Skoda 1.4
Fra : phk

Dato : 18-11-04 13:14

Havde muligheden den anden dag for at få en fed bil til en tur til Hamburg -
men den var kaput så jeg måtte nøjes.

Hvor mange HK har en nyere (33.000 km på klokken) Skoda 1.4 ??

Det føles som om den slet ingen havde!

14.5 til 100 og 160 på toppen.

60HK? 100? What? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-11-04 16:48

> Havde muligheden den anden dag for at få en fed bil til en tur til
Hamburg -
> men den var kaput så jeg måtte nøjes.
>
> Hvor mange HK har en nyere (33.000 km på klokken) Skoda 1.4 ??

1,4 MPI, alle bogstaver sorte: Den gamle stødstangsmaskine med 60 hk ;-(
1,4 MPI, rødt i, samme motor, højere kompression, 68 hk, tjahh..
1,4 16V, 16V i sort, 75 hk, går efter sigende glimrende.
1,4 16V, 16V i rødt, 101 hk. Går rigtig godt når den er kørt til , men er
lidt momentsvag, skal ha' nogen omdrejninger.

MVH
Kent Glerup
(Med Fabia 1,4 16V 101 hk, trækker til spær i femte )

Fra : anders majland

Dato : 19-11-04 15:48

> 1,4 MPI, alle bogstaver sorte: Den gamle stødstangsmaskine med 60 hk ;-(
> 1,4 MPI, rødt i, samme motor, højere kompression, 68 hk, tjahh..

Gør nok ikke den store forskel

Og vores nye 1,2 er ligeså død - 17kg/hk trykker ikke ligefrem en tilbage i
sædet , men der kører over 16km/l ved vores blanindg af mest
by/landevej.

Godt mit primære køretøj er tættere på 5kg/hk

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : phk

Dato : 07-12-04 16:14

meddelelse news:419e079c$0$33740$14726298@news.sunsite.dk...

> Godt mit primære køretøj er tættere på 5kg/hk

Det må da være eksklusiv føreren ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : anders majland

Dato : 07-12-04 18:41

> Det må da være eksklusiv føreren ;)

Den præcise udregning med fører i vinterbeklædning og pick-pack til en uge
hjemmefra er 6.5kg/hk

Det samme gælder for bilen - det må så give en 18-19kh/hk, og med resten af
familien og et par tandbørster nok ret hurtigt over 20kg/hk

Men ellers så tak i lige måde. Sidst vi hilste på hinanden var du vist også
i stand til at klare en vinter

/A