MS Windows
briani 27239
XP-styring vha. touchscreen?
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 23-11-04 16:37

Nogen der har erfaring med brug af touchscreen-monitorer i forbindelse
med Windows XP?

Et ældre familiemedlem skal have en computer til især webbrowsing,
mail, tekstbehandling samt fremvisning af billeder og film, men
muligvis også nettelefoni (m. webcam), men det kniber meget med at
bruge mus og keyboard på normal vis.
Tanken var derfor at udstyre ham med en PC med touchscreen, så det
hele, eller i hvert fald det meste, kunne styres via skærmen.

Kan man få et "skin" (interface?), der kan lægges "ovenpå" XP, så man
kan styre de forskellige funktioner i Windows-programmer?

Jeg havde forestillet mig noget i retning af, at man kunne indspille
nogle makroer, som så kunne aktiveres vha. ikoner. Det skulle helst
være et sytem, man selv kunne sætte op uden andre evner end alm.
XP-kendskab.

Jeg har set forskellige færdige systemer beregnet på handicappede
eller på såkaldte kiosks, men de er alt for dyre.

På forhånd tak

Larsd

Fra : VIP

Dato : 23-11-04 16:46

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har set forskellige færdige systemer beregnet på handicappede
> eller på såkaldte kiosks, men de er alt for dyre.

LG har en touch skærm med USB på touch delen LG L1510SF
du skulle kunne "klikke" med fingeren, der medfølger også noget software
så der kommer et touch "tastatur" op på skærmen

--
Venlig hilsen

Viggo