MS Windows
briani 27239
PC genstarter konstant efter nyinst. af Wi~
Fra : Zulfqar Ali

Dato : 02-12-04 23:46

Jeg har i sidste uge formateret min lillebrors PC og installeret Win XP Home
Edt.
Siden har vi døjet med en masse genstartsproblemer når vi har installeret
alle updates ligesom de øvrige programmer han bruger såsom word, excel,
Zonealarm, AVG (ver. 7) osv

Jeg har ikke kunnet finde nogen logisk eller teoretisk forklaring på hvorfor
Pc'en opfører sig som den gør - men jeg haren mistanke om at det evt. kunne
være SP2 som kunne være skyld i det hele? Jeg skriver herind i håb om, at
det kunne være et allerede almindeligt kendt problem som folkene heinde
kunne hjælpe med?

Min brors konf. ser cirka sådan her ud:

P4 2.4 Ghz (533 Mhz FSB)

Asus MB med Intel 845 chipsæt

2x512 MB Corsair PC3200

Matrox VGA Parhelia512 m. 128 MB

Terratec lydkort 7.1

Antec PSU 430W

WD 80 GB HD m. 8 MB 7200 omdr/min ATA133

Liteon DVD-drev

Plextor 708 DVD-brænder

Alle svar er velkomne.....

Med venlig hilsen

Ali

Fra : Zulfqar Ali

Dato : 02-12-04 23:50

Jeg glemte lige at tilføje, at hvis man starter f.eks. en diskoprydning,
diskdefragmentering eller en scanning med AVG så går PC'en ned kort efter
start af en af disse opgaver ? ? ?

Mvh

Ali

Fra : Peter

Dato : 03-12-04 01:41

> [...]
>
> Terratec lydkort 7.1
>
> Antec PSU 430W
>
> WD 80 GB HD m. 8 MB 7200 omdr/min ATA133

Højreklik på denne computer og vælg egenskaber\avanceret\start og
genoprettelse\indstillinger\fjern fluebenet i genstart automatisk.

Det fjerner ikke din fejl, men giver dig en fejlkode, som du kan søge på i
Google, og på den måde, løse det reelle problem.

Peter B.

Fra : Lyrik

Dato : 03-12-04 14:52

Zulfqar Ali wrote:
> Jeg har i sidste uge formateret min lillebrors PC og installeret Win
> XP Home Edt.
> Siden har vi døjet med en masse genstartsproblemer
+++++++++++++
Det kunne lyde som om du har fået sasser orm.
En orm som laver en fejl i systemet således at du får en advarsel om at
PC-en bliver lukket ned.
Du kan bremse nedlukningen ved at trykke: "Start"- "Kør"- og her skrive
"cmd"-nu får du et kommandovindue hvor du skriver: shutdown -a (læg mærke
til mellemrum mellem shutdown og -a). så trykker du "enter".
Du kan hente et removal værktøj her:
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Men også andre steder.
Sørg for at du får Microsofts opdatering herfra:
>http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=0692c27e-f63a-414c-b3eb-d2342fbb6c00<

Den forhindrer ormens virke

hilsen jens

Fra : Zulfqar Ali

Dato : 03-12-04 15:51

Tak for dit indlæg Lyrik, men jeg tror ikke det er en Sasser orm vi har med
at gøre. Jeg har oplevet den før og den ligner slet ikke dette her. Hvis det
var Sasser-orm så havde der jo netop været dukket en advarsel op om, at
pc'en lukker ned inden for et minut.
Vi vil kigge på det week-enden hvor vi skal mødes.....

Mvh

Ali