Dørhøjtaler er mildest talt elendige i m
Fra : Hans H Jakobsen

Dato : 22-11-04 11:35

Mine dørhøjtaler er mildest talt elendige i min "nye" Citroen XM. Jeg
tror den forrige ejer har "brændt" den ene af –den rasler, især i
bassen. Derfor kunne jeg godt tænke min at skifte dem alle samme (for
og bag). Er der mon nogen, der har erfaringer med udskiftningen og
kender dimensionen på hhv dør og bagerste højtaler i en XM? De nye
højtaler skal virke, men behøver ikke at være mærkevare og jeg vil
være taknemlig hvis nogen kan anbefale et godt og billigt sted hvor
jeg kan købe autohøjtaler til min XM?

Med venlig hilsen Hans

Fra : Bo Velschow

Dato : 22-11-04 16:47

"Hans H Jakobsen" <hhj@dfu.min.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og bag). Er der mon nogen, der har erfaringer med udskiftningen og
> kender dimensionen på hhv dør og bagerste højtaler i en XM? De nye

Hej Hans

Du kan finde mulige alternativer (fra Pioneer) her:
http://www.pioneer-eur.com/files/brochures/04_CE_FULL/04_CE_FULL_EN_PT2.pdf
Ser ud som om, der er 17 cm enheder både i fordøre og hattehylde. Vær dog
lige opmærksom på indbygningsdybden, før du vælger de allerstørste, du kan
finde!
Jeg har selv skiftet for og bag i min Mondeo; det gik ganske smertefrit (dog
skulle jeg have noget adapter-værk til hullerne). Jeg købte mine enheder
her:
http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=bilstereo&art=Bilhøjttalere&cMain=Bilh%F8jttalere&cSub=Pioneer
Tro mig; selv en "lille" kvalitets 17 cm enhed lyder langt bedre end de
pap-enheder, der sidder som standard i moderne biler. Du kan i øvrigt nok få
mere info ved at kigge i dk.teknik.lyd.bilstereo.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Fjern "XXX" i mail-adresse ved svar til denne

Fra : Bernhard Ege

Dato : 22-11-04 17:33

Hans H Jakobsen wrote:
> [...]
> højtaler skal virke, men behøver ikke at være mærkevare og jeg vil
> være taknemlig hvis nogen kan anbefale et godt og billigt sted hvor

Tjaa, hvis det er samme højtaler som til en Xantia så gav jeg selv 75kr
hos Citroen for en ny. Det synes jeg var til at overleve. Det var nemt
nok at skifte selv.

mvh Bernhard