Alpina B12
Fra : Ole Lüchau

Dato : 28-11-04 20:39

Hej!

Hvor hurtigt kan sådan en fætter køre?

Kasper

Fra : Mogens

Dato : 28-11-04 20:44

> Hvor hurtigt kan sådan en fætter køre?

Hvilken udgave:
www.alpina-automobile.de/cms/history/modell_historie.php?sprache=de#

--
/Mogens
www.tkrath.dk/forum/dfb/cam003.jpg

Fra : Ole Lüchau

Dato : 29-11-04 18:35

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message
news:cod9ps$2rth$1@news.cybercity.dk...
> > Hvor hurtigt kan sådan en fætter køre?
>
> Hvilken udgave:
> www.alpina-automobile.de/cms/history/modell_historie.php?sprache=de#
>

> --
> /Mogens
> www.tkrath.dk/forum/dfb/cam003.jpg

Okay... tak...
Men hvor kan jeg se topfart hk og sådan noget?

Kasper

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-11-04 19:19

Ole Lüchau skrev:

> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message

> Okay... tak...
> Men hvor kan jeg se topfart hk og sådan noget?

Ja du kan jo starte med at finde ud af om du søger info på en B12-E32,
B12-38 eller B12-E31

Før du beslutter det kommer vi ikke så meget længere.....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-04 21:14

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja du kan jo starte med at finde ud af om du søger info på en B12-E32,
> B12-38 eller B12-E31
>
> Før du beslutter det kommer vi ikke så meget længere.....

Alpina B12 E31 findes desuden i 2 udgaver - en med 5.0 og en med 5,7 liters
motor

/Mark.

Fra : Thomas H.

Dato : 30-11-04 14:08

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

> Alpina B12 E31 findes desuden i 2 udgaver - en med 5.0 og en med 5,7
liters
> motor

Og B12 findes både som E32 og E38, som findes med både 5,4 og 6 liters
kværn, så det ER stadig et lidt svært spørgsmål at svare på - det svarer vel
til at svare på hvor hurtigt en Kadett kan køre

Fra : Ole Lüchau

Dato : 30-11-04 14:34

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> [...]
vel
> til at svare på hvor hurtigt en Kadett kan køre

Det er vist E32... 5.0... =)

Fra : Mogens

Dato : 30-11-04 18:23

"Ole Lüchau" <olja@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vist E32... 5.0... =)

275 km/t -> -> -> ->
www.7-forum.com/modelle/e32/alpina/alpina_b12.php
www.cadco.com/750iL/B12E32.htm

Fra : Mogens

Dato : 30-11-04 18:32

> Hvor hurtigt kan sådan en fætter køre?

275 km/t, som jeg skrev et andet sted.

Hvis du tænker på import, har jeg en del afgifts-
vurderinger liggende på forskellige Alpina-modeller.

En '88 BMW Alpina B12, kørt 285.000 km, skulle
ultimo 2002 koste 155.000 kr i afgift !!!

En '89 BMW Alpina B11, kørt 125.000 km, skulle
ultimo 2002 koste 135.650 kr i afgift.

En '91 BMW Alpina B10 bi-turbo, kørt 175.000 km,
skulle ultimo 2002 koste 236.850 kr i afgift !

Fra : Ole Lüchau

Dato : 30-11-04 22:17

> [...]
> ultimo 2002 koste 135.650 kr i afgift.
>
> En '91 BMW Alpina B10 bi-turbo, kørt 175.000 km,
> skulle ultimo 2002 koste 236.850 kr i afgift !

Okay !

Tak for hjælpen.

mvh kasper

Fra : Mogens

Dato : 30-11-04 22:21

> Okay !

Jep - de er svære at komme i nærheden af, hvis den skal
på danske plader. Når du så tillægger faren for (stor) at
købe et eksemplar, hvor man har manipuleret med speedo-
meteret, holder mange fingrene væk...

> Tak for hjælpen.

Selv tak :)