MS Windows
briani 27239
Kan ikke logge på Windows
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 02-12-04 10:02

Efter at have installeret nyt M/B, CPU mv., har jeg fået lidt af et problem.

Første gang jeg startede op, kunne den ikke indlæse Windows - Der stod
noget med "L 99 99 99 99 99 ...." en masse 9-taller der stod parvis.
Jeg prøvede så at reparere min WinXP Pro med en WinXP Pro SP1 - Grunden
hertil er, at i starten af året fik jeg blandt meget andet, stjålet min
Windows CD med kasse og det hele. Derfor har jeg senere købt en ny
WinXP, denne gang inkl. SP1.
Dette hjalp ikke noget og sikkert da det var sent i går aftes, kunne jeg
ikke lige umiddelbart tænke på andre muligheder
Her til morgen fik jeg så den tanke at reparere MBR - Og det var
åbenbart hvad der skulle til, for nu kan jeg godt indlæse Windows.

Problemet er nu så bare, at for a få lov til at logge ind som bruger på
min WinXP, så skal jeg aktivere den nye WinXP Pro. Det kan jeg så også
godt forstå, det er jo en ny Windows i forhold til den der lå på HD'en.
Men jeg har bare ikke adgang til nettet, da jeg vil bruge den LAN
forbindelse der er på mit nye M/B, men den kan jeg ikke få lov at bruge
før jeg har installeret driverne fra M/B CD'en - Og den kan jeg jo ikke
komme til at installere, før jeg kan logge på en bruger med
administrater rettigheder.

Skal jeg virkeligt enten aktivere Windows over telefonen, eller skal jeg
benytte mit gamle net-kort, hvis drivere jo stadigvæk må ligge i systemet?
Er der ikke nogen anden smart måde at gøre det på?

Mvh. Jan