MS Windows
briani 27239
kliklyde i internetexploreren ?
Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 28-11-04 20:51

hvordan fjerner jeg lige dem ? har prøvet det engang men kan ikke
huske det , hvad med skraldespandens lyd hvordan fjernes den ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-11-04 20:59

Punish The Deed, Not The Breed. wrote:

> hvordan fjerner jeg lige dem ? har prøvet det engang men kan ikke
> huske det ,

Klik på Start-knappen, vælg Kontrolpanel, klik på Lyd, tale og
lydenheder, og klik derefter på Lyde og lydenheder. Klik på fanebladet
Lyde, rul ned til afsnittet Windows Stifinder, og marker Start
navigation. Brug dropdownmenuen under Lyde til at vælge [ingen].

Flere tips og tricks til Internet Explorer:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie.html

> hvad med skraldespandens lyd hvordan fjernes den ?

Mon ikke også den gemmer sig i lydindstillingerne?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-04 21:17

Punish The Deed, Not The Breed. wrote:
> hvordan fjerner jeg lige dem ? har prøvet det engang men kan ikke
> huske det , hvad med skraldespandens lyd hvordan fjernes den ?

Næst efter den hæslige grønne eng (default baggrunds-billedet),
så er den omtalte klikke lyd det MEST irriterende ved WinXP
og bør altid være det FØRSTE man kobler fra.
((( På en flot tredieplads kommer den automatiske skrivebords-
oprydning. )))

- Dobbeltklik på "Lyde og Lydenheder" inde i kontrolpanelet.
- Vælg fanebladet "Lyde".
- Scrol nedad i listen "Programhændelser", næsten helt nede i bunden
finder du den, der hedder "Start navigation".
- Klik på "Start navigation".
- I listen "Lyde", nederst i vinduet, scroller du helt op til øverste punkt,
som hedder "(Ingen)".
- Klik [OK]

Skraldespandens lyd fjernes på samme måde. Den finder du lige
under "Start navigation".

-E.G.

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-11-04 21:53

El Guapo wrote:
> ((( På en flot tredieplads kommer den automatiske skrivebords-
> oprydning. )))

Det tip kunne jeg da godt bruge

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-04 22:32

Per Nielsen wrote:

> Det tip kunne jeg da godt bruge

Det koster ekstra!!!

- Højre-klik ét eller andet sted på skrivebordet, så der kommer
en menu frem...
- Vælg nederste punkt: Egenskaber
- Vælg fanebladet "Skrivebord"
- Klik på knappen [Tilpas skrivebordet]
- Nederst i vinduet: FJERN fluebenet fra "Kør guiden skrive-
bordsoprydning hver 60. dag"
- Klik [OK] og [OK] igen.

Hvis det er en PC, som bruges af flere brugere og du ønsker en
mere permanent frakobling af den automatiske skrivebords-
oprydning (gældende for alle), så findes der en "policy" som helt
fjerner denne facilitet fra maskinen. Og så proceduren denne:

- I Start-menuen, vælg KØR
- Skriv GPEDIT.MSC og tryk Enter
Dette starter policy editoren, også kaldet "Gruppepolitik".
- I venstre kolonne, aller nederst, klik på det lille plus [+] ud
for mappen "Administrative skabeloner", så den åbnes...
- Klik nu på mappen "Skrivebord".
- I højre side, aller nederst, skal du dobbelt-klikke på linien
"Fjern guiden Skrivebordsoprydning". Herved åbnes et nyt
vindue.
- Ret indstillingen fra "Ikke konfigureret" til "Aktiveret".
- Klik [Anvend] og herefter [OK]
- LUK vinduet "Gruppepolitik"

Ændringen får først virking efter en reboot af PC'en.

-E.G.

P.S. Øh... Jeg sidder lige pludselig og bliver i TVIVL om der
overhoved er adgang til "Gruppe politik" i XP Home Edition?
Ellers må du jo bare opgradere til Professional!

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-11-04 22:45

El Guapo wrote:
> [...]
> - Vælg fanebladet "Skrivebord"
> - Klik på knappen [Tilpas skrivebordet]
> - Nederst i vinduet: FJERN fluebenet fra "Kør guiden skrive-

Thx mate

> [...]
> mere permanent frakobling af den automatiske skrivebords-
> oprydning (gældende for alle), så findes der en "policy" som helt

Jeg logger på som administrator, kom bare med de løftede pegefingre

> P.S. Øh... Jeg sidder lige pludselig og bliver i TVIVL om der
> overhoved er adgang til "Gruppe politik" i XP Home Edition?
> Ellers må du jo bare opgradere til Professional!

No problemo, I'm all Pro

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 00:18

Per Nielsen wrote:

> No problemo, I'm all Pro

Respekt!

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 29-11-04 21:57

On Sun, 28 Nov 2004 20:50:46 +0100, "Punish The Deed, Not The Breed."
<ninja@ninjasen.dk> wrote:

> hvordan fjerner jeg lige dem ? har prøvet det engang men kan ikke
>huske det , hvad med skraldespandens lyd hvordan fjernes den ?

tak for tippene alle sammen, jeg vil kigge på det i morgen, er helt ør
i hovedet lige nu af at rode med mit helt nye logitech dinovo gad
vide om man kan komme på kursus i alt hvad det kan