/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor kan jeg ikke ghoste xp til slavedi~
Fra : Jakob


Dato : 29-11-04 21:25

Jeg har prøvet at lave et image af min systemdisk til en slavedisk med
norton ghost 2003 men når jeg vælger at gemme det på min interne
slavedisk får jeg en besked om at disken ikke genkendes !!!! Hvad faen
er nu det for noget, hvad kan der være galt..

Venlig hilsen

jakob

 
 
Jesper G. Poulsen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 29-11-04 22:57

Jakob wrote:

> faen er nu det for noget, hvad kan der være galt..

Fortæl lidt mere om dit setup...


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jakob (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 30-11-04 07:50


>
> Fortæl lidt mere om dit setup...

Winxp med en 120 GB seagate som master for enden af et ide kabel, og nu
en 60 gb seagate som slave på det midterste ide stik. Da jeg monterede
slavedisken kunne den underligt nok ikke ses i første omgang men efter
jeg havde autodetekteret den i bios kunne den ses, og efter en hurtig
ntfs formatering kan jeg også lægge filer på den, bare ikke med ghost
2003.

Bundkort er et ældre soltek drv-2.

Venlig hilsen

Jakob

Jesper G. Poulsen (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-11-04 09:01

Jakob wrote:

> og efter en hurtig ntfs formatering kan jeg også lægge filer på den,
> bare ikke med ghost 2003.

Er du sikker på at Ghost 2003 kan skrive til NTFS-partitioner?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jakob (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 30-11-04 11:42


>
> Er du sikker på at Ghost 2003 kan skrive til NTFS-partitioner?

Næhh men det tog jeg godt nok for givet, ellers ryger det sgu i klassen
af skodprogrammer efter min mening men det kan da godt være at det er
der den ligger, har tidligere haft ringe erfaringer med norton utilities
der lavede mere bøvl en godt. Men jeg undersøger det, tak for inputet.

Hygge

Jakob

Per Nielsen (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 30-11-04 12:08

Jakob wrote:
> Næhh men det tog jeg godt nok for givet, ellers ryger det sgu i
> klassen af skodprogrammer efter min mening men det kan da godt være
> at det er der den ligger, har tidligere haft ringe erfaringer med
> norton utilities der lavede mere bøvl en godt. Men jeg undersøger
> det, tak for inputet.

Du kunne også kigge på Norton Ghost 9. Funker fint her med images frem og
tilbage mellem NTFS diske/partitioner. Kører WinXP Pro Dansk fully updated
(SP2). Udpakning af image funker også på en anden partition end den
oprindelige, uden at partitionerne ændres på nogen måde (har jeg ledt efter
et stykke tid). Bortset fra at der selvfølgelig skal være plads.


Jakob (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 30-11-04 13:22


> Du kunne også kigge på Norton Ghost 9. Funker fint her med images frem og
> tilbage mellem NTFS diske/partitioner.

OK det lyder godt. Men det kan jo godt være at mit problem er et andet
der er altså noget ged i det med registreringen af mine diske.


> (SP2). Udpakning af image funker også på en anden partition end den
> oprindelige,

Lige det jeg har brug for, hvordan gøres det egentlig i praksis ? Her
tænker jeg specielt på hvis systempartitionen crasher så har man vel
brug for at kunne boote op på et andet system for at kunne smide imaget
over på systempartitionen ??

Tak for dit svar

Jakob

Jesper G. Poulsen (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-12-04 10:47

Jakob wrote:

> tænker jeg specielt på hvis systempartitionen crasher så har man vel
> brug for at kunne boote op på et andet system for at kunne smide
> imaget over på systempartitionen ??

En bootfloppy eller en boot-CD. Ghost kan lave begge dele.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jakob (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 30-11-04 11:58


> Er du sikker på at Ghost 2003 kan skrive til NTFS-partitioner?

Har checket og de understøtter NTFS men nu er der sket det underlige at
efter jeg har genstartet pc'en er den ekstra disk som var der igår
ligepludsellig forsvundet.... Når jeg går ind under diskhåndtering
figurerer den som 4,92 GB ikke-allokeret.. denne pc ryger sgu snart ud
af vinduet, jeg har INTET pillet ved siden igår hvor det virkede......

Det ser ud til at når jeg går i bios ved opstart og laver autodetect
finder den disken, men ellers ikke. Uanset om jeg laver en autodetect
eller ej kan jeg godt se disken i bios som disk 1, den permanente disk
er disk0.

Er træt af det

Jakob

Jakob (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 30-11-04 13:19

den disken, men ellers ikke. Uanset om jeg laver en autodetect
> eller ej kan jeg godt se disken i bios som disk 1, den permanente disk
> er disk0.

