MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
sp2
Fra : reno

Dato : 23-11-04 21:43

Det drejer sig om xp sp2, det er noget skidt, da jeg installerede det på min
computer, så ville mit antivirus program (norton) ikke virke, så jeg skyndte
mig at fjerne sp2 igen, hvad kan der være i vejen

mvh reno

Fra : edob

Dato : 23-11-04 22:08

--
To mail me, please remove the following from my e-mail address:
TAKE-THIS-AWAY
"reno" <leomastek@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
skyndte
> mig at fjerne sp2 igen, hvad kan der være i vejen

Jeg tænker på, om du havde husket at deaktivere dit antivirus program (og
alle øvrige programmer) medens du downloadede SP2

V.h. Frank

Fra : Kurt Lund

Dato : 23-11-04 23:06

"reno" <leomastek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skyndte
> mig at fjerne sp2 igen, hvad kan der være i vejen

Mange ting
hvor gammel er din antivirus
geninstallere norton efter SP2
er den opdateret
Den bedste måde at installere SP2 er en ren install
alt andet giver ballade, på grund af en masse rod i filer osv.

Kurt

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 23-11-04 23:41

Kurt Lund explained on 23-11-2004 :
> [...]
> Den bedste måde at installere SP2 er en ren install
> alt andet giver ballade, på grund af en masse rod i filer osv.

Pjat.

Nu har jeg efterhånden inst. mange SP2 på mange forskellige maskiner.
Ingen af dem har drillet overhovedet.

Og mht. Norton.
Norton har i en af deres coorpor. editions et komb. problem med SP2.
Kan læses på symantec.com.

Så kører du med sådan en, er det derfor.

Michael

--
This is an automatic signature of MesNews.
Site : http://mesnews.no-ip.com

Fra : reno

Dato : 24-11-04 09:19

Ja det køre jeg med, så der er ingen vej uden om, end at købe en ny
antivirusprogram, hvis jeg vil installere xp sp2.
usind tak for svarene.

mvh. reno

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 24-11-04 10:12

reno expressed precisely :
> Ja det køre jeg med, så der er ingen vej uden om, end at købe en ny
> antivirusprogram, hvis jeg vil installere xp sp2.
> usind tak for svarene.
>
> mvh. reno

Symantec har da vistnok en opdatering, som kan køre med SP2 !

Michael

--
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Hanne

Dato : 24-11-04 10:31

> Og mht. Norton.
> Norton har i en af deres coorpor. editions et komb. problem med SP2.
> Kan læses på symantec.com.
>
> Så kører du med sådan en, er det derfor.
>
> Michael

Det problem er jeg også løbet ind i. Jeg ville efterfølgende afinstallere
Norton corp. edition helt, men kan ikke få lov til det under tilføj/fjern
programmer. Hvordan fjerner jeg det, så det hele kommer med?

mvh
Hanne

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 24-11-04 10:35

After serious thinking Hanne wrote :

> [...]
> Norton corp. edition helt, men kan ikke få lov til det under tilføj/fjern
> programmer. Hvordan fjerner jeg det, så det hele kommer med?

Der må jeg være dig svar skyldig.
Jeg ved, at vi her internt længe har fået at vide, at vi ikke måtte inst. SP2 pga. norton.
Igår kom min kollega, og sagde, at jeg INDEN SP2 skulle afinst. min nuv. version af Norton, inst. en opdatering også inst. SP2.

Men symantec må have noget hjælp om dette.
I kan jo ikke være de første, som har inst. SP2 først

Michael

--
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Hanne

Dato : 24-11-04 11:01

> [...]

> Men symantec må have noget hjælp om dette.
> I kan jo ikke være de første, som har inst. SP2 først

Ja, og hvis man så bare ikke havde haft så travlt med at installere SP2 og
havde gidet læse lidt grundigt først!! Det er lidt selvforskyldt, da jeg
faktisk havde læst et eller andet om, at man burde afinstallere Norton
først. Ærgerligt, men alt andet virker perfekt, så problemet får jeg vel
løst på et tidspunkt.

mvh
Hanne

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-04 20:55

Michael Vilhelmsen wrote:
> Kurt Lund explained on 23-11-2004 :
>
> Pjat.
>
> Nu har jeg efterhånden inst. mange SP2 på mange forskellige maskiner.
> Ingen af dem har drillet overhovedet.

Michael Vilhelmsen har ingen problemer med SP2.
Altså E R der ingen problemer med SP2.
Hvis nogen alligevel mener at have problemer med SP2, så
er det noget PJAT!

Ak ja, var vi dog bare alle sammen lige så dygtige som Michael,
så kunne vi være helt FRI for alt det PJAT, der florer her i
gruppen.

- E.G.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 25-11-04 10:01

> [...]
>
> Ak ja, var vi dog bare alle sammen lige så dygtige som Michael,
> så kunne vi være helt FRI for alt det PJAT, der florer her i

Det var ikke lige sådan jeg mente det

Jeg mente mere, at langt de fleste installationer af SP2 går fornuftigt.
Specielt, hvis man inden installation har undersøgt hvilke programmer der med sikkerhed víl give problemer.

Jeg ved også, at der på trods af dette, stadigvæk kan være brugere som får problemer.

Men, som jeg ved det, er der flere der kan inst. denne uden problemer end med problemer.
Men måske det bare er mig

Under alle omst. var det her et specifikt problem, som der faktisk er dokumentation til !

Men OK - Sådan er det så !

Michael

--
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 21:23

Michael Vilhelmsen wrote:

> Det var ikke lige sådan jeg mente det

Det er OK Michael. Det var bare fordi du "ramte en nerve" her...

Jeg synes at jeg for tiden ikke bestiller meget andet end at hjælpe
en masse stakler som har fået deres Windows XP ødelagt af SP2.
Og hvis du følger med her i denne gruppe vil du også hurtigt se, at
der tegner sig et tydeligt billede. Og det samme gælder i
"alt.windows-xp".

Man kan ikke engang bebrejde folk, at de har gjort noget forkert,
for SP2 kommer oftest "snigende" helt automatisk v.h.a. Automatic
Updates og hvis man ikke aner hvad det er, så er man tilbøjelig til
at sige ja tak, når M.S. truer med store risici hvis man ikke installerer
den. Og så er man bare grusomt på den, hvis Windows XP ikke
fungerer bagefter og man ikke selv er tilstrækkelig it-kyndig.

Selv vi "nørder" kan virkelig få kam til vores hår når vi skal forsøge
at finde ud af' hvad det er ved SP2, der giver de mange problemer.
For de fleste (og åbenbart for dig) fungerer SP2 fint, men for andre
går det galt, og så ødelægger SP2 mere end den gavner.

Og det ser faktisk ikke ud til, at M.S. tager problemerne alvorligt.
Men hvorfor skulle de også det, når de er i realiteten er alene på
markedet for PC-operativsystemer. Kunderne kan jo ikke flygte
nogen steder hen!

Hvem turde sætte sig op i en flyvemaskine hvis den var produceret
af Microsoft?

-E.G.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 26-11-04 08:24

El Guapo formulated on torsdag :

> [...]
> nogen steder hen!
>
> Hvem turde sætte sig op i en flyvemaskine hvis den var produceret

Godt sagt.

Enig helt igennem.
Nogen gange er det bare som om, at folk "rakker" ned på andre uden egentlig at tænke over, hvorfor folk skriver / hjælper.
Også bliver man nogen gange irriteret, og tænker "Jamen hvorfor skal jeg så hjælpe....".

Michael

--
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 24-11-04 20:21

reno wrote:
> [...]
> på min computer, så ville mit antivirus program (norton) ikke virke,
> så jeg skyndte mig at fjerne sp2 igen, hvad kan der være i vejen

Til jer alle: Ja, der er faktisk et problem med Norton Antivirus og Service
Pack 2. Problemmet er dog "By Design" - dvs, at det rent faktisk skal være
sådan. Forklaring:

Norton Antivirus tillader ikke, at andre programmer aflæser dets status.
Windows XP SP2 tolker dette, som at antivirus'en ikke fungerer. Det er dog
ikke sandt.

Iøvrigt har jeg installeret SP2 på maskiner med NAV både internt og hos
kunder. Jeg har ikke endnu været ude for, at NAV var problemet. Men
installationen går stærkere, hvis man lige disabler NAV.

Alle mine problemer med SP2 kan henføres til virus eller spyware.

Morten Due Jensen