Radio ledninger
Fra : Michael

Dato : 25-11-04 10:36

Jeg har lige anskaffet mig en ny Blaupunkt radio, og skal have
installeret ledningerne i de 2 iso-stik jeg har anskaffet. Et af
stikkene bruges til at fortælle radioen at man har tændt for lyset, så
den tænder noget baggrundsbesysning. Men.... min ford escort fra 88
har næppe en ledning til det, så jeg tænkte om er måske var nogle af
jer som vidste om man kan sætte en anden ledning i eventuelt med en
kontakt på, så man selv kan tænde det. Det skal lige siges at jeg
altid skal tænde for nærlyset når jeg kører, kørelys var langtfra
standard dengang .

Michael.

Fra : Martin

Dato : 25-11-04 11:37

"Michael" <sutmichaels@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kontakt på, så man selv kan tænde det. Det skal lige siges at jeg
> altid skal tænde for nærlyset når jeg kører, kørelys var langtfra

Du kan nu nok finde en ledning et eller andet sted, men er det ikke lettere
bare at sætte konstant strøm til den?

/Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-11-04 12:32

Michael wrote:
> [...]
> kontakt på, så man selv kan tænde det. Det skal lige siges at jeg
> altid skal tænde for nærlyset når jeg kører, kørelys var langtfra

Du skal da bare "stjæle" lidt strøm fra f.eks. lyset i cigartænderen, så
tænder lyset i radioen samtidigt med resten af lyset på bilen.

Per
www.perbeer.ninja.dk