Karret af Guld
Fra : Søren Nicolaisen

Dato : 20-11-04 15:05

Hej Alle!

Havde lige lyst til at undersøge hvad kæresten kunne forsikre en lille Opel
Corsa for. Hun er åbenbart en farlig pige på 29 år og 2 år med i bagagen.
Bilen har en værdi af 50K, hvilket ikke burde være dens vægt værd i guld,
men med en forsikring med kasko og ansvar til 17K om året, skal det nok
blive det iløbet af nogle år. Jeg tror jeg vil låse corsaen inde i et
pengeskab hver aften. Tænk at man kan købe en bil af guld for 50K ( ifølge
forsikringen ihvert fald).
Kan ikke fatte hvorfor man ikke laver en cash back garanti, sådan at man
måske nok betaler 17K om året men efter man er blevet eliste billist, laver
et cash back på forskellen man har betalt i de år inden man blev elite
billist. Så er der en gullerod for billisten iform af en opsparing, der evt
kan mistes hvis der laves buler. Det burde selv unge fyre kunne fatte, hvis
udbetalingen til den næste pimp ride ryger.
Jeg er nok klar over at de 17K er vel i overkanten af hvad prisen kan
forhandles ned på, Det er bare et autogenereret tilbud fra nettet.Men
alligevel..

/Søren

Fra : Martin Bak

Dato : 20-11-04 16:14

"Søren Nicolaisen" <sni@8-ball.dkNEWS> skrev i en meddelelse
> [...]
> blive det iløbet af nogle år. Jeg tror jeg vil låse corsaen inde i et
> pengeskab hver aften. Tænk at man kan købe en bil af guld for 50K ( ifølge

Vi var ude for noget tilsvarende, da vi fik nr. 2 og syntes at den skulle
registreres i hendes navn. Men da jeg truede forsikringsselskabet med at
flytte det samlede engagement til et andet selskab, kunne hun pludselig godt
indpladseres som elite på lige fod med mig. Mit argument overfor selskabet
var, at hun jo i samme grad som jeg havde kørt elitekørsel i "min" bil i
tiden forinden.
Vrid armen om på dem!

Martin

Fra : BbB

Dato : 20-11-04 17:14

Nu er ikke alle forsikringspengene kasko (og dermed til 50K Corsaen), men
også ansvar. Det er nok her risikoen ligger - personskade eller tingskade på
fremmed person/køretøj - når bilisten er lidt uerfaren.

BB

Fra : Elbarto

Dato : 21-11-04 13:13

> [...]
> Jeg er nok klar over at de 17K er vel i overkanten af hvad prisen kan
> forhandles ned på, Det er bare et autogenereret tilbud fra nettet.Men

SMåpenge
Kæresten skulle bløde 25K(Ren ansvar) for en Ford sierra 1.6 fra 85
Hun er iøvrigt 23 og har kørekort til Bil + lastbil
Samme bil måtte jeg bløde 22K(ren ansvar) for som 25årig med taxa pap og
ingen tideligere skader
Begge er med første bil i eget navn

Jeg fik mig forhandlet ned på 8K(Ren ansvar) mener det var ved codan men
valgte at smide den i fatters navn til 3700 også med mig som en af flere
brugere på bilen

Elbarto
OZ3BTO