MS Windows
briani 27239
Partition væk?
Fra : Mort1

Dato : 29-11-04 17:50

I forbindelse med en total geninstallation af Win XP lavede jeg en partition
af HD, det havde der ikke været før. Der er 40 GB til rådighed og jeg valgte
at C drevet skulle være på 30 GB og gik videre med installationen, men, hvor
er de sidste 10 GB blevet af og, hvordan finder jeg dem og får dem til at
blive til D drev?
Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-11-04 17:59

Mort1 skriver:

> [...]
> er de sidste 10 GB blevet af og, hvordan finder jeg dem og får dem til at

Du har en disk på 40 GB. Du opretter en partition på 30 Gb og de sidste
10 GB har du selv sørget for at de ikke bliver brugt

Du skulle have oprettet endnu en partition under installationen der
ender ud som drev D:. Du kan nå at gøre det med eksempelvis Partition
Magic, eller prøv at smide din installationsCD i igen.

Og vil du alligevel til at gøre det forfa, så lav 2x20GB i stedet og
smid alle personlige data på D: drevet i stedet for C:

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Madsen

Dato : 29-11-04 18:15

Gå ind i computeradministration/ diskhåndtering der kan du oprette
partition på resten af disken.

--
Hilsen Madsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-11-04 18:17

"Mort1" <sletmortensens@fjernmail.dk> skrev i en meddelelse
> er de sidste 10 GB blevet af og, hvordan finder jeg dem og får dem til at
> blive til D drev?

Kontrolpanel - Administration - Computeradministration - Diskhåndtering -
der vil du kunne finde de 10 GB og lave et drev af dem
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk