MS Windows
briani 27239
Data fra stifinder til eks. database
Fra : Ole Larsen

Dato : 28-11-04 09:47

Er der en der kender en god/nem måde at hente fil-/undermappenavne ud
fra stifinder i en form så de kan importeres i en database. Eks i
kommasepareret form?
Jeg kender Karen´s dirprn (eller er det prindir) men jeg kan ikke
konvertere dem så jeg kan få dem ind i access
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Lidt nye fotografiske billeder på:

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-04 10:33

Ole Larsen wrote:
> [...]
> Jeg kender Karen´s dirprn (eller er det prindir) men jeg kan ikke
> konvertere dem så jeg kan få dem ind i access

Hej Ole.

Måske kan du bruge DIR kommandoen og sende output over i
en tekstfil, som du så kan importere i andre programmer...

- Hvis du kører Windows 95/98/ME, så åben et DOS vindue.
- Hvis du kører Windows NT/2000/XP, så START --> KØR,
skriv "cmd" og tryk Enter for at åbne et kommando vindue.

Eksempel:

DIR C:\*.* /B /S > C:\LISTE.TXT

Ovenstående kommando giver en DIR på hele dit C: drev,
startende fra roden (C:\) og med alle underbiblioteker (/S)
i et simpelt format (/B), dvs. kun drev:\sti\filnavn, og hele
listen havner i filen LISTE.TXT i roden af dit C: drev.

Du kan skrive DIR /? for at blive klog på de mange andre
parametre til DIR kommandoen.

Dette er næsten ligesom i de glade DOS dage... Skønt!

-E.G.

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-11-04 10:44

El Guapo wrote:

> [...]
> parametre til DIR kommandoen.
>
> Dette er næsten ligesom i de glade DOS dage... Skønt!

Takker - det skal forsøges - husker lidt dos, men ikke så meget som du
åbenbart gør