Hjælp til VW Polo i Ålborg.
Fra : Ole Axelsen

Dato : 26-11-04 17:11

Skulle der sidde en fingersnild mekaniker i Ålborg, der gerne vil tjene lidt
lommepenge. Min datter har et problem med sin gamle VW Polo. Den hænger på
det ene baghjul, så det slet ikke kan dreje rundt. Håndbremsen er lagt ned,
og hun har forsøgt med slag fra en hammer, at løsne hjulet. Jeg sidder selv
på Sydfyn, så jeg kan ikke bare lige smutte forbi og hjælpe hende.
Det var meningen hun skulle på familiebesøg på Fyn i weekenden, så hurtig
hjælp er nødvendigt.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 17:15

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjælpe hende.
> Det var meningen hun skulle på familiebesøg på Fyn i weekenden, så hurtig

Er det sket over natten efter at den har kørt i regnvejr dagen i forvejen?

Har oplevet det tusind gange før at så kan skidtet ruste så fast i tromlen
at man tror det er løgn. På fruens Kadett måtte jeg give FULD gas i bakgear
og mens dækkene hylede som gale både foran og bagved så skulle der 3
voldsomme forsøg til før den slap i tromlen igen )
Det plejer at være ganske alm rust der klemmer det hele sammen og det sker
faktisk på en enkelt nat.

--
Tom

Fra : Ole Axelsen

Dato : 26-11-04 17:25

> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse

> Er det sket over natten efter at den har kørt i regnvejr dagen i forvejen?

Så vidt jeg forstår på hende var der ikke noget i vejen sidste den var ude
at køre midt på ugen. Om det var regnvejr ved jeg ikke lige. Hun har
tilkaldt Autohjælpen. De vil godt komme og forsøge om de kan gøre noget.
Måske de tør gå lidt hårdere til den, end hun selv tør.
Lykkes det ikke for dem vil de godt køre den på værksted, men det hjælper jo
ikke noget før på mandag.

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 17:37

> [...]
> Måske de tør gå lidt hårdere til den, end hun selv tør.
> Lykkes det ikke for dem vil de godt køre den på værksted, men det hjælper

Jeg føler mig rimelig overbevist om at det bare er tromlen der er rustet
lidt. Men indrømmet det kan hænge frygtelig godt sammen. Hold fast hvor
kadetten skulle have klø før den gik løs. Bagefter var der ikke noget i
vejen med at den ikke kunne bremse

--
Tom

Fra : Ole Axelsen

Dato : 26-11-04 17:53

> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse

> Jeg føler mig rimelig overbevist om at det bare er tromlen der er rustet

Hvis det bare er det, håber jeg Autohjælpen kan klare det når de kommer.
Ellers er jeg "bange" for at jeg må en tur til Ålborg i morgen tidlig.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 26-11-04 18:16

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse

Så kører den igen. Datteren har lige ringet og fortalt, at manden fra
Autohjælpen løsnede hjulet med et enkelt slag af en hammer, så det var ikke
så galt. Hun kommer nu "herhjem" med bilen, så den bliver skilt ad i morgen
og set efter.