MS Windows
briani 27239
AdAware SE virker ikke
Fra : Flemming Kjær

Dato : 25-11-04 15:16

Jeg har lige installeret den nye AdAware SE i stedet for
den gamle.
Den går i stå efter at have scannet: Scanning Browser Cache
og under scanning af min Canon printer.
Er der nogen der har oplevet det samme og har en ide til
at løse problemet.

Jeg bruger XP home SP2

mvh.
Flemming

Fra : John

Dato : 25-11-04 15:41

"Flemming Kjær" skrev i en meddelelse

> Jeg har lige installeret den nye AdAware SE i stedet for
> den gamle.
> Den går i stå efter at have scannet: Scanning Browser Cache
> og under scanning af min Canon printer.

Ad-Aware SE scanner grundigere end den tidligere version. I
scanning-forløbet kan det godt virke, som om Ad-Aware 'fryser'. Prøv at
væbne dig med tålmodighed.

Hvis cursoren 'fryser' er der muligvis et problem, og så kan du evt prøve at
af- og gen-installere Ad-Aware.

Mvh John

Fra : Flemming Kjær

Dato : 25-11-04 18:13

> [...]
> væbne dig med tålmodighed.
>
> Hvis cursoren 'fryser' er der muligvis et problem, og så kan du evt prøve

Jeg har prøvet et give den en halv time, det hjalp ikke.
Jeg har af og gen-installeret, det hjalp ikke.
Jeg har slettet programmer den stoppede ved,
foreløbig er der 3 programmer den ikke kan lide:
Canon printer MP700
Presto PageManager
Omnipage

Jeg tror jeg opgiver og installerer den gamle AdAware

mvh.
Flemming

Fra : John

Dato : 25-11-04 21:00

"Flemming Kjær" skrev i en meddelelse

> Jeg tror jeg opgiver og installerer den gamle AdAware

Men.. den opdateres ikke længere... måske er der hjælp i Lavasofts forum:
http://lavasoftsupport.com/

Alternativt kan du evt prøve: http://www.snapfiles.com/get/spybot.html

Mvh John

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-11-04 00:14

John skrev:

>Men.. den opdateres ikke længere... måske er der hjælp i Lavasofts forum:

Jeg har også prøvet den nye på en enkelt maskine uden held.
Det virkede som om den rasede og regerede, fordi den ikke kunne komme
i kontakt med IE.
Er det tilfældet, at den ikke vil køre uden denne browser?
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : John

Dato : 26-11-04 02:59

"Kaj Svenningsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> i kontakt med IE.
> Er det tilfældet, at den ikke vil køre uden denne browser?

Æhhm... måske ligger der nogle 'hjemløse stumper' fra en af-installeret
IE...eller andre slettede programmer?

Før installation af ny software-version er det sikreste helt at slette den
tidligere version, genstarte, søge og slette alle tilbageblevne nu
'hjemløse' filer (Ad-Aware, Lavasoft), genstarte, og først derefter
installere ny version.

To gode og gratis programmer til oprydning:
http://majorgeeks.com/download.php?det=460
http://majorgeeks.com/download.php?det=4134

For at undgå konflikter på min win98-2, er det vigtigt at jeg lukker alle
kørende programmer, især antivirus og firewall (stik til internettet hives
ud), før der installeres ny software og atter genstartes.

Vi bruger Ad-Aware SE på win 98-2 og XPsp2 uden problemer, men kast et blik
i Lavasofts forum, der er sikkert gode tips at hente :)

Mvh John

Fra : John

Dato : 26-11-04 16:47

"Flemming Kjær" skrev i en meddelelse

> Jeg tror jeg opgiver og installerer den gamle AdAware

Æhhm.... jeg har lige erfaret, at også min Ad-Aware SE 'stopper', hvis jeg
forinden har kørt defrag (med Diskeeper Lite). Mulig årsag afsløres med
CRTL/Alt/Delete, der viser en stadig kørende Diskeeper Lite-fil.

For de, der har problemer med Ad-Aware SE-scanning, er det måske derfor værd
at prøve lukke kørende programmer før scanning, eller evt scanne i
'fejlsikker tilstand' (tryk F8 under opstart).

God week-end! Mvh John