MS Windows
briani 27239
DirectCd
Fra : Gunnar

Dato : 01-12-04 14:25

Hej.
Jeg har et program der kommer op med en fejl hver gang min XP PRO startes,
der står DirectCD
Roxio, Inc.

Problembeskrivelse:

Der er installeret en driver, der skaber stabilitetsproblemer på
systemet. Driveren bliver deaktiveret.

Jeg vil gerne have det afinstaleret, men der er ikke noget med det
navn, kan det dække sig under et andet navn
Gunnar

Fra : Fynbo

Dato : 01-12-04 14:43

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg vil gerne have det afinstaleret, men der er ikke noget med det
> navn, kan det dække sig under et andet navn

Det er sikkert dit brænderprogram (Roxio Easy Cd Creator ) det laver
ballade.
Afinstaller det og se hvad der sker...

Fynbo

Fra : Gunnar

Dato : 01-12-04 16:42

> Det er sikkert dit brænderprogram (Roxio Easy Cd Creator ) det laver
> ballade.
> Afinstaller det og se hvad der sker...
Hej
Jeg har ikke noget der hedder sådan, mit brænderprogram er Nero
Gunnar

Fra : Peter

Dato : 02-12-04 01:57

> [...]
>

> Jeg vil gerne have det afinstaleret, men der er ikke noget med det
> navn, kan det dække sig under et andet navn

Direct CD, er den gamle betegnelse for programmet til at skrive på RW skiver
i Adobe CD creator (nu Roxie).
På et eller andet tidspunkt, har du haft enten Roxio eller Easy cd creator
installeret, og ikke fået det ordentligt uninstallet.
Gå i C:\programmer og se efter om der er en mappe der hedder Roxie elle
adobe easy cd creator. Hvis ja slet den.
Kik derefter i C\programmer\fælles filer og se om der er en mappe der hedder
Roxio shared eller Adobe shared. Slet den.
Nu kommer det svære og trælse.
Gå i start\kør og skriv regedit og tryk enter. Gå ind i rediger og vælg søg.
Søg på roxio. Søg på easy cd creator. Søg på directCD. slet alt hvad du
finder. Der kan godt være rigtig mange key's derinde, så hav tålmodighed.
Er du ikke fortrolig med, at arbejde i registrerings databasen, bør du nok
tage en kopi før du begynder, for sletter du noget forkert, kan du muligvis
ikke mere starte Windows.

Peter B

Fra : Fynbo

Dato : 02-12-04 05:31

"Peter" <doc_069_X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er du ikke fortrolig med, at arbejde i registrerings databasen, bør du nok
> tage en kopi før du begynder, for sletter du noget forkert, kan du

Ja, nemli', ja..

Fynbo

Fra : Gunnar

Dato : 02-12-04 15:46

"Jeg har et program der kommer op med en fejl hver gang min XP PRO

Hej
Det gav desværre ikke noget, der var ingen nøgler i registreringsdatabasen
med de navne du opgav.
På C drevet fandt jeg noget der lignede og smed det i papirkurven, så var
det stadig i reserve.
Jeg har også kørt søg på hele maskinen.
Gunnar

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-12-04 17:05

"Peter" <doc_069_X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse
[KLIP]
> Kik derefter i C\programmer\fælles filer og se om der er en mappe der
> hedder Roxio shared eller Adobe shared. Slet den.
>
> Peter B
+++++++++++++++++++++++

Hej Peter.

Og hvis han har andre programmer fra Adobe, skal han nok passe på med at
slette alt for meget i den mappe, med mindre han vil reinstallere, men det
er jo selvfølgelig nok heller ikke det største problem.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 02-12-04 22:02

"Gunnar" skrev
> [...]
>

> Jeg vil gerne have det afinstaleret, men der er ikke noget med det
> navn, kan det dække sig under et andet navn

Jeg mistænker at det indbyggede software til skrivning af CD'er i windows xp
er leveret af Roxio.
Så måske er det Windows XP som har et problem med din CD brænder.

Prøv at bruge Windows update og opdater alt hvad der har med drivere at
gøre.
Hvis der stadig er problemer, så prøv evt at gå ind i
control panel,
System
Hardware
Device manager
og find CD DVD punktet
åbn det,
og
Uninstal dit CD brænde drev.

Efter at du har rebooted og set at fejlen er væk,
prøv så at installere det igen.

Denne metode har engang imellem virket for mig.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-12-04 23:14

Thorkild Dalsgaard skriver:

> Jeg mistænker at det indbyggede software til skrivning af CD'er i windows xp
> er leveret af Roxio.

Den mistanke behøver du ikke at have.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Palle

Dato : 02-12-04 23:42

> Thorkild Dalsgaard skriver:

> Den mistanke behøver du ikke at have.
>
> Klaus

Mistanken er nu god nok. Om det er ændret i SP2 ved jeg ikke, men ellers er
XP's indbyggede brændersoftware leveret af Roxio.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-12-04 06:08

Palle skriver:

> Mistanken er nu god nok. Om det er ændret i SP2 ved jeg ikke, men ellers er
> XP's indbyggede brændersoftware leveret af Roxio.

Det er ikke "InCd"

Fra : Gunnar

Dato : 09-12-04 17:55

> Det er ikke "InCd"

Hej
Det er nu opklaret jeg er ikke sikker på at huske navnet rigtigt men så er
det tilladt at gætte. min er nemlig væk
Programmet der skal slettes hedder noget lign. AROBAT UDF READER. det gør
vist det samme som IN cd
men jeg mangler det ikke.
Gunnar