/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Dug på ruderne
Fra : Per Kyhn


Dato : 19-11-04 06:58

Hvordan undgår man bedst muligt dug indvendigt på bilruderne.
Findes der ikke et middel man kan spraye på ?
Med venlig hilsen
Per Kyhn



 
 
Ulrich (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Ulrich


Dato : 19-11-04 08:01


"Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:419d8b16$0$216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvordan undgår man bedst muligt dug indvendigt på bilruderne.
> Findes der ikke et middel man kan spraye på ?
> Med venlig hilsen
> Per Kyhn

Du pudser dine vinduer regelmæsigt, en sidegevinst er at du bedre ud
Husk også at lufte ud en gang imellem.


--
Hygge Ulrich



Lars (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 19-11-04 09:09

Hejsa,

"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> wrote in message
news:419d9a6a$0$11617$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

>> Hvordan undgår man bedst muligt dug indvendigt på bilruderne.
>> Findes der ikke et middel man kan spraye på ?
> Du pudser dine vinduer regelmæsigt, en sidegevinst er at du bedre ud
> Husk også at lufte ud en gang imellem.

Ja og så sørge for, at have ventilationen stillet så der ledes varm luft op
på ruden...

** Lars



Jakob H (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Jakob H


Dato : 19-11-04 09:30

Aircondition hjælper også! Altså den varme udgave

mvh Jakob



Hans L. Jørgensen (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 19-11-04 09:37

Per Kyhn wrote:
> Hvordan undgår man bedst muligt dug indvendigt på bilruderne.
> Findes der ikke et middel man kan spraye på ?
> Med venlig hilsen
> Per Kyhn

Hvis du kan lade dine ruder stå ½-1 cm. åben når du stiller en varm bil vil
du opleve mindre kondens/fugt i bilen.


--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Lars (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 19-11-04 10:15

Hej,

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message
news:heind.593$1D.307@news.get2net.dk...

> Hvis du kan lade dine ruder stå ½-1 cm. åben når du stiller en varm bil
> vil
> du opleve mindre kondens/fugt i bilen.

Specielt hvis det ikke bliver styrtregn kombineret med blæst og bilen holder
udendørs


** Lars



hanzen (19-11-2004)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 19-11-04 11:05


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:heind.593$1D.307@news.get2net.dk...
> Per Kyhn wrote:
>> Hvordan undgår man bedst muligt dug indvendigt på bilruderne.
>> Findes der ikke et middel man kan spraye på ?
>> Med venlig hilsen
>> Per Kyhn
>
> Hvis du kan lade dine ruder stå ½-1 cm. åben når du stiller en varm bil
> vil
> du opleve mindre kondens/fugt i bilen.
>
Og samtidig undgår du det tynde lag is på indersiden efter en frostnat.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt



blue (19-11-2004)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 19-11-04 10:48

"Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:419d8b16$0$216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hvordan undgår man bedst muligt dug indvendigt på bilruderne.

Smør dem ind i almindelig opvaskemiddel.



Ukendt (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-11-04 11:22

> Hvordan undgår man bedst muligt dug indvendigt på bilruderne.

hmm jeg kigger ud på bilen om morgen.. er der is på ruderne eller dug, så
klikker jeg på fjernbetjeningen, og så starter bilen, og efter 10min er
bilen varm og ruderne klare

Mvh
Morten




Mathias (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 19-11-04 11:34

Juel wrote:
> hmm jeg kigger ud på bilen om morgen.. er der is på ruderne eller
> dug, så klikker jeg på fjernbetjeningen, og så starter bilen, og
> efter 10min er bilen varm og ruderne klare
>

Tsk, tsk.. 10 min. tomgang i frostvejr med kold motor... det må være godt
for miljøet og motoren.. :-/

Jeg ville nok overveje et benzinfyr i stedet.

-Mathias



hanzen (19-11-2004)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 19-11-04 14:18


"Mathias" <baggadapREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2%jnd.609$vZ2.273@news.get2net.dk...
> Juel wrote:
>> hmm jeg kigger ud på bilen om morgen.. er der is på ruderne eller
>> dug, så klikker jeg på fjernbetjeningen, og så starter bilen, og
>> efter 10min er bilen varm og ruderne klare
>>
>
> Tsk, tsk.. 10 min. tomgang i frostvejr med kold motor... det må være godt
> for miljøet og motoren.. :-/
>
> Jeg ville nok overveje et benzinfyr i stedet.
>
> -Mathias
>

Det er da godt for miljøet i kabinen.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt



JIB (19-11-2004)
Kommentar
Fra : JIB


Dato : 19-11-04 23:32

"Mathias" <baggadapREMOVE@hotmail.com> wrote in message
news:2%jnd.609$vZ2.273@news.get2net.dk

> Jeg ville nok overveje et benzinfyr i stedet.
>

Hvis jeg havde en carport, ville jeg anskaffe en el-varmer til motoren.
Mennnn... de der benzinfyr, er de gode?
Sådan et burde kunne opfylde mit ønske om en varm, frostfri dyt i
vintermorgenerne, og måske spare lidt slid på motoren.

