MS Windows
briani 27239
Computeren der ikke vil slukkes
Fra : MVJ

Dato : 30-11-04 16:50

Hejsa jeg har set lidt tilbage i gruppen om en anden Win98 de heller
ikke ville lukke ned med jeg tror nu ikke det er det der er mit problem
altså... Nå, men jeg kører med et Win98SE på IBM Aptiva med ca. 770 MHz
så vidt jeg husker. RAM er 128 og HD på 10 GB hvor den frie plads
svinger mellem 1-2 GB. Comp. er opdateret fuldt ud med Win98 og
beskyttet med Norton helt opdateret. Problemet er at når Windows lukker
ned får man det fine billed med Windows lukkes osv. men så kommer man
bare ikke længere. Det begyndt at ske hyppigt (stort set hver dag) inden
for de sidste 14 dage og der er ikke kommet nyt hardware. Andre gange
melder den i nedlukningsprossecen (før billed) om en ulovlig handling
for det meste i ZoneAlarm/Vsmon og fryser derefter. Hvad skal man gøre?
Det er jo heller ikke sundt at Scan disk skal køres igennem hver gang
man starter Comp.

MVH
Vinther

Fra : Calle.

Dato : 30-11-04 17:04

MVJ wrote:
> [...]
> og fryser derefter. Hvad skal man gøre? Det er jo heller ikke sundt
> at Scan disk skal køres igennem hver gang man starter Comp.

Det er den skide norton der laver ged i win98, prøv at fjerne den, og evt
installere den igen
--
Calle.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 30-11-04 17:25

Calle. wrote:

> Det er den skide norton der laver ged i win98, prøv at fjerne den, og
> evt installere den igen

Du kunne også prøve at bruge AVG[1], hvis Norton blive ved med at volde
dig problemer. Selv bruger jeg AVG af 2 grunde: Den er gratis og den er
ikke så resurse krævende som NAV.

[1] http://www.grisoft.com/
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Fra : Calle.

Dato : 01-12-04 17:26

Torben Greve Otzen wrote:
> Du kunne også prøve at bruge AVG[1], hvis Norton blive ved med at
> volde dig problemer. Selv bruger jeg AVG af 2 grunde: Den er gratis
> og den er ikke så resurse krævende som NAV.
>
> [1] http://www.grisoft.com/

Jeps, den nye 7er kører perfekt
--
Calle.

Fra : MVJ

Dato : 30-11-04 20:51

Calle. wrote:

> Det er den skide norton der laver ged i win98, prøv at fjerne den, og evt
> installere den igen
tvivler jeg nu på eftersom jeg har kørt med det i flere år nu. Det er
Corporate Edition. Vil være ked af at uinstallere den så er du sikker på
det er der problemet ligger?

MVH
Vinther

Fra : Calle.

Dato : 01-12-04 17:28

MVJ wrote:

> tvivler jeg nu på eftersom jeg har kørt med det i flere år nu. Det er
> Corporate Edition. Vil være ked af at uinstallere den så er du sikker
> på det er der problemet ligger?

næsten 100%. Og mistanken blev bestemt ikke mindre da du skrev Corporate
edition

--
Calle.

Fra : John

Dato : 30-11-04 19:55

"MVJ" skrev i en meddelelse

> Hejsa jeg har set lidt tilbage i gruppen om en anden Win98 de heller
> ikke ville lukke ned med jeg tror nu ikke det er det der er mit problem

Prøv evt lidt oprydning:

Microsoft RegClean: http://majorgeeks.com/download.php?det=458
TweakNow RegCleaner: http://majorgeeks.com/download.php?det=4134

Quick ShutDown, med tvangs-lukning af 'hænge-partier':
http://www.snapfiles.com/get/qsd.html

Mvh John

Fra : MVJ

Dato : 01-12-04 12:39

John wrote:

> [...]
> TweakNow RegCleaner: http://majorgeeks.com/download.php?det=4134
>
> Quick ShutDown, med tvangs-lukning af 'hænge-partier':

Tak for svaret, men det har desværre ikke hjulpet

Fra : John

Dato : 01-12-04 17:32

"MVJ" skrev i en meddelelse

> Tak for svaret, men det har desværre ikke hjulpet

Æv.... jeg kører også win98-2, og har også tumlet lystigt med
luknings-problemer. 'Noget' hang under nedlukning, og diverse
Microsoft-patches havde ingen virkning.

Årsagen viste sig omsider at være Sygate firewall'en. Den er nu er erstattet
med ZoneAlarm, og luknings-problemet løst.

Mvh John

Fra : John

Dato : 30-11-04 20:03

"MVJ" skrev i en meddelelse

> jeg kører med et Win98SE på IBM Aptiva med ca. 770 MHz
> så vidt jeg husker. RAM er 128 og HD på 10 GB hvor den frie plads
> svinger mellem 1-2 GB.

Prøv evt om du kan frigøre nogle GB:
http://www.snapfiles.com/get/glocktemp.html

Mvh John