MS Windows
briani 27239
Kan man stole på hvad denne side oplyser h~
Fra : Henning Lund

Dato : 28-11-04 20:24

Efter sidens foreslag er mine drivere ubrugelige. Det drejer sig om
følgende:

realtek RTL8139 family PCI fast ethernet nic
Via bus master idecontroller
Via rev 5 eller nyere USB værtscontroller
Via AC97 lydkort WDM
USB sammensat enhed.

Hvis det passer, hvor finder jeg så de drivere uden at skulle betale
siden for driverne?
Bundkort er QDI Kinetiz K7B
Win XP SP2
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Snuden

Dato : 28-11-04 21:04

On Sun, 28 Nov 2004 20:24:01 +0100, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

> [...]
>Via AC97 lydkort WDM
>USB sammensat enhed.
>
>Hvis det passer, hvor finder jeg så de drivere uden at skulle betale

Prøvet nyeste chipset drivere fra fabrikanten af bundkortet?
--
Snuden

Fra : Henning Lund

Dato : 28-11-04 21:37

Snuden skrev:

> Prøvet nyeste chipset drivere fra fabrikanten af bundkortet?

Nej jeg kan ikke lige hitte ud af at finde dem på QDI´s hjemmeside.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-11-04 22:04

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Via AC97 lydkort WDM
> USB sammensat enhed.
>
> Hvis det passer, hvor finder jeg så de drivere uden at skulle betale
Du kan finde originale gratis drivere her:
http://www.qdi.nl/download/KZ7B.htm

Hvis du ikke har problemer med noget af det, behøver man ikke nødvendigvis
opdatere til nyere versioner, hvis ikke der er noget man savner.

Kurt

Fra : Henning Lund

Dato : 28-11-04 22:38

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
>
> Hvis du ikke har problemer med noget af det, behøver man ikke
> nødvendigvis opdatere til nyere versioner, hvis ikke der er noget man

Tak for linket, men den henviser så til
http://www.viaarena.com/?PageID=2 og så er jeg ligevidt.
Det er fordi jeg har nogle blå skærme engang imellem, og der er tale om
en driver som der volder problemer, så derfor ville jeg prøve at
opdatere.

Fra : Zulu

Dato : 29-11-04 15:48

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> Tak for linket, men den henviser så til http://www.viaarena.com/?PageID=2
> og så er jeg ligevidt.

Har du læst hvad der står på siden?
Vælg XP og Chipset/ Platform driver
Download VIA Hyperion 455vp1

Netkort driver kan hentes her:
http://www.realtek.com.tw/
Helt præcist her:
ftp://152.104.125.40/cn/nic/rtl8139abcd8130810xseries/rtlsetup-rtlnic(618)(1115).zip

Zulu

Fra : Henning Lund

Dato : 29-11-04 16:49

Zulu skrev:

> Netkort driver kan hentes her:
> http://www.realtek.com.tw/
> Helt præcist her:
> ftp://152.104.125.40/cn/nic/rtl8139abcd8130810xseries/rtlsetup-rtlnic(618)(1115).zip

Tak for oplysningen, jeg fattede ikke en meter af det, nu er driverne
opdateret, men drivershq.com påstår stadig at mine drivere ikke er
uptodate.

Fra : emj

Dato : 29-11-04 17:19

On Mon, 29 Nov 2004 16:48:48 +0100, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Tak for oplysningen, jeg fattede ikke en meter af det, nu er driverne
>opdateret, men drivershq.com påstår stadig at mine drivere ikke er
>uptodate.

Ja, det er en åndsvag side, som man ikke kan regne med. De vil bare
sælge sig et driveropdateringsprogram, som du sikkert ikke har brug
for.
Det mest sikre er at hente sine drivere på producentens side.
Hilsen emj

Fra : Henning Lund

Dato : 29-11-04 17:33

emj skrev:

> [...]
> for.
> Det mest sikre er at hente sine drivere på producentens side.

Ja det skulle ikke forbavse mig, men nu er der opdateret, så må vi se om
de blå skærme forsvinder.