MS Windows
briani 27239
slå IP op udenom DNS
Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-11-04 22:43

På min bror's XP skal jeg have sat således op at den slår nogle bestemte
domæner op til en IP jeg angiver som en statisk IP. Altså således at den
ikke bruger DNS på de domæner.

I Linux skriver jeg bare

127.0.0.1 domaene.tld

i /etc/host filen. Er det samme format i hvilken fil på win XP ?

Ivar Madsen

Fra : ///JJ

Dato : 28-11-04 22:57

Ivar Madsen wrote:
> [...]
>
> I Linux skriver jeg bare
>
> 127.0.0.1 domaene.tld
>
> i /etc/host filen. Er det samme format i hvilken fil på win XP ?

c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

Samme format.

///JJ

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-11-04 23:01

Ivar Madsen wrote:
> I Linux skriver jeg bare
> 127.0.0.1 domaene.tld
> i /etc/host filen. Er det samme format i hvilken fil på win XP ?

C:\windows\system32\drivers\etc\hosts (eller hvor nu windows ligger)

Filen findes allerede og indeholder en lille forklaring om syntax -som
iøvrigt er samme som på linux, samt 127.0.0.1 localhost.

Fra : Anders Lund

Dato : 28-11-04 22:57

Ivar Madsen wrote:
> I Linux skriver jeg bare
>
> 127.0.0.1 domaene.tld
>
> i /etc/host filen. Er det samme format i hvilken fil på win XP ?

Ja, samme format og i denne fil: c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk