MS Windows
briani 27239
Besked om "ikke tilstrækkelig diskplads".
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 24-11-04 02:25

Hej,

Hvordan kan jeg i Windows XP Pro slå beskeden om "ikke tilstrækkelig
diskplads" fra?

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://tdn.peps.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-11-04 06:04

Thomas Damgaard Nielsen skriver:

> Hvordan kan jeg i Windows XP Pro slå beskeden om "ikke tilstrækkelig
> diskplads" fra?

Ved at rydde op på din harddisk, så der er tilstrækkeligt med
plads......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Preben Larsen

Dato : 24-11-04 08:51

> Thomas Damgaard Nielsen skriver:

> Ved at rydde op på din harddisk, så der er tilstrækkeligt med
> plads......
>
> Klaus

Hej Klaus & andre
Jeg har også en XP maskine der har samme symptom, melder for lidt plads,
MEN der er 2/3 fri på harddisken og 512MB ram
alligevel får vi beskeden om for lidt plads
Jeg har ryddet alle midlertidige filer fra internet og TMP biblioteker
meldingen kommer stadig ind i mellem, så gode ideer er velkomne..

ps. de 12 andre maskiner med samme opsætning har ikke meldt pladsmangel.

mvh
Preben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-11-04 17:42

Preben Larsen skriver:

> Jeg har også en XP maskine der har samme symptom, melder for lidt plads,
> MEN der er 2/3 fri på harddisken og 512MB ram
> alligevel får vi beskeden om for lidt plads

Hvor meget fri plads er der på disken ???

Fra : Preben Larsen

Dato : 25-11-04 08:40

> Preben Larsen skriver:

> Hvor meget fri plads er der på disken ???
>

> Klaus
> --

Der er 14-15Gb fri plads på C:
Det er en 40Gb disk delt i 2
D: drev er heller ikke fyldt der er 6-8Gb fri indeholder kun lidt drivere
og et par Ghost-filer af C:
mvh
Preben

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 24-11-04 10:14

Thomas Damgaard Nielsen wrote:
> Hej,
>
> Hvordan kan jeg i Windows XP Pro slå beskeden om "ikke tilstrækkelig
> diskplads" fra?

Hmm... Ja. Jeg troede jo, at der sad nogle folk herinde som rent faktisk
vidste noget om dette OS. Havde ikke regnet med dumme kommentarer a'la
"bare slet noget data".
Løsningen ser imidlertid ud til at være At oprette en DWORD under
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\
med navnet "NoLowDiskSpaceChecks" og sætte dens værdi til 1.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-11-04 17:41

Thomas Damgaard Nielsen skriver:

> Hmm... Ja. Jeg troede jo, at der sad nogle folk herinde som rent faktisk
> vidste noget om dette OS. Havde ikke regnet med dumme kommentarer a'la
> "bare slet noget data".

Som man spørger får man svar. Kunne ham med den dumme kommentar se, hvor
meget fri plads du har på din disk ?
Nej, han er ikke synsk, så da du ikke skrev noget om det, måtte han jo
spørge !

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 25-11-04 01:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Som man spørger får man svar. Kunne ham med den dumme kommentar se, hvor
> meget fri plads du har på din disk ?
> Nej, han er ikke synsk, så da du ikke skrev noget om det, måtte han jo
> spørge !

Hmmm. Nej. Åbenbart ikke. Jeg spurgte *netop* ikke om, hvad man skal
gøre, hvis man ser den. Jeg spurgte om, hvordan man slår denne "feature"
i Windows fra. Det er totalt underordnet om jeg har 0 bytes fri. Jeg vil
ikke have den besked.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 25-11-04 09:06

On Thu, 25 Nov 2004 01:11:28 +0100, Thomas Damgaard Nielsen
<tdn@ircnet.org> wrote:

[klip]

>Jeg spurgte om, hvordan man slår denne "feature"
>i Windows fra. Det er totalt underordnet om jeg har 0 bytes fri. Jeg vil
>ikke have den besked.

Er det denne indstilling, du efterlyser:

http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/tune-06.html

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-11-04 17:54

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 25-11-04 01:10

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html

Den har slet ikke noget med dette at gøre.
Der bliver svaret på noget helt andet end det jeg spørger om. Jeg
spørger netop, hvordan man slår denne besked fra. Jeg spørger ikke om,
hvad jeg skal gøre, når jeg ser den.