MS Windows
briani 27239
Partition forsvandt!
Fra : Jens S

Dato : 28-11-04 11:51

Hej

Jeg havde et program på min computer der ikke ville starte op, så jeg
restorede et image jeg havde liggende på mit D-drev (2. partition på den
eneste disk i computeren) med driveimage 7.0. Det gik også fint. mit system
fungere fint, og det program der fejlede virker nu perfekt igen.

Men det drev hvor image'et lå kan windows (XP pro) ikke længere se. Der er
nu kun C- drevet og E-drevet (DVD drev) der optræder i explorer og i
diskmanagement står der at D-partitionen er "healthy" men "unallocated" (så
vidt jeg husker, jeg sidder ikke ved den computer lige nu).

Findes der et utility der kan mounte D-drevet igen uden at mine data går
tabt eller skal jeg bare reformatere?

Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-11-04 12:22

Jens S wrote:

> Findes der et utility der kan mounte D-drevet igen uden at mine data
> går tabt eller skal jeg bare reformatere?

Du kan jo prøve at læse partitionen med et alternativt operativsystem.
I dk.edb.hardware.drev er der skrevet en kort vejledning for ganske
nyligt (indenfor den seneste uge).

Jesper G. Poulsen

Fra : Jens S

Dato : 28-11-04 12:39

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Du kan jo prøve at læse partitionen med et alternativt operativsystem.
> I dk.edb.hardware.drev er der skrevet en kort vejledning for ganske
> [...]

Jeg er sådan set ikke ude på at redde de data der ligger på D-drevet, for
det er stort set kun det image jeg lige har restoret. Jeg tænkte bare på om
der var en hurtig måde at få windows til at acceptere partitionen igen, så
jeg slipper for at formatere og lave et nyt image.

Hvis det ikke er tilfældet, så formatere jeg bare igen.

Tak for hjælpen!

Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-11-04 15:25

Jens S wrote:

> bare på om der var en hurtig måde at få windows til at acceptere
> partitionen igen, så jeg slipper for at formatere og lave et nyt

Om man kan få Windows til at tackle partitionen afhænger jo af "skaden".

> Hvis det ikke er tilfældet, så formatere jeg bare igen.

Og hvis det sker igen?

> Tak for hjælpen!

Velbekomme. Hvis du bor i nærheden af Als kan du da låne en Knoppix af
mig

Jesper G. Poulsen