Nu er disken angivet til at være 6,89 gb ikke allokeret, stadig et
stykke vej til 60 gb. Hvordan formaterer jeg det lo..

Vil det være en fordel at få fat i et decideret disk håndteringsprogram,
det virker ikke som om det i xp indbyggede spiller.

Venlig hilsen

Jakob

Jesper G. Poulsen (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-12-04 10:49

Jakob wrote:

> Nu er disken angivet til at være 6,89 gb ikke allokeret, stadig et
> stykke vej til 60 gb. Hvordan formaterer jeg det lo..

Prøv at læse den med Knoppix Linux Live-CD. Den mounter selv NTFS. Det
_kan_ være en fejl i XP eller i controlleren.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jakob (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 02-12-04 15:29


> Prøv at læse den med Knoppix Linux Live-CD. Den mounter selv NTFS. Det
> _kan_ være en fejl i XP eller i controlleren.

OK, jeg er også begyndt at tænke på om der simpelthen kan være noget
galt med ide kablet, men hvis jeg kun har masteren monteret på det stik
hvor den problematiske disk er nu er der ingen problemer, så er kablet
vel iorden.

Prøver det lige igen for en sikkerheds skyld, tak for dine inputs.

Jakob

Jesper G. Poulsen (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-12-04 18:39

Jakob wrote:

> galt med ide kablet, men hvis jeg kun har masteren monteret på det
> stik hvor den problematiske disk er nu er der ingen problemer, så er
> kablet vel iorden.

Ikke nødvendigvis. Hvor i verden er du?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jakob (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 02-12-04 19:33

..
>
> Ikke nødvendigvis. Hvor i verden er du?


I Odense, har ikke lige nået at skifte diskene rundt gør det imorgen :+)

MVH

Jakob

Jesper G. Poulsen (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-12-04 20:30

Jakob wrote:

> I Odense, har ikke lige nået at skifte diskene rundt gør det imorgen

Okay. Havde du været i nærheden af Als kunne du ha' lånt en Knoppix af
mig


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jakob (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 03-12-04 00:01


> Okay. Havde du været i nærheden af Als kunne du ha' lånt en Knoppix af
> mig

Tak for den venlige tanke, der er lige noget vand imellem :+), men kan
man hente den på nettet ? Kan det passe at det er den jeg har hørt
anbefalet som rescue cd, til evt at boote op på og evt redde data etc ?

Venlig hilsen

Jakob

Jesper G. Poulsen (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 03-12-04 14:00

Jakob wrote:

> kan man hente den på nettet ? Kan det passe at det er den jeg har

Ja. Den forefindes som ISO-image, lige til at brænde.

> hørt anbefalet som rescue cd, til evt at boote op på og evt redde
> data etc ?

Ja, det skal nok passe. Jeg anvender selv Knoppix til det formål, da
Knoppix, som jo er en Linux-distro, fortæller meget mere om hardwaren.
Jeg har fundet et defekt southbridge på den måde... :-/


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jakob (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 03-12-04 18:32


> Ja, det skal nok passe. Jeg anvender selv Knoppix til det formål, da
> Knoppix, som jo er en Linux-distro, fortæller meget mere om hardwaren.
> Jeg har fundet et defekt southbridge på den måde... :-/

OK det er jo lidt smart, men kan den køre i hukommelsen alene når det
først er loadet ? Jeg tænker på om jeg kan boote på sådan en og så tage
disken ud og bruge brænderen til at gemme filer med ? Det er et
sidespring men kan jo ligesågodt lige suge lidt på dine erfaringer :+)

Hygge

Jakob

Jesper G. Poulsen (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 03-12-04 21:51

Jakob wrote:

> OK det er jo lidt smart, men kan den køre i hukommelsen alene når det
> først er loadet ? Jeg tænker på om jeg kan boote på sådan en og så

Nej. Den låser CD-drevet.

> tage disken ud og bruge brænderen til at gemme filer med ? Det er et

Du kan oprette en netforbindelse til en anden maskine ellers skal du
have to CD-drev i maskinen...

> sidespring men kan jo ligesågodt lige suge lidt på dine erfaringer :+)




--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jakob (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 03-12-04 23:36

In article <xn0dql2kw8fnr37002@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk.invalid says...
> Jakob wrote:
>
> > OK det er jo lidt smart, men kan den køre i hukommelsen alene når det
> > først er loadet ? Jeg tænker på om jeg kan boote på sådan en og så
>
> Nej. Den låser CD-drevet.

OK tak for svaret

Jakob>

Jesper G. Poulsen (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 04-12-04 00:32

Jakob wrote:

> > Nej. Den låser CD-drevet.
> OK tak for svaret

Men brug den til at checke hardwaren med. Kan Knoppix mounte disken, så
har Windows et problem


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste