MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjerne login i xp
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-11-04 10:50

Jeg har installeret windows xp men af en eller anden grund så skal jeg
klikke på det brugernavn jeg har indtastet for at komme ind i windows. Det
vil jeg godt ha fjernet så når windows starter op kommer jeg direkte til
skrivebordet. Hvordan ændres det?
Det er osse et problem hvis jeg har sat pc en til at arbejde i løbet af
natten og den skal lukke ned af sig selv. Men når jeg næste morgen kommer
ind til pcen står den stadig åben uden der hvor jeg skal logge ind.
Håber nogen kan hjælpe.

Fra : Bach|DK|

Dato : 26-11-04 11:14

Jesper Nielsen wrote:

> [...]
> windows. Det vil jeg godt ha fjernet så når windows starter op kommer
> jeg direkte til skrivebordet. Hvordan ændres det?

Henter TweakUI fra microsofts hjemmeside. Jeg kan ikke lige huske
adressen, men søg på google.

> [...]
> af natten og den skal lukke ned af sig selv. Men når jeg næste morgen
> kommer ind til pcen står den stadig åben uden der hvor jeg skal logge

Jeg bruger noget der hedder PowerOff 3.0. Så sætter jeg den til poweroff
(ikke shutdown, for det slukker ikke for computeren).
PowerOff kan du også finde via google :)

--
Michael Bach

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-11-04 11:25

Mange tak for det hurtige svar jeg kigger på det.

Fra : Jan

Dato : 26-11-04 12:45

Det du har brug for er automatisk logon. det kan ændres på følgende måde

Enabling/Disabling Automatic Logon

1. Click Start on the Windows taskbar, and then click Run.
2. In the Open box, type:
control userpasswords2
then click OK.
3. In the dialog box that appears,
You'll see: "Users must enter a user name and password to use this
computer" check box.
Enabled will require users to logon, disabling will make XP
automatically logon to the Administrator account.

Til lukning af pcén kan du bruge et VBscript

*********************

'-------------------------------------------------------------
'Script til lukning af computeren
'
'-------------------------------------------------------------
'Deklære variabler constanter mv.

Const EWX_LOGOFF = 0
Const EWX_SHUTDOWN = 1
Const EWX_REBOOT = 2
Const EWX_FORCE = 4
Const EWX_POWEROFF = 8

'-------------------------------------------------------------
Set wmi = GetObject("winmgmts:{(Shutdown)}")
Set objset = wmi.instancesof("win32_operatingsystem")
For Each obj In objset
Set os = obj : Exit For
Next

'-------------------------------------------------------------
' bestem om du vil lukke eller reboote mv

'os.shutdown
os.reboot
'os.win32shutdown EWX_POWEROFF
'os.win32shutdown EWX_LOGOFF

********************************

kig evt. på min lille beskedne sjældent opdaterede hjemeside
http://jandamkjaer.homepage.dk/

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-11-04 13:52

Hejsa,
Nu prøvede jeg TweakUI, og logon forsvandt osse, men det gjorde alt andet
osse. Min mail konto var væk og måtte sættes op igen, alle foretrukne er
væk. hvad har jeg gjort forkert.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-11-04 13:59

Jesper Nielsen skriver:

> Nu prøvede jeg TweakUI, og logon forsvandt osse, men det gjorde alt andet
> osse. Min mail konto var væk og måtte sættes op igen, alle foretrukne er
> væk. hvad har jeg gjort forkert.

Vælg den rigtige konto at starte op på !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe