Låst tekst i form field
Fra : Jonas Smith

Dato : 18-05-01 10:57

Jeg ved at jeg har set det et sted...
Hvordan laver man et textarea form field (eller noget der ligner)
med en fastlåst tekst som brugeren ikke kan rette i.
Tanken var at skrive en række købsbetingelser heri og lade
brugeren scrolle sig igennem - ligesom det er almindeligt i
software.
Men hvordan?

Mvh,
Jonas Smith

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-05-01 11:37

"Jonas Smith" <jsmith@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> Tanken var at skrive en række købsbetingelser heri og lade
> brugeren scrolle sig igennem - ligesom det er almindeligt i
<textarea readonly>bla bla</textarea>

mvh
Martin Petersen

Fra : Claus Holm

Dato : 18-05-01 11:36

<SELECT NAME="betalingsbetingelse">
<OPTION SELECTED>1. betingelse
<OPTION>2. betingelse
<OPTION>3. betingelse
<OPTION>etc.
</SELECT>

Med venlig hilsen
Claus Holm - http://www.holmcomputer.dk

-----

"Jonas Smith" <jsmith@worldonline.dk> wrote in message

[klip]

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 18-05-01 12:19

Jonas Smith wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Tanken var at skrive en række købsbetingelser heri og lade
> brugeren scrolle sig igennem - ligesom det er almindeligt i

Hvorfor ikke bare bruge en iframe i stedet? Den kan brugeren i hvert
fald ikke rette i...

/Kasper

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-05-01 15:00

> Hvorfor ikke bare bruge en iframe i stedet? Den kan brugeren i hvert
> fald ikke rette i...

Det er da besværligt, vil jeg mene..

mvh
Martin Petersen

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 18-05-01 20:23

Martin Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er da besværligt, vil jeg mene..

Hvordan besværligt? Jeg er ikke helt med... han vil gerne have en side
man skal læse nogen købsbetingelser som en del af en anden side. Well lav
et seperat html dokument og sæt det i en iframe... det er da nemt.

Forslag to kunne også være et
nemt. Jeg synes et textarea er lidt besværligt og designmæssigt ikke
særlig pænt og slet ikke egnet til formålet.

/Kasper