Er det dyrt?

Vh. JIB



--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Mathias (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 19-11-04 11:35

Juel wrote:
> hmm jeg kigger ud på bilen om morgen.. er der is på ruderne eller
> dug, så klikker jeg på fjernbetjeningen, og så starter bilen, og
> efter 10min er bilen varm og ruderne klare
>

Tsk, tsk.. 10 min. tomgang i frostvejr med kold motor... det må være godt
for miljøet og motoren.. :-/

Jeg ville nok overveje et benzinfyr i stedet.

-Mathias




Ukendt (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-11-04 12:43

> Tsk, tsk.. 10 min. tomgang i frostvejr med kold motor... det må være godt
> for miljøet og motoren.. :-/

Hvad hulen skulle der ske med motoren for det ????

> Jeg ville nok overveje et benzinfyr i stedet.

Jeps men har ikke lige 8K til et fyr lige nu... har skam kigget i .de efter
webasto's T model...

Mvh
Morten



Lars (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 19-11-04 13:30

Hej,

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
news:419ddc53$0$33743$14726298@news.sunsite.dk...

>> Tsk, tsk.. 10 min. tomgang i frostvejr med kold motor... det må være godt
>> for miljøet og motoren.. :-/
> Hvad hulen skulle der ske med motoren for det ????

Motoren har bedst af at køre når den er driftsvarm, hvis den står og luller
i tomgang tager det en del længere tid før den bliver varm ift hvis du kører
med det samme. Det er nok mest af alt lidt mere slitage der er resultatet.

Når det er sagt praktiserede jeg samme løsning som du hvor vi boede før hvor
jeg før det første holdt i det fri og for det andet var det en firmabil som
jeg kun skulle ha' i tre år

Nu, i Sverige i min egen - der står faktisk direkte i manualen at man ikke
bør lade den varme op i tomgang. Da jeg desuden parkerer i garage er det
ikke rigtig noget problem udover at det er lidt koldt de første par
kilometer.


** Lars




Emil Jensen [2100] (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 21-11-04 13:29

> Nu, i Sverige i min egen - der står faktisk direkte i manualen at man ikke
> bør lade den varme op i tomgang.

Det stod der også i manualen til min gamle Volvo 740 fra '84.

Emil



onix (19-11-2004)
Kommentar
Fra : onix


Dato : 19-11-04 15:24


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:419dc94d$0$33733$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hvordan undgår man bedst muligt dug indvendigt på bilruderne.
>
> hmm jeg kigger ud på bilen om morgen.. er der is på ruderne eller dug, så
> klikker jeg på fjernbetjeningen, og så starter bilen, og efter 10min er
> bilen varm og ruderne klare
>
> Mvh
> Morten
>
>
>

Morten - har du tjekket din kommunes tomgangsregulativ ?

mvh
Onix



Martin Johansen [600~ (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-11-04 22:20

onix skrev:

> Morten - har du tjekket din kommunes tomgangsregulativ ?

Mon ikke han/vi er jævnt ligeglade med de regulativ? Der er sq snart et
regulativ for et regulativ.

Det har også været fremme at man skal slukke motoren når man holder for
rødt... ja ja.. det gør jeg den dag kommunen betaler for den ekstra
slidtage.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Juel (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 20-11-04 08:26

> > Morten - har du tjekket din kommunes tomgangsregulativ ?
>
> Mon ikke han/vi er jævnt ligeglade med de regulativ? Der er sq snart et
> regulativ for et regulativ.

Jeps det er lige hvad vi er..

> Det har også været fremme at man skal slukke motoren når man holder for
> rødt... ja ja.. det gør jeg den dag kommunen betaler for den ekstra
> slidtage.

hehe

Mvh
Morten



Jørgen M. Rasmussen (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 20-11-04 09:26


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke han/vi er jævnt ligeglade med de regulativ? Der er sq snart et
> regulativ for et regulativ.
>
Nej, ikke dether, hvis du bor i nærheden af en vognmand, ved du hvorfor :(.

> Det har også været fremme at man skal slukke motoren når man holder for
> rødt...

HVEM siger det?, det er overkill. Jeg kan finde på det ifbin. med en MEGAkø
på motorvejen, el. lign. hvor man bare holder og holder ;). Motoren har ikke
godt af det, den soder til ad !#¤§ til af alt det tomgangs kørsel :(.



Martin Johansen [600~ (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-11-04 09:54

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Nej, ikke dether, hvis du bor i nærheden af en vognmand, ved du hvorfor
> :(.

Jeg bor i et villakvarter og det kan ikke pisse mig af når naboen varmer
bilen op - jeg kan simpelthen ikke høre det når jeg ligger og snorker.

> HVEM siger det?,

Det har da været fremme i både TV og aviser for, jeg tror det er, 6
måneder siden ca.

> det er overkill

JA!

>. Jeg kan finde på det ifbin. med en
> MEGAkø på motorvejen, el. lign. hvor man bare holder og holder ;).

Nemlig.

> Motoren har ikke godt af det, den soder til ad !#¤§ til af alt det
> tomgangs kørsel :(.

Præcis.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Thomas Strandtoft (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 19-11-04 15:29

Juel wrote:

> hmm jeg kigger ud på bilen om morgen.. er der is på ruderne eller dug, så
> klikker jeg på fjernbetjeningen, og så starter bilen, og efter 10min er
> bilen varm og ruderne klare

...bortset fra den dag du har glemt at parkere i frigear og du kan
stå og betragte bilen køre ind i din havelåge..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Juel (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 19-11-04 19:44

> ..bortset fra den dag du har glemt at parkere i frigear og du kan
> stå og betragte bilen køre ind i din havelåge..

sker ikke.. det er med pløreturbine...



Dennis (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 19-11-04 16:15

Juel skrev:
>>Hvordan undgår man bedst muligt dug indvendigt på bilruderne.
>
>
> hmm jeg kigger ud på bilen om morgen.. er der is på ruderne eller dug, så
> klikker jeg på fjernbetjeningen, og så starter bilen, og efter 10min er
> bilen varm og ruderne klare

Ikke sundt for en kold motor at stå i tomgang... Jeg ville nok over veje
at købe et oliefyr med tidsindstilling, så den altid ville være varm
inden man skal afsted, bruger også mindre benzin...

Dennis

Juel (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 19-11-04 19:45

> Ikke sundt for en kold motor at stå i tomgang... Jeg ville nok over veje
> at købe et oliefyr med tidsindstilling, så den altid ville være varm
> inden man skal afsted, bruger også mindre benzin...

Hvorfor skulle det være mindre sundt i tomgang med kold motor ?? stemplerne
farer netop ikke op og ned med høj fart i tomgang = mindre sildtage.. eller
??

Mvh
Morten



Jan W Nielsen (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-11-04 20:44

> > Ikke sundt for en kold motor at stå i tomgang... Jeg ville nok over veje
> > at købe et oliefyr med tidsindstilling, så den altid ville være varm
> > inden man skal afsted, bruger også mindre benzin...

> Hvorfor skulle det være mindre sundt i tomgang med kold motor ??
stemplerne
> farer netop ikke op og ned med høj fart i tomgang = mindre sildtage..
eller
> ??

Den er god nok - det er ikke sundt for din motor.

Det står alle de steder, hvor tomgangs-opvarmning er beskrevet.

/Jan W Nielsen



Juel (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 19-11-04 22:02

> Den er god nok - det er ikke sundt for din motor.
>
> Det står alle de steder, hvor tomgangs-opvarmning er beskrevet.

Jamen hvorfor ??

Mvh
Morten



Martin Johansen [600~ (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-11-04 22:21

Juel skrev:

> Jamen hvorfor ??

Sådan er det bare

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Jan W Nielsen (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-11-04 22:38

> Sådan er det bare

NÆM´li, ja..!!



Jeg tror, det har noget at gøre med, at motoren tager markant længere tid om
at blive varm, og at den slides, så længe den er kold.

Men jeg ved faktisk ikke hvorfor.

/Jan W Nielsen



Martin Johansen [600~ (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-11-04 23:35

Jan W Nielsen skrev:

> Jeg tror, det har noget at gøre med, at motoren tager markant længere
> tid om at blive varm, og at den slides, så længe den er kold.
>
> Men jeg ved faktisk ikke hvorfor.

Jeg aner det heller ikke men inden i mig selv har jeg det dårligt når
bilen står tændt i tomgang længere tid af gangen - det føles forkert.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Juel (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 20-11-04 08:27

> Jeg tror, det har noget at gøre med, at motoren tager markant længere tid
om
> at blive varm, og at den slides, så længe den er kold.
>
> Men jeg ved faktisk ikke hvorfor.

dvs hvis jeg nu holder i tomgang med 1500-2000rpm, så er det ok ??
Det er jo det motoren køre med når den køre... eller ??

Mvh
Morten



Casper Bang (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 20-11-04 08:57


> dvs hvis jeg nu holder i tomgang med 1500-2000rpm, så er det ok ??
> Det er jo det motoren køre med når den køre... eller ??

Uden at vide det, ville jeg tro at motoren genererer en del mere varme, når
der er belastning på den...
Så den varmer stadig hurtigere når du kører, end hvis du holder i tomgang
med 2K omdrejninger.

Correct me if I'm wrong



Jan W Nielsen (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 20-11-04 10:12

> dvs hvis jeg nu holder i tomgang med 1500-2000rpm, så er det ok ??

Men det er uden belastning - så den tager længere tid om at blive varm.

/Jan W Nielsen



Folmer Rasmussen (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-11-04 14:09

On Fri, 19 Nov 2004 22:37:46 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Sådan er det bare
>
>NÆM´li, ja..!!
>
>
>
>Jeg tror, det har noget at gøre med, at motoren tager markant længere tid om
>at blive varm, og at den slides, så længe den er kold.
>
>Men jeg ved faktisk ikke hvorfor.

>--

Tror du ikke at bilfabrikkerne har været udsat for et politisk pres
som gør, at de altid fraråder overdreven tomgangskøring p.gr.a.
forureningen?

Der kan ikke konstateres øget slid på de lastbilmotorer der kører fast
på Nordskandinavien, på trods af at de aldrig bliver stoppet i
vintersæsonen, da det er overvejende sandsynligt at de ikke vil starte
igen, når de skal ud at køre.

Vognmænd fraråder det også. Det koster jo pæææng.! *LOL*

Venlig hilsen
Folmer


Jan W Nielsen (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 20-11-04 14:33

> Tror du ikke at bilfabrikkerne har været udsat for et politisk pres
> som gør, at de altid fraråder overdreven tomgangskøring p.gr.a.
> forureningen?

Ikke et pres, der får dem til at opgive urigtige oplysninger - det tror jeg
ikke.

> Der kan ikke konstateres øget slid på de lastbilmotorer der kører fast
> på Nordskandinavien, på trods af at de aldrig bliver stoppet i
> vintersæsonen.

Det kan der på taxa´er. De får særlige slidmærker i knastakslerne.

Men jeg tror ikke, det er dét, der gør sig gældende med tomgangs-opvarmning,
da motorerne både i taxa´erne og i lastbilerne ér varme, når de kører i
tomgang.



/Jan W Nielsen



Nicolai (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 20-11-04 20:58

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message news:<419e6793$0$278$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> > Sådan er det bare
>
> NÆM´li, ja..!!
>
>
>
> Jeg tror, det har noget at gøre med, at motoren tager markant længere tid om
> at blive varm, og at den slides, så længe den er kold.

Det kan vel klares med en mursten på speederen, når kører på
omdrejningsbegrænseren bliver den vel hurtigere varm end ved tomgang,
og det er jo mere sundt for motoren :)

mvh
Nicolai

Uffe Ravn (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 20-11-04 23:19


"Nicolai" <nicolaiSletDette@nk-h.dk> skrev

> > Jeg tror, det har noget at gøre med, at motoren tager markant længere
tid om
> > at blive varm, og at den slides, så længe den er kold.
>
> Det kan vel klares med en mursten på speederen, når kører på
> omdrejningsbegrænseren bliver den vel hurtigere varm end ved tomgang,
> og det er jo mere sundt for motoren :)

Haha,

nej et dynamometer ville gøre det bedre:

Op på rullerne, og så 1500omdr.

Mvh.



Leo Jensen (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 20-11-04 12:04


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.11.19.21.20.36.391924@website.tuxx.dk...
> Juel skrev:
>
>> Jamen hvorfor ??
>
> Sådan er det bare

Så længe motoren er kold får den mere benzin fra motorstyring eller choker
for at kunne holde sig igang. Benzinen vasker oliefilmen af i cylinderen, så
det giver mere slid.
Hvis du belaster motoren med det samme går der kortere tid før motoren er
varm, og dermed er perioden med fed blanding kortere.

Leo



Morten Juel (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 20-11-04 13:24

> Så længe motoren er kold får den mere benzin fra motorstyring eller choker
> for at kunne holde sig igang. Benzinen vasker oliefilmen af i cylinderen,
> så det giver mere slid.
> Hvis du belaster motoren med det samme går der kortere tid før motoren er
> varm, og dermed er perioden med fed blanding kortere.

men igen 5000rpm er jo heller ikke godt.. men hvad er så maks 3000rpm eller
lign ??

Mvh
Morten



Martin Johansen [600~ (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-11-04 14:00

Morten Juel skrev:

> men igen 5000rpm er jo heller ikke godt.. men hvad er så maks 3000rpm
> eller lign ??

Jae men så heller ikke mere.

Jeg plejer at holde mig omkring de 2500 uden sejtræk dvs. stille og rolig
kørsel.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Jan W Nielsen (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 20-11-04 14:34

> men igen 5000rpm er jo heller ikke godt..

Nej, for pokker.

Derfor har nogle af BMWs topmodeller indikatorer i omdrejningstælleren, der
viser, hvor mange omdrejninger, motoren må tage. Efterhånden som motoren
bliver driftsvarm, kan den tage flere og flere.

> men hvad er så maks 3000rpm eller

Lyder mere rimeligt.

/Jan W Nielsen



Jørgen M. Rasmussen (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 20-11-04 09:38


"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen hvorfor ??
>
Det skal jeg sige dig, nu ingen andre kan ;). En motor er lavet til at
arbejde, det er ikke arbejde bare at holde sig selv igang, hverken for
mennesker el. maskiner :(. Ergo arbejder den ikke optimalt, hverken mht.
forbrug el. FORURENING, det sidste er oxo fx. sod,kondens, som kan ophobes i
motoren,udstødningen, så deres effekt falder, el. de forgår "før tid".



Ukendt (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-11-04 11:57

> Hvordan undgår man bedst muligt dug indvendigt på bilruderne.

Det gør du således:

1) Hold ruderne rene - puds dem med vinduesrens (måske AJAX) i ny og næ.

2) Sluk ALDRIG for ventilation i bilen - hvis det bliver for varmt så
reguler varmen på varmeknappen og ikke på ventilationen. Specielt kvinder
har det med at "slukke for blæseren", når det bliver varmt i kabinen i
stedet for at skrue ned på varme/kulde-knappen. På den måde efterlades der
kondens i sæder, gulvtæpper, loft og alt, hvad der kan være fugtigt i bilen.
Når du så varmer kabinen op vil den fugt trække ud af møbler og gulvtæpper
og kondensere på de kolde flader - vinduerne - så de dugger.

3) Sørg for, at der ikke er hul i bilen, så der kommer våde gulvtæpper mm.
Så oplever du samme fænomen som ovenfor beskrevet.

Hvis du overholder ovenstående har du altid dugfri ruder - selv når tre
personer træder ind fra regnvejr, vil du kunne holde ruderne nogenlunde
dugfri.

> Findes der ikke et middel man kan spraye på ?

Glem ALT det der.

Det er forsøget på at kompensere for nogle af de fejl, der er begået ved
ikke at overholde ovenstående tre punkter. Og det bliver kun værre med
tiden, hvis du sprøjter opvaskemiddel, aller "anti-dug" på.

Du fedter ruden, og mikroskopisk snavs vil sætte sig i det til gene for dit
udsyn på længere sigt.

God dugfri tur.

--
/ Jan W Nielsen



Mogens (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-11-04 21:24

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:419dd184$0$237$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> > Hvordan undgår man bedst muligt dug indvendigt på bilruderne.

"Dug" er tegn på noget "unormalt" i din bil.
Det kan være, at der lækkes kølevand fra varmesystemet
eller blot indeklimaet i al almindelighed...

> Det gør du således:

> 1) Hold ruderne rene - puds dem med vinduesrens (måske AJAX) i ny og næ.

Nemlig ja...

> 2) Sluk ALDRIG for ventilation i bilen

He he - det kan man nemlig ikke i min bil!
Den kører altid og kan kun justeres "op i hastighed" :)

> 3) Sørg for, at der ikke er hul i bilen, så der kommer våde gulvtæpper mm.

LOL

> Glem ALT det der.

Jep...





Jan W Nielsen (23-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 23-11-04 23:55

> "Dug" er tegn på noget "unormalt" i din bil.

Helt enig.

> Nemlig ja...
> Jep...

Skønt med den enighed for engangs skyld.. He-he..

/Jan W Nielsen



Torben Scheel (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 19-11-04 13:04

Per Kyhn wrote:
> Hvordan undgår man bedst muligt dug indvendigt på bilruderne.
> Findes der ikke et middel man kan spraye på ?
> Med venlig hilsen
> Per Kyhn

Sulfo kan hjælpe - smør på - tør grundigt af. Bilbutikken har masser af
produkter der kan det samme, men de er væseltligt dyrere I den
avancerede ende er der aircondition der tørrer luften for dig.

--
vh
Torben



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste