MS Windows
briani 27239
HJÆLP!!! Finde gamle data på nyinstalleret~
Fra : Ja Da

Dato : 29-11-04 19:34

Hej

Min veninde har en bærbar der er gået i udu. Der er nogle data på, som hun
bare ikke må miste, derfor har jeg installeret oveni den gamle installation,
så jeg har bibeholdt hendes dokumenter mappe. Men nu er det et NTFS drev, så
jeg kan ikke få adgang til mapperne, lige umiddelbart ihvertfald.

Hvordan får jeg fat i filerne?

/PK

Fra : kk

Dato : 29-11-04 19:38

"Ja Da" <puha@puhanet.com> wrote in message
> [...]
> installation, så jeg har bibeholdt hendes dokumenter mappe. Men nu er
> det et NTFS drev, så jeg kan ikke få adgang til mapperne, lige

Hej,
Du kan måske finde hjælp her:
http://www.runtime.org/
mvh
kk

Fra : Ja Da

Dato : 29-11-04 19:53

Tak for svaret, men jeg tror ikke jeg helt kan bruge det. Jeg kan sagtens
finde mapperne, men pga at det er NTFS drev, kan jeg ikke få adgang til
filerne i mapperne.

/PK

Fra : Jakob

Dato : 29-11-04 21:21

> [...]
> så jeg har bibeholdt hendes dokumenter mappe. Men nu er det et NTFS drev, så
> jeg kan ikke få adgang til mapperne, lige umiddelbart ihvertfald.

Hvad med at tage disken ud, stoppe den i et eksternt usb kabinet og
tilslutte den en win2k eller xp maskine der kan håndtere filtypen. Det
må vel være muligt at læse den på den måde.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Michael

Dato : 29-11-04 23:16

"Ja Da" <puha@puhanet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> installation, så jeg har bibeholdt hendes dokumenter mappe. Men nu er det
> et NTFS drev, så jeg kan ikke få adgang til mapperne, lige umiddelbart

Kunne denne artikel mon løse dit problem?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308421#1#1

Hilsen Michael

Fra : Anders Lund

Dato : 29-11-04 23:18

Ja Da wrote:
> så jeg har bibeholdt hendes dokumenter mappe. Men nu er det et NTFS drev, så
> jeg kan ikke få adgang til mapperne, lige umiddelbart ihvertfald.
>
> Hvordan får jeg fat i filerne?

Højreklik på en mappe -> Properties -> Security -> Advanced -> Owner

Her vælger du så fx din lokale administrator, sætter hak i "Replace
owner on subcontainers and objevts". Tryk OK et par gange og du skulle
nu have adgang.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk