MS Windows
briani 27239
Compaq genetablering cd
Fra : Tomas Linnet

Dato : 23-11-04 12:40

Hey NG

Er kommet til at love svigermekanikken jeg kunne få deres Compaq Presario
7990 til at køre igen.
Jeg har de originale genetablering cd med windows 98 SE, men de den
originale HD er død, der der nu monteret en anden, som er formatteret og
klar til brug
Problemet er så at den ikke vil læse fra genetablerings cderne uden der er
et program installeret(compaq Quick restore). men det er der jo ikke da det
er ny HD.....

Nogen forslag til hvordan jeg kan installere på en "ren" HD?

Hilsen Tomas
slet FJERNES fra min email ved direkte svar.

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 23-11-04 22:57

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er ny HD.....
>
> Nogen forslag til hvordan jeg kan installere på en "ren" HD?

Boot'er du fra CD'en? Den restore-cd der fulgte med min 7971 skulle man bare
boot'e på, så skete alt af sig selv...

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-11-04 15:46

"Peter Brandt Jørgensen" <peter@FJERNESpeterbj.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det

> Boot'er du fra CD'en? Den restore-cd der fulgte med min 7971 skulle man

Hej
Da du nu har udskiftet HD er der ikke længere en restorepartion og derfor må
du installere ligesom på en hvilkensomhelst anden PC, ellers må du omkring
www.compaq.com og se om de har noget der kan hjælpe dig med at få restore
partionen lagt på den nye HD
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Calle.

Dato : 24-11-04 18:26

Paul Østerby Sørensen wrote:
> [...]
> ellers må du omkring www.compaq.com og se om de har noget der kan
> hjælpe dig med at få restore partionen lagt på den nye HD

Vrøvl, du kan stadig bruge quickrestore CD'en. Den er ligeglad med HD, bare
der er plads nok. Har selv lige gjort det ved en stak MedarbejderPCere, som
også Compaq.
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 24-11-04 18:27

Tomas Linnet wrote:
> [...]
> jo ikke da det er ny HD.....
>
> Nogen forslag til hvordan jeg kan installere på en "ren" HD?

Du skal sætte bios op til at boote fra CDrommen, så klarer den resten selv,
bortset fra et par simple spørgsmål du skal svare på.
--
Calle.

Fra : Tomas Linnet

Dato : 24-11-04 21:03

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Du skal sætte bios op til at boote fra CDrommen, så klarer den resten
> selv, bortset fra et par simple spørgsmål du skal svare på.
> --
> Calle.

Hvordan kommer jeg ind i BIOS? "del" tricket hvirker ikke.

-Tomas

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 24-11-04 21:50

> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Hvordan kommer jeg ind i BIOS? "del" tricket hvirker ikke.

F10

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-04 21:51

Tomas Linnet wrote:

> Hvordan kommer jeg ind i BIOS? "del" tricket hvirker ikke.
>
> -Tomas

Prøv evt. med F2 eller F10.

-E.G.

Fra : Tomas Linnet

Dato : 24-11-04 21:59

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv evt. med F2 eller F10.
>
> -E.G.

Takker det prøver jeg lige

-Tomas

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-11-04 21:59

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kommer jeg ind i BIOS? "del" tricket hvirker ikke.
>
> -Tomas

Compaq bruger ofte F10 tasten til bios. Det er vist lige efter at logoet
forsvinder og der står en hvid markør og blinker oppe i højre hjørne, at du
skal trykke F10.
Ellers prøv F1 og F2

Kurt

Fra : Calle.

Dato : 25-11-04 18:01

Tomas Linnet wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Hvordan kommer jeg ind i BIOS? "del" tricket hvirker ikke.

F10 på Compaq
--
Calle.

Fra : Tomas Linnet

Dato : 26-11-04 23:13

> F10 på Compaq
> --
> Calle.

Tak for hjælpen, så er der liv i den igen.

-Tomas

Fra : Calle.

Dato : 26-11-04 23:58

Tomas Linnet wrote:
> Tak for hjælpen, så er der liv i den igen.

Velbekomme, så havde du jo ikke taget munden for fuld, da du lovede at få
den igang igen
--
Calle.