MS Windows
briani 27239
Windows 98 lukker stadigvæk ikke ned
Fra : Jakob M

Dato : 29-11-04 17:12

Jeg har for en ven installeret Win 98SE på en ældre maskine, K6-2 300, 64MB
RAM, 2GB HD. Nu vil den selvfølgelig ikke lukke oredntligt ned. Jeg har
prøvet næsten alt, inkl. Windows egen patch
http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/WURecommended/S_WUFeatured/Win98SE/Default.asp

Hvis jeg piller et 56K modem ud, lukker maskinen korrekt ned, men modemet
kan ikke undværes. Der er ingen hardware konflikter, alt virker efter
hensigten. Modemet kører med nyeste driver fra producenten.

Hvad gør jeg ?. Maskinen er jo for lille til WinXP.

Mvh
Jakob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-11-04 17:22

Jakob M skriver:

> Hvis jeg piller et 56K modem ud, lukker maskinen korrekt ned, men modemet
> kan ikke undværes. Der er ingen hardware konflikter, alt virker efter
> hensigten. Modemet kører med nyeste driver fra producenten.

Hvad så, hvis du smider modem i et andet slot ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jakob M

Dato : 29-11-04 19:13

> Jakob M skriver:

> Hvad så, hvis du smider modem i et andet slot ???

Det hjalp ikke, men hvis jeg piller netkortet ud virker det, så det er
åbenbart kombinationen af netkort og modem der fejler. Så må hun undvære
netkortet

Mvh
Jakob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-11-04 19:31

Jakob M skriver:

> Det hjalp ikke, men hvis jeg piller netkortet ud virker det, så det er
> åbenbart kombinationen af netkort og modem der fejler. Så må hun undvære
> netkortet

Skrammel !

Det hjælper nogen gange at bytte lidt rundt på kortene.....

Fra : Jakob M

Dato : 29-11-04 20:04

> Skrammel !

Ja, men hvis man bare skal på det dersens indernet engang i mellem, er den
god nok.

> Det hjælper nogen gange at bytte lidt rundt på kortene.....

Det er da værd at prøve.

Mvh
Jakob

Fra : Calle.

Dato : 30-11-04 17:01

Jakob M wrote:
> [...]
> producenten.
> Hvad gør jeg ?. Maskinen er jo for lille til WinXP.

Der er sikkert hardware konflikt, prøv modemet i et andet slot. Hvis det
ikke hjælper, så find en nyere driver til modemet
--
Calle.

Fra : John

Dato : 30-11-04 19:43

"Jakob M" skrev i en meddelelse

> [...]
> RAM, 2GB HD. Nu vil den selvfølgelig ikke lukke oredntligt ned. Jeg har
> prøvet næsten alt, inkl. Windows egen patch

Jeg kører også win 98-2, har haft samme problem, og også været 'hele turen'
igennem. Noget 'hang' under lukning, i mit tilfælde Sygate firewall. Den er
nu sendt på pension, jobbet overtaget af ZoneAlarm, og 'puteren åbner/lukker
normalt.

Gode værktøjer: Microsoft regclean:
http://majorgeeks.com/download.php?det=458
TweakNow RegCleaner: http://majorgeeks.com/download.php?det=4134

Du kan evt prøve dette program, der under lukning af puteren, automatisk
tvangs-lukker 'hængepartier': http://www.snapfiles.com/get/qsd.html

Mvh John