/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvor lang tid tager det at importere en bi~
Fra : HKN


Dato : 18-11-04 19:40

Hej,

Jeg vil som tidligere nævnt (hvis der var nogen som læste det indlæg) gerne
importere en bil fra tyskland.

Hvor lang tid skal jeg påregne der går indtil jeg har den på danske plader,
og papirene er i orden?
Her tænker jeg ikke på den endelige afgiftsberegning, da jeg har forstået at
der kan gå relativ lang tid før den kommer?

Mvh
Henrik



 
 
Cosworth POWER (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 18-11-04 20:13

> Her tænker jeg ikke på den endelige afgiftsberegning, da jeg har
> forstået at der kan gå relativ lang tid før den kommer?

6-9 mdr. hvis der ikke skal indsendes en klage over afgiften.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Ukendt (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-04 20:21


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cnis7c$2kol$1@news.cybercity.dk...
>> Her tænker jeg ikke på den endelige afgiftsberegning, da jeg har
>> forstået at der kan gå relativ lang tid før den kommer?
>
> 6-9 mdr. hvis der ikke skal indsendes en klage over afgiften.

Det lyder da fuldstændig urimeligt...at nogen presser Knold & Pjat til at
lave disser beregninger på SÅ kort tid

--
Tom



Cosworth POWER (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 18-11-04 20:26

> Det lyder da fuldstændig urimeligt...at nogen presser Knold & Pjat
> til at lave disser beregninger på SÅ kort tid

Hvad snakker du om?

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Ukendt (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-04 20:32


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cnit0s$2m4q$1@news.cybercity.dk...
>> Det lyder da fuldstændig urimeligt...at nogen presser Knold & Pjat
>> til at lave disser beregninger på SÅ kort tid
>
> Hvad snakker du om?

Tænk på de stakkels kontor-nussere som kun bruger 9 mdr. på at vurdere
hvad en bil koster i danmark

--
Tom



Jonas R. (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 18-11-04 20:44


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in SNIP
> Tænk på de stakkels kontor-nussere som kun bruger 9 mdr. på at vurdere
> hvad en bil koster i danmark
>

Ja det er faenme utrolig hvor inkompetente de er hos tjald & skvat. Det er
nu 1 år og 1 måned siden jeg hentede min s2 stadig ikke nogen afgørelse på
den endnu, regner med engang i marts.
GAB

/Jonas R.



HKN (18-11-2004)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 18-11-04 20:21


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
news:cnis7c$2kol$1@news.cybercity.dk...
> > Her tænker jeg ikke på den endelige afgiftsberegning, da jeg har
> > forstået at der kan gå relativ lang tid før den kommer?
>
> 6-9 mdr. hvis der ikke skal indsendes en klage over afgiften.

Hvad!!! Det kan sgu da ikke tage 6 - 9 mdr før jeg kan køre i dytten, fra
jeg har købt den?????

-Henrik



Cosworth POWER (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 18-11-04 20:26

>>> Her tænker jeg ikke på den endelige afgiftsberegning, da jeg har
>>> forstået at der kan gå relativ lang tid før den kommer?
>>
>> 6-9 mdr. hvis der ikke skal indsendes en klage over afgiften.
>
> Hvad!!! Det kan sgu da ikke tage 6 - 9 mdr før jeg kan køre i dytten,
> fra jeg har købt den?????

Det er jo IKKE det du spørger om!!!!!!

Du kan sagtens køre i bilen før afgiften er på plads. Du betaler et
depositum for afgiften - læs her: http://bilimport.tkrath.dk - importguide

--
Thomas Krath




Claus Fabritius (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 18-11-04 21:47

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cnit0c$2m4j$1@news.cybercity.dk...

> >>> Her tænker jeg ikke på den endelige afgiftsberegning, da jeg har
> >>> forstået at der kan gå relativ lang tid før den kommer?
> Det er jo IKKE det du spørger om!!!!!!

Det er faktisk det han spørger om :) HAn skriver jo lige netop at han ikke
tænker på hvornår den endelige afgørelse falder.

> Du kan sagtens køre i bilen før afgiften er på plads. Du betaler et
> depositum for afgiften - læs her: http://bilimport.tkrath.dk -
importguide

Fremragende guide du har lavet. Jeg havde selv stor nytte af den, da jeg
selv importerede.
--
MVH
Claus Fabritius
Millioner af ferskner. Ferskner til mig.
Millioner af ferskner. Ferskner for gratis.



sode (18-11-2004)
Kommentar
Fra : sode


Dato : 18-11-04 20:26


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cnis7c$2kol$1@news.cybercity.dk...
>> Her tænker jeg ikke på den endelige afgiftsberegning, da jeg har
>> forstået at der kan gå relativ lang tid før den kommer?
>
> 6-9 mdr. hvis der ikke skal indsendes en klage over afgiften.

Hej..

Det kan da kun vare så længe som ventetiden på et toldsyn.
I mit tilfælde bestilte jeg tid om mandagen, blev synet om
onsdagen, kørte på regionen og betalte samme dag, hentede
plader torstag morgen...

Bemærk, du udelukker klagemuligheden når du henter pladerne.
Det hjælper iøvrigt sjældent at klage medmindre det er en
bil de sjældent berigtiger.

VH/Sode






Cosworth POWER (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 18-11-04 20:29

"sode" <banspamsode@has.dk> wrote in message
news:419cf758$0$13751$ba624c82@nntp03.dk.telia.net
> "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:cnis7c$2kol$1@news.cybercity.dk...
>>> Her tænker jeg ikke på den endelige afgiftsberegning, da jeg har
>>> forstået at der kan gå relativ lang tid før den kommer?
>>
>> 6-9 mdr. hvis der ikke skal indsendes en klage over afgiften.
>
> Hej..
>
> Det kan da kun vare så længe som ventetiden på et toldsyn.
> I mit tilfælde bestilte jeg tid om mandagen, blev synet om
> onsdagen, kørte på regionen og betalte samme dag, hentede
> plader torstag morgen...

Enig, men der sprøges til hvornår den endelige afgiftsberegning er
færdiggjort - der går længere tid end det du omtaler, idet du kun omtaler
depositumet! Se her: http://bilimport.tkrath.dk - importguide


> Bemærk, du udelukker klagemuligheden når du henter pladerne.
> Det hjælper iøvrigt sjældent at klage medmindre det er en
> bil de sjældent berigtiger.

Enig.

--
Thomas Krath




HKN (18-11-2004)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 18-11-04 20:39



>
> Enig, men der sprøges til hvornår den endelige afgiftsberegning er
> færdiggjort - der går længere tid end det du omtaler, idet du kun omtaler
> depositumet! Se her: http://bilimport.tkrath.dk - importguide
>

Nej

Hvor lang tid skal jeg påregne der går indtil jeg har den på danske plader,
og papirene er i orden?

Her tænker jeg _ikke_ på den endelige afgiftsberegning, da jeg har forstået
at
der kan gå relativ lang tid før den kommer?

Men jeg har læst din udførlige beskrivelse - tak for god info!!

Mvh
Henrik



Cosworth POWER (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 18-11-04 21:17

> Hvor lang tid skal jeg påregne der går indtil jeg har den på danske
> plader, og papirene er i orden?
>
> Her tænker jeg _ikke_ på den endelige afgiftsberegning, da jeg har
> forstået at
> der kan gå relativ lang tid før den kommer?

Så stil dit spørgsmål ordentlig.

Når bil- og toldsyn er iorden og depositum er betalt, kan pladerne hentes på
motorkontoret.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Claus Fabritius (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 18-11-04 21:48

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cnivv7$2qgj$1@news.cybercity.dk...

> Så stil dit spørgsmål ordentlig.

Jeg beklager Thomas, men det er vist et spørgsmål om at du skal læse det han
spørger om endnu en gang. Du har tydeligvis misset et ord i det oprindelige
indlæg.
--
MVH
Claus Fabritius
Millioner af ferskner. Ferskner til mig.
Millioner af ferskner. Ferskner for gratis.



Henrik B. (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-11-04 01:37


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cnivv7$2qgj$1@news.cybercity.dk...

> Så stil dit spørgsmål ordentlig.

Nu må du sgu se at tage dig sammen Thomas - læs dog ordentligt, hvad manden
skriver!

--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!



Jonas R. (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 18-11-04 20:42


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote SNIP
> > Bemærk, du udelukker klagemuligheden når du henter pladerne.
> > Det hjælper iøvrigt sjældent at klage medmindre det er en
> > bil de sjældent berigtiger.
>
> Enig.

Du kan sq da ikke være enig i at man udelukker klagemulighederne når man
henter pladerne????
For så kunne vi jo ligesom ikke havde klaget over min vurdering eller også
gik der lige noget forbi mit hoved.

MVH

Jonas R.



Mogens (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-11-04 21:00

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
news:419cfb11$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> > Enig.

> Du kan sq da ikke være enig i at man udelukker klagemulighederne når man
> henter pladerne????

Næh.
Det der menes er sikkert, at man ikke kan annulere
sin betaling til T&S, når først pladerne er hentede.
Man kan altså ikke opgive indførslen af bilen, hvil-
ket er muligt, hvis ikke bilen er registreret...



Cosworth POWER (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 18-11-04 21:16

> Det der menes er sikkert, at man ikke kan annulere
> sin betaling til T&S, når først pladerne er hentede.

Ja, så kan man ikke få sit depositum retur.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Mogens (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-11-04 20:41

"HKN" <divegearfjern@dettewebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:419cec91$0$86934$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvor lang tid skal jeg påregne der går indtil jeg har den på danske
plader,
> og papirene er i orden?

Jamen det afhænger helt af dig selv.
Hvis du nu får en kopi af registreringsattesten pr. fax
inden du køber bilen, kan du bestille syn/toldsyn.

Det betyder, at du i princippet kan hente bilen om "mandagen"
og have plader på den om "tirsdagen"




Claus Fabritius (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 18-11-04 21:52

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cnitrl$2nfl$1@news.cybercity.dk...

> Jamen det afhænger helt af dig selv.
> Hvis du nu får en kopi af registreringsattesten pr. fax
> inden du køber bilen, kan du bestille syn/toldsyn.
>
> Det betyder, at du i princippet kan hente bilen om "mandagen"
> og have plader på den om "tirsdagen"

Skal man ikke have en foreløbig værdiasætning eller hvad TS kalder det
først? Eller kan den afgørelse træffes i forbindelse med toldsynet?

Jeg spørger fordi jeg havde fået den foreløbige vurdering inden mit toldsyn
og derfor ikke er klar over det. I mit tilfælde gik der dog kun en uge fra
jeg sendte en regattest ind til TS til jeg havde en foreløbig afgift.
--
MVH
Claus Fabritius
Millioner af ferskner. Ferskner til mig.
Millioner af ferskner. Ferskner for gratis.



Mogens (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-11-04 21:50

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
news:cnj1od$2t8l$1@news.cybercity.dk...

> > Jamen det afhænger helt af dig selv.
> > Hvis du nu får en kopi af registreringsattesten pr. fax
> > inden du køber bilen, kan du bestille syn/toldsyn.
> > Det betyder, at du i princippet kan hente bilen om "mandagen"
> > og have plader på den om "tirsdagen"

> Skal man ikke have en foreløbig værdiasætning eller hvad TS kalder det
> først? Eller kan den afgørelse træffes i forbindelse med toldsynet?

Korrekt - man skal have indhentet en foreløbig vurdering.

Min Alfa var klar til registrering, dagen efter jeg hentede den...





Cosworth POWER (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 18-11-04 21:53

> Skal man ikke have en foreløbig værdiasætning eller hvad TS kalder det
> først? Eller kan den afgørelse træffes i forbindelse med toldsynet?

Behøves ikke, da de kan slå den op på skærmen med det samme og udfylde
papirerne. Du betaler jo depositum til det samme kontorpersonale som laver
vurderingen.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Mogens (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-11-04 21:57

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cnj23e$2tic$1@news.cybercity.dk...

> Behøves ikke, da de kan slå den op på skærmen med det samme og udfylde
> papirerne.

He he - det var sgu kun fordi, vi kendte dem :)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste