> > Jeg har vist spurgt før, hvad er den helt nøjagtigt fejl, virker ikke,
er
> > ikke særligt fyldestgørende.
> > Hvordan ser du problemet, forsvinder lyset eller teksten i displayet
> > eller.....?
>
> Ja altså jeg ved det ikke. Al info i displayet er bare væk - altså sort
> skærm.
> Den alarm for dør åben virker heller ikke når displayet ikke virker samt
for
> lav tankbeholdning.
OK! Det lyder desværre alvorligt, det er ikke en løs forbindelse i stikkene,
for et kombiinstrument virker uanset om stikkene ikke er monteret og der
bare er sat 12 V til det. Så problemet er inde i selve instrumentet.
> > > Det jeg vil frem til er om nogen her kan fortælle mig hvor jeg skal
lede
> > > efter mulige samlinger
> > > som jeg kan tjekke for løse forbindelser ?
>
> > Af med inddækningen omkring ratstammen, der sidder to skruer derunder og
> > ud med instrumentet.
>
> Ok jeg må kigge på vwfanatic igen - jeg synes bare ikke at jeg kan se
nogle
> samlinger på oversiden af instrumentbordet - det hvor jeg ville tror der
> skulle være en samling.
Jeg tror du misforstår, der skal ikke kigge ovenpå instrumentbordet (der er
ikke noget at se),
du skal afmontere afdækningen ved ratstammen, så dukker der to skruer op som
holder instrumentet.
Når det er afmonteret kan instrumentet vippes ud fra højre side, kablerne er
lavet så det i højre side er længst.
>
> > Så finder du et nyt instrument på Ebay pris ca. 1500.
> > Jeg skal nok hjælpe med at finde det rigtige instrument.
> > Ellers har jeg et liggende til en 2001 bensin model, måske det passer
til
> > din, du skriver ikke om det er bens eller TDI model.
>
> Det er en benzin - 1.8T
> Hvad skal du evt. vide for at finde ud af om dit passer ?
> Hvad med din smarte opstilling til at indstille kmtallet ?
> Og hvad er din pris ?
Jeg skal helst have nogle billeder af instrumentet for at se om skalaerne
passer.
Det ville være rart hvis du kunne afmontere instrumentet og aflæse numrene.
Så er vi godt hjulpet. Indtil videre passer årgang og brændstoftype.
Men det må vi vist hellere tage privat, du kan kontakte mige igennem min
hjemmeside.
> > > Bilen kører efter noget "Longlife" service hvor kørecomputeren skulle
> > > fortælle når det er tid til service.
> > > Dog skifter jeg olie efter 10.000 km - hvilket jeg ikke ved om er
smart
> > Så burde du under alle omstændigheder slå den over til fikseret
> > serviceinterval istedet for longlife.
> Ok noget du evt. er manden for ? Hvis det skulle vise sig at jeg
> kunne bruge dit instrument - eller skal det ske i bilen ?
Ja det kan jeg sagtens, men al opkodning skal foregå i bilen, jeg kan måske
finde en på sjælland der kan hjælpe.
Der er langt til Aalborg :)
Under alle omstændigheder ville jeg vælge longlife og så købe den rigtige
olie.
> > > frustration over VW værkstedspriser
> > > og SMC's tilbud på Amager om at det ville tage min. 2 dage at finde ud
> > > af hvad fejlen kunne være.
> >
> > De må jo ikke være rigtigt raske.
>
> Men det var hvad værkføreren sagde.
Det tager max 2 timer at skifte et instrument. incl. opkodning og generering
(ved VW Wolfsburg) af kode til startspærre.
Men instrumentet er nok ret dyrt ved VW.
--
/Claus
http://vwfanatic.dk