MS Windows
briani 27239
XP til ny computer
Fra : Ib Nielsen

Dato : 02-12-04 21:07

Jeg har købt en ny computer, hvor der medfølger Windows XP på en CD, der
kun er beregnet til installation på en ny Dell computer.

Jeg vil imidlertid gerne brug XP programmet på min gamle computer med Win
98.

Det fungerer ikke ved blot at installere fra ovennævnte CD.

Hvordan gør man?

Ib

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-12-04 21:33

Ib Nielsen wrote:

> [...]
> 98.
>
> Det fungerer ikke ved blot at installere fra ovennævnte CD.

Det er en OEM-version, og den er skræddersyet med hensyn til for
eksempel drivere til hardwaren i Dell'en. Så det er ikke så sært, at det
ikke vil lykkes at installere på en anden computer. I henhold til dine
licensbetingelser må den for øvrigt kun installeres på den computer, som
den fulgte med til.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Palle

Dato : 02-12-04 23:31

"Ib Nielsen" <s.i.nielsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 98.
>
> Det fungerer ikke ved blot at installere fra ovennævnte CD.

Du køber en ny Windows XP.