at
høre efter hvad der siges, eller man kan vælge at latterliggøre det.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Steen F.

Dato : 02-12-04 05:07

Henrik B. wrote:
> [...]
> siger noget positivt om bilen. Det er blot endnu en test af bilen. Så
> kan man vælge at høre efter hvad der siges, eller man kan vælge at

Jeg synes bare ikke at programmet virker specielt seriøst eller objektivt.
Præget af for mange forudindtagede holdninger, synes jeg. Hvis de på forhånd
har stemplet en bil som dårlig, så behøver de praktisk talt ikke engang
teste den da intet kan ændre deres holdning.

/Steen

Fra : Mikael L

Dato : 02-12-04 12:08

> [...]
> forhånd har stemplet en bil som dårlig, så behøver de praktisk talt ikke
> engang teste den da intet kan ændre deres holdning.

Ligesom de fleste andre mennesker der prøver en bil.

Mikael

Fra : Steen F.

Dato : 02-12-04 12:45

Mikael L wrote:
> Ligesom de fleste andre mennesker der prøver en bil.

Men ligefrem gå "i luften" med sådan noget? Hvorfor skal deres holdninger
være farvede?
Hvis fx. TV-Avisens redaktion bestod udelukkende af journalister fra
Information, så ved jeg ikke hvor objektivt resultatet blev.

/Steen

Fra : Mikael L

Dato : 02-12-04 13:21

> [...]
> Hvis fx. TV-Avisens redaktion bestod udelukkende af journalister fra
> Information, så ved jeg ikke hvor objektivt resultatet blev.

Du mener altså at journalister er objektive?

Jeg synes topgear er ganske glimrende fordi de har en lidt anderledes
indgansvinkel til tingene. Hvis de nu testede biler som FDM ville det være
dræbende kedeligt.

Jeg synes det er ganske rimeligt at de sviner voicecommander eller hvad det
nu hedder til i en Mercedes S klasse, hvis det ikke virker. De fleste
mennesker der fik lov til at prøve sådan en bil ville ikke opdage at det var
noget lort før de havde kørt meget længe i den. Hvis tingene er
uhensigtsmæssigt lavet hvorfor så ikke fortælle det?

Mikael

Fra : Steen F.

Dato : 02-12-04 17:16

Mikael L wrote:
> Du mener altså at journalister er objektive?

Ja, i Public Service henseende mener jeg faktisk at de skal og bør være det.
Det ville hurtigt blive noget rod, hvis man satte islamiske fundamentalister
til at dække alle indslag om nydanskeres integration i Danmark

> Jeg synes topgear er ganske glimrende fordi de har en lidt anderledes
> indgansvinkel til tingene. Hvis de nu testede biler som FDM ville det
> være dræbende kedeligt.

Jeg synes det virker mere poppet og smart, end seriøst. Men den holdning har
jeg vel lov at have. Sådan har man jo valgt at tilrettelægge programstilen,
måske for at fange yngre seere.

> [...]
> opdage at det var noget lort før de havde kørt meget længe i den.
> Hvis tingene er uhensigtsmæssigt lavet hvorfor så ikke fortælle det?

Fordi det ikke er sikkert at alle synes den er uhensigtsmæssig. Jeg mener
blot, at de bør belyse funktionerne og eventuelle forcer og svagheder ved
systemet, og lade konklussionen være op til hver enkelt. Fremfor at få
påduttet en bestemt holdning. Jeg bryder mig generelt ikke om den
attitude... den virker lidt Neandertal-agtig på mig

/Steen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-12-04 23:27

"Steen F." wrote:

> Ja, i Public Service henseende mener jeg faktisk at de skal og bør være det.

Har du nogensinde set et indslag der præsenterede begge sider af
en sag? Public Service er at informere borgerne i en grad der
giver dem mulighed for selv at vurdere tingene; det tilbydes du
ikke engang tilnærmelsesvis i "tossekassen".. Du får serveret de
holdninger redaktionen mener du skal have serveret, klippet samme
på en måde så budskabet ikke er til at misforstå og nøje
skræddersyet så der ikke optræder nogen som helst informationer
der kunne give det indtryk af at der kan være tvivl om budskabet.
Det er som at spise honning, det glider let henover tungen, men
dybest set er der tale om at du æder noget der har været ædt og
gylpet op igen i forvejen..

> Det ville hurtigt blive noget rod, hvis man satte islamiske fundamentalister
> til at dække alle indslag om nydanskeres integration i Danmark

Lige nu er det de kapitalistiske fundamentalister der sætter
dagsordnen. Regeringen siger det er vigtigt at holde
privatøkonomien i gang og TV støtter op om det ved, at bombardere
os med livsstilsprogrammer om nyt tøj og ombygning af huse, kun
afbrudt af reklamer for pauselån og acceptcards.. See the pattern?

> [...]
> påduttet en bestemt holdning. Jeg bryder mig generelt ikke om den
> attitude... den virker lidt Neandertal-agtig på mig

Det er ikke moderne at folk selv skal tage stilling til ting..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-12-04 23:11

"Steen F." wrote:

> Hvis fx. TV-Avisens redaktion bestod udelukkende af journalister fra
> Information, så ved jeg ikke hvor objektivt resultatet blev.

Åhædr, tror du seriøst på at det du præsenteres for i TV er
objektivt??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Steen F.

Dato : 05-12-04 07:36

Thomas Strandtoft wrote:
> Åhædr, tror du seriøst på at det du præsenteres for i TV er
> objektivt??

Kommer an på hvilken type programmer vi snakker om. Men fx Tv-Avisen, ja.
Med forbehold for journalistens faglige dygtighed. At der stilles kritiske
spørgsmål, er ikke ensbetydende med at tage parti/vælge side.

/Steen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-12-04 12:34

"Steen F." wrote:

> Kommer an på hvilken type programmer vi snakker om. Men fx Tv-Avisen, ja.
> Med forbehold for journalistens faglige dygtighed. At der stilles kritiske
> spørgsmål, er ikke ensbetydende med at tage parti/vælge side.

Det siger jeg heller ikke det er. Jeg synes det er fint at de
stiller spørgsmål. Det jeg ikke synes er fint er, at de kun viser
de spørgsmål og svar der understøtter det budskab redaktionen på
forhånd har valgt der skal være i indslaget. Det gør, at de efter
min mening, ikke længere er "nyhedsformidlende" men
"nyhedsskabende".

Tag fx. under sidste års store strømafbrydelse hvor et tvhold var
du og filme en kvinde, der i stearinlysskær stod og prøvede at
vaske op, men måtte opgive fordi den eldrevne vandvarmer (eller
var det pumpen til at pumpe det varme vand?) ikke fungerede. Min
første tanke var "Hvorfor helv... skal du også absolut vaske op
når der er strømafbrydelse, lad dog lortet stå et par timer til
strømmen er tilbage". Tanke nummer to "Hmm, har et tvhold virkelig
ved en tilfældighed ringet på hos en der var ved at vaske op,
eller er der i virkeligheden tale om at en kantinedame hos DR er
blevet bedt om at spille fortørnet husmor?". Jeg tør vædde på at
man har holdt et hurtigt redaktionsmøde da strømmen gik og givet
journalisterne til opgave at finde eksempler på problemer som
følge af strømafbrydelsen. En af disse journalister har så tænkt
"hey, der er sguda ikke noget varmt vand når strømmen er gået" og
han/hun har efterfølgende iscenesat et skuespil der viser dette.

De indslag du ser i en tv-avis er yderst sjældent resultatet af et
kamerahold der tilfældigvis var på rette sted på rette tid. Der
lægges en dagsorden på redaktionsmødet om morgenen, hvor der
besluttes hvilke emner og synsvinkler man ønsker at vise i
tv-avisen om aftenen. Herefter uddelegeres opgaverne og
jorurnalister og kameraholdene går igang med at illustrere de
emner man er blevet enige om at vise..

"Nyhedsskabende" er nøgleordet.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-04 13:47

> [...]

> forhånd har stemplet en bil som dårlig, så behøver de praktisk talt ikke
> engang teste den da intet kan ændre deres holdning.

Og f.eks. tyske motorjournalister har aldrig været farvede? Og Mogens
Therkildsen fra JP er ikke farvet af sin forkærlighed for Alfa? Og Jan W. er
ikke farvet af sin forkærlighed for VW O.s.v.

Det er dét jeg siger: Man tager det man kan bruge.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Steen F.

Dato : 02-12-04 17:30

Henrik B. wrote:
> Og f.eks. tyske motorjournalister har aldrig været farvede? Og Mogens
> Therkildsen fra JP er ikke farvet af sin forkærlighed for Alfa? Og
> Jan W. er ikke farvet af sin forkærlighed for VW O.s.v.

Ja, men jeg synes ikke man bør lade sine personlige præferencer skinne
igennem, når man _professionelt_ skal vurdere bilerne. Det bør gøres
objektivt, og lade læseren/seeren om at opveje fordele og ulemper ved
produktet. Forhåbentlig er folk stadig i stand til at træffe en beslutning
selv. Jeg er godt træt af, at såkaldte eksperter skal fortælle os hvad der
er godt og skidt. Lad den enkelte selv bestemme det (da ingen mennesker er
ens) ud fra en saglig objektiv vurdering og gennemgang af bilen.
Om en Touareg er god eller dårlig, kan jeg iøvrigt ikke vurdere da jeg
aldrig har prøvet bilen. Og selvom jeg skulle finde den dårlig, er det
muligt at andre finder den helt perfekt. Men fair nok, at Morten L. ikke kan
li' bilen. Måske fordi han er mere sportslig orienteret. Det er en skam at
putte de forkerte mennesker ind i de forkerte biler. Så bliver der ikke
andet brok. Den perfekte bil findes jo ikke pga. folks individuelle
præferencer.

/Steen

Fra : Thomas H.

