MS Windows
briani 27239
Advarsel logon.exe
Fra : Lyrik

Dato : 01-12-04 00:39

Prøv at åbne "Kør" skriv msconfig og kontroller om der er en fil under
"start" som hedder "logon.exe" der kører.
Det er en fil som giver udenforstående mulighed for at køre programmer på
din computer.
Det er et italiensk firma "Leisure Ltd." som uden dit vidende installerer
den.
"Uncheck" den, genstart og fjern den, hvis du ønsker det. Den ligger i
C\Windows.
Den kan ikke fjernes før efter genstart da den kører hele tiden.

Hilsen
Jens

Fra : Anders Lund

Dato : 01-12-04 06:53

Lyrik wrote:
> Prøv at åbne "Kør" skriv msconfig og kontroller om der er en fil under
> "start" som hedder "logon.exe" der kører.

Det har jeg ikke.....

> Det er en fil som giver udenforstående mulighed for at køre programmer på
> din computer.

Okay.

> Det er et italiensk firma "Leisure Ltd." som uden dit vidende installerer
> den.

Uden nogen form for besked - så som en EULA?

> "Uncheck" den, genstart og fjern den, hvis du ønsker det. Den ligger i
> C\Windows.
> Den kan ikke fjernes før efter genstart da den kører hele tiden.

Tak for informationen... men hvorfor? :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Lyrik

Dato : 02-12-04 00:06

Anders Lund wrote:

> Det har jeg ikke.....

> Okay.

> Uden nogen form for besked - så som en EULA?

> Tak for informationen... men hvorfor? :)
+++++++++++++++++++
Fordi den er kommet ved almindelig surfing uden EULA .
Og fordi jeg ikke kunne forstå hvordan en besked som så ud til at komme fra
Microsoft om en sikkerhedsrisiko, pludselig dukkede op på min PC uden at jeg
var på nettet!
Altså nogen kunne køre kode på min maskine udefra!
Dette kan normalt kun lade sig gøre hvis man har fået en Trojan ind på
maskinen. Back Orifice er nok den mest kendte.Og til de som hele tiden
beskylder brugerne for at have inviteret og underskrevet EULAer, så bliver
de smuglet! ind på maskinerne ved hjælp af en "silkesnor", en lokkemad som
insmugler trojanen.
Denne logon.exe er slet og ret en trojan!

Hilsen
Jens

Fra : Anders Lund

Dato : 02-12-04 07:57

Lyrik wrote:

> Fordi den er kommet ved almindelig surfing uden EULA .

Hvilken hjemmeside med hvilken browser?

> Og fordi jeg ikke kunne forstå hvordan en besked som så ud til at komme fra
> Microsoft om en sikkerhedsrisiko, pludselig dukkede op på min PC uden at jeg
> var på nettet!

Firewall som advardede dig?

> [...]
> de smuglet! ind på maskinerne ved hjælp af en "silkesnor", en lokkemad som

Sagde du ikke at den var kommet ind automatisk? Eller var det andre
trojanere du talte om?

> Denne logon.exe er slet og ret en trojan!

Ja, dem findes der et par stykker af. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Lyrik

Dato : 02-12-04 13:05

Anders Lund wrote:

> [...]
>
> Sagde du ikke at den var kommet ind automatisk? Eller var det andre
> trojanere du talte om?

> Ja, dem findes der et par stykker af. :)
+++++++++++++++++++++++++++++++++

Det ser ud til at jeg ikke er den eneste som er opmærksom på det problem som
du mener "at jeg selv er skyldig i")):
" Microsoft har helt ekstraordinært udsendt en rettelse til Internet
Explorer. Det drejer sig om rettelse af en sårbarhed, der tillader afvikling
af fremmed kode på en pc, hvorfor den omgående bør installeres. "
http://itsvar.dk/news/news.jsp?id=31526&letter=209

Hvorfor tror danskere altid at de selv er skyldige hvis forbrydere gør dem
til ofre?
Er det det "protestantiske selvhad" som gør sig gældende igen,-igen?

Nu har alle i danskere så her fået dokumenteret at i ikke selv altid er de
skyldige!))

Hilsen
Jens

Fra : Anders Lund

Dato : 02-12-04 18:22

Lyrik wrote:
> Det ser ud til at jeg ikke er den eneste som er opmærksom på det problem som
> du mener "at jeg selv er skyldig i")):

Hvad mener jeg? Prøv at læse hvad jeg spurgte om i mit første indlæg.

[snip Microsoft advarsel / opdaterin]

> Hvorfor tror danskere altid at de selv er skyldige hvis forbrydere gør dem
> til ofre?

Gør vi det?

> Er det det "protestantiske selvhad" som gør sig gældende igen,-igen?

"protestantiske selvhad" - det kan du godt lide at sige. Det får mig til
at tænke på religion, som jeg ikke lige kan se nogen sammenhæng med at
folk gennerelt plejer at give skylden på alt muligt snavs de får ind på
deres PC, når det er noget de selv har valgt at installere.

> Nu har alle i danskere så her fået dokumenteret at i ikke selv altid er de
> skyldige!))

Det eneste jeg vist er skyldig i, er at besvare dit indlæg. Hvilket land
kommer du fra?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-12-04 19:05

Læste du også det med at XP SP2 ikke er berørt?
Så forudsat at du kører XP og er opdateret har du altså ikke fået den
uforskyldt af den vej.

Fra : Lyrik

Dato : 02-12-04 23:59

Jens Peter Karlsen wrote:
> Læste du også det med at XP SP2 ikke er berørt?
> Så forudsat at du kører XP og er opdateret har du altså ikke fået den
> uforskyldt af den vej.

Jeg er uskyldig!!))(I selv at have installeret den ihvertfald)

Hilsen
Jens