Ujævn motorgang
Fra : Kenneth Huus

Dato : 19-11-04 22:05

Vi har en Polo 1.3 Coupe fra ´84, som nu går lidt underlig.

Når jeg starter om morgenen, kan jeg knapt holde den igang med chokeren
fuldt ude. Der sidder en Solex kaburator.

Når jeg gir fuld gas er det som om den ik tager 100% fat, men "hakker" i
gassen.

Jeg renser ofte kaburatoren, og sidste gang var den pænt beskidt indeni.
Hvad kan jeg foruden at bruge kaburatorsprit anvende, for at komme dette
problem til livs ??

mvh
Kenneth H.

Fra : claus b. p.

Dato : 19-11-04 23:45

"Kenneth Huus" <bashuus@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg renser ofte kaburatoren, og sidste gang var den pænt beskidt indeni.
> Hvad kan jeg foruden at bruge kaburatorsprit anvende, for at komme dette

Spritten har da vist ikke meget rensende virkning, den er bare for at
"opløse" vand, så det kan sprøjtes med benzinen ind. (For at undgå is i
karburatoren.) En rensning af benzintanken, og evt. et lille papirfilter på
benzinslangen. Olie fra motoren kan også blæses op fra bundkarret gennem en
slange til indsugningen (på de fleste biler). Dette kan blive ganske
voldsomt på en slidt motor.

/Claus

Fra : Kenneth Huus

Dato : 20-11-04 12:15

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> en
> slange til indsugningen (på de fleste biler). Dette kan blive ganske

Benzintanken er ikke problemet (tror jeg), da vi fik en ny monteret sidte
år. Jeg har skiftet alle benzinslanger fra efter benzinfilteret til
benzinpumpe, og fra benzinpumpe til kaburator. De eneste slanger der ikke
er skiftet er fra tank til benzinfilter og så returløbet fra kaburatoren. De
andre slanger var begyndt at blive møre. Jeg er blevet anbefalet at sætte et
benzinfilter mere på - efter benzinpumpen !!

Jeg har skiftet luftfilteret og renset det område, hvor filteret sider, og
det er rigtigt, at det var ret oliebefængt. Men det var fordi slangen fra
forvarmeren ik sad placeret på luftfilteret, men bare dinglede i
motorrummet. Hvordan kan man tjekke, om ens forvarmer måske er defekt ??

Ved ikke om dette giver mere indblik i mit problem ??

mvh
Kenneth H