eksport af bil ?
Fra : Henrik

Dato : 20-11-04 19:36

Hej alle.

Er der ikke noget med at man kan få noget af reg.afgiften hvis man eksporter
sin bil til udlandet.
Hvor kan jeg læse om disse regler ?

MVH

Henrik

Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 20-11-04 23:29

Hejsa
hos Told&skat
MVH René

Fra : Lars

Dato : 22-11-04 09:38

Hej Henrik,

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> wrote in message

> Er der ikke noget med at man kan få noget af reg.afgiften hvis man
> eksporter sin bil til udlandet.
> Hvor kan jeg læse om disse regler ?

Jo - jeg har lige gjort det med vores ene bil til Sverige.

Processen er lidt bøvlet -

1 - Du kan sende en forespøgsel til Told Skat hvor de så kvitterer med hvad
du kan regne med at få.

2 - Du møder op in-person hos Told Skat og betaler dkk 150 for at komme
igang. Får ved samme lejlighed tid til syn af bilen, hvor den skal
værdisættes.

3 - Du tager bilen til syn inden udførsel

4 - Du modtager et brev med den endelige værdiansættelse

5 - Du udfører bilen - hvis det er til dig selv får du den synet og
indregisteret på udenlandske plader

6 - Du indsender dokumentation til Told & Skat på at det er gjort

7 - De udbetaler afgiften -15% i servicegerbyr til din konto

** Lars