Jeg skal bruge en bil...
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-11-04 15:13

... men den må ikke koste noget

Umuligt jeg ved det så hvad kan jeg få hvis kravene er:

Nysynet. (dvs. starte og køre "perfekt" i den henseende).
"Uden" rust, dvs. de fatale så den ikke kan synes.
Rimelig kabine dvs. ikke en som er overbelortet og ødelagt.
Fornuftig motor, min. 1,6 helst 1,8.
Gerne træk.
Plads til mig og lillemor.

Planen er, at den skal fragte mig rundt her og nu og når jeg til sommer
forhåbentlig får min 9000'er så skal den degraderes til vinterbil så
det skal ikke være en som er håbløs at syne om 2 år igen.

Selv hælder jeg lidt til Golf 2, men hvad siger I?

Evt. Opel Kadett? Ascona?

Jeg er bedøvende ligeglad med farven på bilen så det er ikke et vigtigt
punkt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Madsen

Dato : 22-11-04 20:29

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det skal ikke være en som er håbløs at syne om 2 år igen.
>
> Selv hælder jeg lidt til Golf 2, men hvad siger I?

Det er en fremragende bil. Og reservedelene er billige og den er nem at
lave.
Pas på med rust i bagskærme og ved benzindæksel, men hvis den er nusunet, å
er det jo nok ok.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-11-04 19:14

Madsen wrote:

> Det er en fremragende bil. Og reservedelene er billige og den er nem at
> lave.

Det trækker meget at delene er billige og jeg kan lave alt selv på sådan
en så den kommer nok ikke til at holde på værksted.

Mon det vil være umuligt at finde sådan en til under 10000,- ?

> Pas på med rust i bagskærme og ved benzindæksel, men hvis den er nusunet, å
> er det jo nok ok.

Det er det jeg håber men det skal selvfølgelig tjekkes inden evt. køb.

Hvad med sådan noget som en Corolla fra slut '80 ?

Fra : Martin S?rensen

Dato : 24-11-04 15:09

> Hvad med sådan noget som en Corolla fra slut '80 ?

En tidligere nabo handlede og udlejer ældre biler. Jeg var med ham da
han engang så på en ældre Corolla; alt hvad han gjorde var at føle
efter rust i skærmkanterne og at se på kabinen. Han gad ikke åbne
motorhjelmen, han påstod der aldrig var noget at komme efter der.

Jeg købte for nogle år siden en Pug 309 1.3, og så i processen på 4-5
stykker. Det lod til, at var der ikke rust bag højre forlygte var der
ikke andre steder. Ok bil hvis ikke kabinen er for slidt.

/Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-11-04 15:24

Martin S?rensen wrote:

> [...]
> efter rust i skærmkanterne og at se på kabinen. Han gad ikke åbne
> motorhjelmen, han påstod der aldrig var noget at komme efter der.

Det er også mit indtryk at bilen ruster væk før motoren dør.

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-11-04 10:43

Martin S?rensen wrote:

> [...]
> efter rust i skærmkanterne og at se på kabinen. Han gad ikke åbne
> motorhjelmen, han påstod der aldrig var noget at komme efter der.

Køleren dør efter ca. 200000 på en 1.6 GSi. Dejlig bil hvis den bare kunne
styre..

vh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-11-04 14:51

Torben Scheel wrote:

> Dejlig bil hvis den bare kunne styre..

Der er vel et rat i forbundet med en styrstang eller lign?

--
Martin L. Johansen