Dato : 02-12-04 09:58

> [...]
> eneste måde det kan klares på, er at hive kareten på aut. værksted...
> Men tilgengæld går den 1200 km på en tank...

Din stakkel, hvorfor har du ikke fået en rigtig bil

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-12-04 16:13

"Thomas H." <mailto:thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Tja, så fik man firmabil... (VW Touareg)"

> Din stakkel, hvorfor har du ikke fået en rigtig bil

De er holdt op med at producere Escort Cosworth... :)

-M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.144.184)

Fra : Cosworth POWER

Dato : 02-12-04 22:19

> De er holdt op med at producere Escort Cosworth... :)

ROFL! :D

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 03-12-04 10:25

En helt masse bits fra Morten Lorenzen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Endnu værre bliver det at jeg skal dreje en
> knap for at få kørelys på.

Det må da være en fejl hvis det er en ny og købt i Danmark.
Snak med forhandleren og få dem til at sætte det rigtige flag i kørecomputeren
med deres fine computerterminal.

[...]

> Men hvor er den lækre off- road feel som den så gerne
> vil udstråle?
[...]
> Den støjer ved hastigheder over 110
> km/t(!).

Begge dele er jo fordi det faktisk ikke er en off-roader, men et storby
køretøj designet til folk, med lidt for mange penge, og alt for lidt
selvtillid i trafikken :)

[...]

> Det er en diesel(hvilket jeg hader mere end VW)

Det er jo så et holdningsspørgsmål. Personligt har jeg altid ment at
benzinbiler er for bøsser og Johnny-Brian'er, men sådan er vi så forskellige.
Men den fåes da også med en benzinmotor. Kunne du ikke have valgt den?

[...]

> -M

Jeg har altid selv været glad for VW og kører da også både VW privat og i
arbejdssammenhænge (hvis ikke jeg lige får tildelt en af de der åndsvage
Peugout 307'ere eller endnu værre *gyyys^: En Opel Astra :)), men efter en
prøvetur i både Touareg og Touran, må jeg tilstå at VW i forhold til hvad jeg
ellers har oplevet har fejlet noget så gevaldigt...

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I told you to take care of him - not fucking take CARE of him!"
-- Robert Carlyle as Felix DeSouza in '51st State'

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-04 13:00

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Begge dele er jo fordi det faktisk ikke er en off-roader, men et storby
> køretøj designet til folk, med lidt for mange penge, og alt for lidt
> selvtillid i trafikken :)

Pssyyyyy.....nu gør du Jonas gal...

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-12-04 13:16

> Begge dele er jo fordi det faktisk ikke er en off-roader, men et storby
> køretøj designet til folk, med lidt for mange penge, og alt for lidt
> selvtillid i trafikken :)

Du aner jo ikke, hvad du taler om, mand.

(Citat Mogens Knudsen) )

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 13:47

> [...]
> off-roader
> med tjek på tingene, men virkeligheden er en frygtelig anden. Den støjer

Du skulle have den ægte vare; en LARO, LandRover. Så ved du hvad off-road
feel + støj handler om. Sådan et dyr med tæppe på dørken, undalles, er kun
for "folk med slappe håndled" ;))).

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 03-12-04 14:21

On Fri, 3 Dec 2004 13:47:07 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
<garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote:

>"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Men hvor er den lækre off-
>
>Du skulle have den ægte vare; en LARO, LandRover. Så ved du hvad off-road
>feel + støj handler om.

Ja, nemlig, ja. Man kan ikke tale sammen ved 110 km/t, i en
Land-Rover, man kan måske råbe sammen.

>Sådan et dyr med tæppe på dørken, undalles, er kun
>for "folk med slappe håndled" ;))).

Ja, det skrev du. Jeg nøjes med at tænke.....

--
Morten

Fra : Steen F.

Dato : 05-12-04 07:39

Morten Lorenzen wrote:
> Den støjer ved hastigheder over 110 km/t(!).

Resonans fra varerummet på en gulpladebil??

/Steen

Fra : Mogens

Dato : 05-12-04 10:01

> Resonans fra varerummet på en gulpladebil??

Hvor skriver Morten, at den er på gule plader?

Fra : Steen F.

Dato : 06-12-04 08:18

Mogens wrote:
> Hvor skriver Morten, at den er på gule plader?

Det skulle forstås som et spørgsmål OM bilen var på gule plader. Deraf de to
spørgsmålstegn.
Men du har ret, det står ingen steder. Men at den er på hvide plader fremgår
vist heller ikke af teksten...
Men jeg dragede en konklussion ud fra overskriften (firmabil) og en lang
tekst uden linieskift og jeg gættede på at støj fra en firmabil kunne
skyldes, at den var på gule plader og derfor har et varerum der er sværere
at støjisolere end personbils-udgaven. Men jeg kender ikke bilen andet end
af udseende, og det er da muligt at den er støjende selv på hvide plader.
Kunne evt. også skyldes dækfabrikatet (var bilen parallelimporteret?)

/Steen